Iemand ervaring met musik schmidt?

Ok, de bestelling is binnen. Iets duurder dan thomann of music store, maar wel in voorraad. De levering was snel. De verzendkosten (€ 18, thomann slechts € 8 ) in acht genomen, had ik wel een wat stevigere verpakking verwacht (toch minstens dubbelboxed). Er zat een grote barst in het karton (dank u UPS), maar geen schade (toch niet voor zover ik kan zien). Al bij al ben ik niet ontevreden.

Ik heb er een bestelling lopen, maar nu vraagt men mij om een copy credit card + legitmatie op te sturen. Vindt ik een nogal vreemde gang van zaken. Bij collega's als Thomann of Musicstore heeft men mij dat nog nooit gevraagd.

Ik denk dat ik mijn order maar terugtrek. Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

thank you for your order at MUSIK-SCHMIDT.

As desired you want to pay your order with your credit-card. For your own security and because of our strict Quality- and Data-Protection-Management we ask you kindly to send us:

1.) a copy of your Identification-Card / Passport AND
2.) a copy of your Credit-Card (front and back)

This can take place gladly by FAX (+49 / 69 / 297029-80) (attention to Mr.
Goetz) or via E-Mail.

If you should not agree with this, we ask you kindly to call us briefly: +49 / 69 / 297029-73.

Please understand that we can only proceed with your order after receiving this informations.

Furthermore it is not possible for foreign orders to send to a different shipping adress. In your case I have to send your order to

Bij Thomann hebben ze mij dat ook gevraagd toen ik voor meer dan € 1000 wilde bestellen. Is op zich wel netjes, het voorkomt misbruik van bijv. gestolen creditcards.

Vreemd. Ik heb een maandje terug een >1000 euro bestelling via creditcard gedaan bij Thomann zonder dat er ook maar om enige extra legitimatie gevraagd werd.

Hadden ze daar wel om gevraagd, dan zou ik daar eigenlijk geen probleem mee hebben. Het vertraagd het bestelproces alleen wel een beetje. Als ik het vandaag bestel wil ik het eigenlijk gisteren in huis hebben :D

Hmm, tja vraagt om moeilijk heden.

Ik doe veel 'foute' betalingen voor cc maarschappijen, )voor mn werk) maar die vraag mogen wij niet stellen.
Dit ivm veiligheid.

Want op de achterzijde staat je 'extra' code. Die zou ik nooit weggeven.

Dus, doe je bestelling ergens anders. Voorkomt gedoe.
Let wel, gaat het mis, dan ben je 2 maanden bezig met papieren, verzekeringen etc.
10 x naar het postkantoor voor copytjes ..etc is geen lol.

Maar heb dat persoonlijk nooit gehad bij thomann of msk.

Ik maak het geld altijd over op een rekening nummer van een bank in Amsterdam, dag erna sturen ze de doos met mooie spulletjes op.

Bv de webshop www.jrrshop.com geeft een waarschuwing bij de cc maatschappijen. waarom, willen ze niet zeggen. Tja.. voordelig maar een risico?

Meestal is een copy van je 'geldig' paspoort voldoende.

Succes

Is me 1 keer bij een bestelling boven 600Euro bij Thomann gevraagd en ook een keer bij music-store. Als ze eenmaal weten dat je creditkaart koosjer is vragen ze er niet meer om.
Je kan gewoon 12 cijfers van je creditkaart onleesbaar maken. Ik had toen een kopietje gefaxt.

ik denk het te snappen..

ik denk het te snappen..

het gaat er namelijk om dat je blijkbaar ergens anders wil laten bezorgen dan je adres waar de kaart geregistreerd staat.
Een cd-tje als kado per cc gaat nog wel maar geen grote bedragen, da's denk ik alles:)

hmm

hmm

ik dacht het hier uit te halen :
Furthermore it is not possible for foreign orders to send to a different shipping adress. In your case I have to send your order to
maar goed, ik bemoei mij er verder niet meer mee;)

Re: hmm

Re: hmm

Origineel geplaatst door VL7
ik dacht het hier uit te halen :
maar goed, ik bemoei mij er verder niet meer mee;)

Da's nog eens een extra eis van ze. :) Ook als je het naar hetzelfde adres laat sturen zullen bij hoge bedragen/korte koop geschiedenissen om de kopien vragen.

Even gebeld. Probleem bij hun is dat ze in de A'dam regio een paar keer problemen hebben gehad met bestellingen op gestolen cc's. Daarom deze aktie. Copy rijbewijs + een deel van de cc gegevens gescanned en verstuurd.

Vanwege de eerder genoemde problemen mogen ze in het buitenland ook niet op andere adressen leveren dan waar de cc op geregistreerd staat. Da's vervelend als je in een dorp woont en men bezorgt enkelt onder kantoortijden.

Eens kijken hoe dit afloopt.

Mijn ervaring tot nu toe, heel kort en simpel:

Musik Schmidt is helemaal top. Thomann ook. Musicstorekoeln is vreselijk slecht met wat betreft levering en service.

Nog nooit problemen gehad met Musicstore Koln, Thomann heeft vaak slappe dozen, als je iets zwaars besteld of veel verschillende dingen (kabels) dan is die doos nogal eens gebutst, of zelfs gescheurd. Een keer miste ik daardoor een een aantal kabels. Werd niet moeilijk over gedaan en werden gewoon later opgestuurd.

Ik heb ze inderdaad gefaxt wat ze vroegen, drie dagen later had ik de spullen in huis.

Back