Hoezo, wat moet ik kopen?

fuse

Gepokt en gemazeld
Ben het zat. Als die mensen die niet weten wat ze moeten kopen? Lopen maar te dubben en te dubben over wat evt beter is en wat niet?

Maak mij midden in de nacht wakker en vraag waar ik 10 mille aan wil besteden.
Geen probleem. (100 mille ook wel)

Wie heeft dat ook? En wat wordt er dan gebrast?

Re: Hoezo, wat moet ik kopen?

Hehe....

Ik zou dan zoweizo een Studio Electronics Omega8 nemen gepimpt met platina front. en diamand ingelegde potmeters.
Maar ook een Dave Smith Polyevolver incl. 3 x 4 stemmige rackuitbreiding lijkt me niet te versmaden.

En ook een Protools Icon systeem met alle opties .....

Dan is het al 3 x op denk ik....;(

-Goede Mixer, groot en analoog. Veel inserts, veel sends en return. Meterbrug
-Geluidskaart met heel veel ins, 19"formaat en firewire interface, heel veel midi aansluitingen
-Dikke vintage analoge synth, modulair, liefst emu gewoon omdat ze niet te betalen zijn.
-Alle MPC`s, gewoon om te kunnen vergelijken of de hype terecht is...
-Monitorspeakers, 6 verschillende paren. Kan toch niet kiezen en dan heb ik tenminste referentie (of niet...nou en)
-De loods waar nu m`n studio inzit overkopen van de gemeente en er een overdekt "Syntheling" van maken.
-Bos bloemen voor m`n miepie, die me nog steeds in alles steunt (vraag me af wie er gekker is :D)

Re: Re: Hoezo, wat moet ik kopen?

Re: Re: Hoezo, wat moet ik kopen?

Origineel geplaatst door Septic
Hehe....

Ik zou dan zoweizo een Studio Electronics Omega8 nemen gepimpt met platina front. en diamand ingelegde potmeters.
Maar ook een Dave Smith Polyevolver incl. 3 x 4 stemmige rackuitbreiding lijkt me niet te versmaden.

En ook een Protools Icon systeem met alle opties .....

Dan is het al 3 x op denk ik....;(

Ik ben toevallig in het bezit van een omega-8, maar voor dat geld kan je beter iets goedkopers nemen.
Ik gebruik 'em niet eens zo veel, en ik zou je zeggen dat ik m'n laatste track bijna alleen maar op een 101 en 303 heb gemaakt, met een behoorlijke reeds outboard welteverstaan! ;)

Re: Re: Re: Hoezo, wat moet ik kopen?

Re: Re: Re: Hoezo, wat moet ik kopen?

Origineel geplaatst door Cisco
Ik ben toevallig in het bezit van een omega-8, maar voor dat geld kan je beter iets goedkopers nemen.
Ik gebruik 'em niet eens zo veel, en ik zou je zeggen dat ik m'n laatste track bijna alleen maar op een 101 en 303 heb gemaakt, met een behoorlijke reeds outboard welteverstaan! ;)

Ruilen voor een siel ex80 ;)

Dat is dan aardig balen voor je....

Maar eh voordat ik 6500 euro betaal voor een 8stemmige synth zie ik niet zo gauw gebeuren. Ik hoop dat je er minder voor gegeven heb dan.

eb je trouwens die 8 x ARP2500 filter erin???? Lijkt me echt da bomb, 8 stemmig Arp soundjes al mis je de Sample and Hold van de Odyssey natuurlijk en dat is een van de sterke punten van de Odyssey.

Origineel geplaatst door fuse
Ben het zat. Als die mensen die niet weten wat ze moeten kopen? Lopen maar te dubben en te dubben over wat evt beter is en wat niet?
Mijn geduld raakt ook een beetje op hoor.

Maar vroeger was ik net zo... ik denk dat het voor veel mensen eng is om ergens in te duiken waar ze niet veel vanaf weten. Het liefst hebben ze dan iemand die hen bij de hand neemt.

Als ik 10 mille zou moeten besteden aan gear:

- fatsoenlijke monitors
- een groooot mengpaneel
- dikke pc met grote tft schermen
- veel extra outputs voor m'n pc
- vette analoge compressors
- een rits analoge en digitale effecten
- oordopjes voor m'n huisgenoot en buren

Is er nog wat over? Dan nog wat vintage spul. x0x, korg, moog ofzo.

