Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door pal
Kan me voorstellen dat je liever wat koeling wilt..
Ik heb speciaal daarvoor een hele zooi electro gear gekocht en een koel systeempje gemaakt...
Maarja, ik heb het eigenlijkhelemaal niet nodig gehad aangezien ik niet zoveel in mijn rack heb zitten.....
Origineel geplaatst door Meinte37
Da's best een goed idee, pal!![]()
@Ustka_Slupsk: Zo te zien lopen de stroom- en signaalkabels nog wel eens parallel. Dat is niet handig i.v.m. interferentie en da's wat zonde als je een Motu hebt. Naast kortere patchkabels, zou je dus ook de stroomkabels naar 1 kant kunnen wegwerken.
Stroomkabels geven nogal wat EM-straling af, o.a. nogal veel met een frequentie van 50Hz (tenzij je in Amerika of Japan woont, daar is het 60Hz), omdat ze wegens inductie een antenne zijn. En omgekeerd, omdat ze een antenne zijn, vangen ze ook wat straling op en dat wordt dus interferentie genoemd. Dit maakt voor de stroomkabels niet uit, maar wel voor de signaalkabels voor welke dat 50Hz-signaal relatief hard.Origineel geplaatst door Ustka_Slupsk
stroom en signaal lopen parallel? wat bedoel je daar mee?
wat is interferentie? en waarom is dat zonde als ik een motu heb?

Origineel geplaatst door Meinte37
Stroomkabels geven nogal wat EM-straling af, o.a. nogal veel met een frequentie van 50Hz (tenzij je in Amerika of Japan woont, daar is het 60Hz), omdat ze wegens inductie een antenne zijn. En omgekeerd, omdat ze een antenne zijn, vangen ze ook wat straling op en dat wordt dus interferentie genoemd. Dit maakt voor de stroomkabels niet uit, maar wel voor de signaalkabels voor welke dat 50Hz-signaal relatief hard.
Nou ga ik er een beetje vanuit dat je kabels gebalanceerd zijn, zodat je niet daadwerkelijk met een 50Hz-brom te maken krijgt, maar je ruisvloer komt wel omhoog en de convertors van de Motu zijn voldoende goed om dat te merken, dus daarom is het zonde.
![]()
Dit zou je uberhaupt niet moeten maken want elektronica en duct-tape gaan niet geweldig samenOrigineel geplaatst door Ustka_Slupsk
sorry ik snap helemaal niks van electronica. ik weet echt niet wat dit is en waavoor en hoe je maakt of gebruikt.
fill me in...
. Dit is niks anders als een standaard 80mm fan die normaal in computers als kast-koeling wordt gebruikt aangesloten op een stopcontact. Als je 'm op je gear richt vindt er luchtstroming plaats wat oververhitting wat minder kans geeft.