rack advies gevraagd!!!

Ustka_Slupsk

Stamgast
..kan dit?

Attachments

• rack1q.jpg
    rack1q.jpg
    187,1 KB · Bekeken: 133
Zo te zien past het allemaal, JA HET KAN...........

even serieus wat moet er aan deze indeling of bekabeling niet juist zijn?

..ik heb dus een rack gekocht om mijn motu 828, beghinger compressor mdx en mijn akai sampler te huisvesten. maar probleem is dat alle drie en vooral de eerste twee best heet kunnen worden.

Heeft iemand ervaring met deze instrumenten in een rack? ik ben bang dat er op een gegeven moment eentje stuk gaat vanwege de warme.

..is dit slim wat ik hier doe of niet?

alvast thanx voor de reacties

U_S

ik ben bang om de instrumenten lang aan te laten staan. zoals een hele nacht. dat doe ik soms wel eens als ik een paar dagen aan eengesloten aan een nummer werk.

Die sampler zit toch onder? De warmte trekt toch naar boven en die apparaten kunnen het wel hebben.

Qua kabels waren wellicht korte patchkabels handiger geweest zodat je qua ventilatie wat meer ruimte hebt.

Kan me voorstellen dat je liever wat koeling wilt..

Ik heb speciaal daarvoor een hele zooi electro gear gekocht en een koel systeempje gemaakt...
Maarja, ik heb het eigenlijkhelemaal niet nodig gehad aangezien ik niet zoveel in mijn rack heb zitten.....

Attachments

• koeling.jpg
    koeling.jpg
    159 KB · Bekeken: 110
Da's best een goed idee, pal! :D

@Ustka_Slupsk: Zo te zien lopen de stroom- en signaalkabels nog wel eens parallel. Dat is niet handig i.v.m. interferentie en da's wat zonde als je een Motu hebt. Naast kortere patchkabels, zou je dus ook de stroomkabels naar 1 kant kunnen wegwerken.

Origineel geplaatst door pal
Kan me voorstellen dat je liever wat koeling wilt..

Ik heb speciaal daarvoor een hele zooi electro gear gekocht en een koel systeempje gemaakt...
Maarja, ik heb het eigenlijkhelemaal niet nodig gehad aangezien ik niet zoveel in mijn rack heb zitten.....

sorry ik snap helemaal niks van electronica. ik weet echt niet wat dit is en waavoor en hoe je maakt of gebruikt.

fill me in...

Origineel geplaatst door Meinte37
Da's best een goed idee, pal! :D

@Ustka_Slupsk: Zo te zien lopen de stroom- en signaalkabels nog wel eens parallel. Dat is niet handig i.v.m. interferentie en da's wat zonde als je een Motu hebt. Naast kortere patchkabels, zou je dus ook de stroomkabels naar 1 kant kunnen wegwerken.

stroom en signaal lopen parallel? wat bedoel je daar mee?

wat is interferentie? en waarom is dat zonde als ik een motu heb?

Origineel geplaatst door Ustka_Slupsk
stroom en signaal lopen parallel? wat bedoel je daar mee?

wat is interferentie? en waarom is dat zonde als ik een motu heb?
Stroomkabels geven nogal wat EM-straling af, o.a. nogal veel met een frequentie van 50Hz (tenzij je in Amerika of Japan woont, daar is het 60Hz), omdat ze wegens inductie een antenne zijn. En omgekeerd, omdat ze een antenne zijn, vangen ze ook wat straling op en dat wordt dus interferentie genoemd. Dit maakt voor de stroomkabels niet uit, maar wel voor de signaalkabels voor welke dat 50Hz-signaal relatief hard.

Nou ga ik er een beetje vanuit dat je kabels gebalanceerd zijn, zodat je niet daadwerkelijk met een 50Hz-brom te maken krijgt, maar je ruisvloer komt wel omhoog en de convertors van de Motu zijn voldoende goed om dat te merken, dus daarom is het zonde.
;)

Origineel geplaatst door Meinte37
Stroomkabels geven nogal wat EM-straling af, o.a. nogal veel met een frequentie van 50Hz (tenzij je in Amerika of Japan woont, daar is het 60Hz), omdat ze wegens inductie een antenne zijn. En omgekeerd, omdat ze een antenne zijn, vangen ze ook wat straling op en dat wordt dus interferentie genoemd. Dit maakt voor de stroomkabels niet uit, maar wel voor de signaalkabels voor welke dat 50Hz-signaal relatief hard.

Nou ga ik er een beetje vanuit dat je kabels gebalanceerd zijn, zodat je niet daadwerkelijk met een 50Hz-brom te maken krijgt, maar je ruisvloer komt wel omhoog en de convertors van de Motu zijn voldoende goed om dat te merken, dus daarom is het zonde.
;)

Die blauwe kabels zijn van DAP en niet geballanceerd... idd zonde, kan veel beter (en korter). Hoewel... heeft die Akai wel balanced outs??

Origineel geplaatst door Ustka_Slupsk
sorry ik snap helemaal niks van electronica. ik weet echt niet wat dit is en waavoor en hoe je maakt of gebruikt.

fill me in...
Dit zou je uberhaupt niet moeten maken want elektronica en duct-tape gaan niet geweldig samen ;). Dit is niks anders als een standaard 80mm fan die normaal in computers als kast-koeling wordt gebruikt aangesloten op een stopcontact. Als je 'm op je gear richt vindt er luchtstroming plaats wat oververhitting wat minder kans geeft.

Als je de foute soort fans koopt maken ze ook nog eens irritant veel ruis. Zalman van 120mm op laag tempo met een fatsoenlijke voeding is beter.

Hehehe, wat een prak-praktijken.

Zeker als de boel lekker warm wordt, zou 't niet erg zijn om er 1 leger ruimte tussen te laten ergens, en daar dan een ventilatie-rack-plaatje in te doen. Dat gaat natuurlijk niet meer passen in deze doos...

Kortere kabels is zeker ook een goed advies :)

Ook zou je 's kunnen kijken of er een mogelijkheid is om wat ventilatiegaten in de rackbehuizing te maken.
Ik weet niet of je veel sleept met die kist, maar als je 'm alleen thuis gebruikt, zou je het net zo goed in een wat opener rack kunnen stoppen. Als je wel veel sleept, moet je met ventilatiegaten uitkijken: de inhoud wordt gevoeliger voor invloeren van buitenaf (regen, bier, stof...)

Niks mis met een ventilator in je rack bouwen, maar houd er wel rekening mee dat dat herrie maakt.
Dat is het laatste wat je wilt in een studio.

In de manual van mijn Z4 staat dat je in een rack 1HE boven de sampler moet vrijhouden vanwege warmteontwikkeling....

Back