Maarja, eigenlijk zou ik liever eerst een winterjas kopen. Het begint toch alweer een beetje frisjes te worden.

bwoaa... kan ook zijn dat als iemand ni veel geld heeft, die blijft wikken en wegen omdat de aankoop de beste moet zijn. < een goede oplossing is je gear 2dehands kope en als je het dan nix vindt, kan je het gewoon aan jouw aankoopprijs terug verpatse.
Dus spijt ve aankoop heb ik zelden

Fuse, je bent een zagevent :D

oh ja de 10 mille... ikzou een grote 2dehanse wagen kopen om mn set makkelijk te transporteren + nog wat op maat gemaakte flightcases

ik zou die 10 mille investeren in een afkickprogramma voor synthverslaafden waar een reis bij is inbegrepen naar keuze.

Origineel geplaatst door demian
ik zou die 10 mille investeren in een afkickprogramma voor synthverslaafden waar een reis bij is inbegrepen naar keuze.
:eureka:

Ik heb altijd.... als ik geen geld heb, weet ik allerlei synths die ik wel zou willen hebben (vaak niet eens écht duur, denk aan sy85, sy99, jx10, dx7. poly6 enz.). MAAR.. op het moment dat ik geld in mijn zak heb waarmee ik best zo'n ding kan kopen, begin ik te twijfelen. doe ik er wel genoeg mee, is de klank wel naar mijn smaak.... allerlei dingen spoken door mijn hoofd. Want dan betekent het dat je ook daadwerkelijk geld uit gaat geven. En zo komt de zuunige Brabander in mij naar boven. Dus ergens snap ik best als een 17 jarig mannetje zijn zuurverdiende centjes gaat uitgeven aan een synth, hij/zij graag goed geïnformeerd wordt. Wat veel vervelender is, is dat diezelfde personen die de vraag stellen, 9 van de 10 keer niet luisteren naar de tips/antwoorden die ze krijgen. En enige research zelf doen uit den boze is, laat staan gewoon eens gaan luisteren.

maar goed, volgens mij ga ik er te serieus op in.

Voor 10 mille...
-fantom xr
-sy99
-virus ti
-effect units
-electronic drumstel (want voor 10.000€ koop je geen vrijstaand huis :engel:)
-elektrieke gitaar met effectboard

ben ik er al?

Re: Re: Re: Re: Hoezo, wat moet ik kopen?

Re: Re: Re: Re: Hoezo, wat moet ik kopen?

Origineel geplaatst door Septic
Ruilen voor een siel ex80 ;)

Dat is dan aardig balen voor je....

Maar eh voordat ik 6500 euro betaal voor een 8stemmige synth zie ik niet zo gauw gebeuren. Ik hoop dat je er minder voor gegeven heb dan.

eb je trouwens die 8 x ARP2500 filter erin???? Lijkt me echt da bomb, 8 stemmig Arp soundjes al mis je de Sample and Hold van de Odyssey natuurlijk en dat is een van de sterke punten van de Odyssey.

Ik heb 'em een jaar geleden gekocht voor $2000,- Een goede vriend van mij is outboard-designer bij Studio-Electronics.
Het was een demo-model, en heb er uiteindelijk + import/btw-kosten 2200 euro voor betaald! Super veel mazzel gehad!
De omega-8 klinkt super-vet! Maar ben na omgang met een aantal top-producers de laatste tijd alleen maar bezig met m'n oudere vertrouwde bakken! Sh-101, Tb-303, Tr-808/909, Synthi Aks, Arp 2600. Het geluid met deze synths in combinatie met een reeks outboard levert voor mij de dikste sound op! De enige softsynth die ik nu op m'n apple gebruik is Reaktor-5! Die is dan ook wel erg uniek...

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb zelf een lijstje met spul wat ik nog heel graag zou willen. Als er dan iets te koop komt wat erop staat, ga ik er meestal ook voor.

Ernstig afwegen begrijp ik wel wanneer je iets nieuw koopt, aangezien zoiets meestal heel snel zakt in waarde. Als je dan fout kiest, mag je op de blaren zitten.

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Wat veel vervelender is, is dat diezelfde personen die de vraag stellen, 9 van de 10 keer niet luisteren naar de tips/antwoorden die ze krijgen. En enige research zelf doen uit den boze is, laat staan gewoon eens gaan luisteren.
Inderdaad! Er wordt hier meestal *bijzonder* geduldig geadviseerd aan "newbies", maar als dan blijkt dat dit allemaal verspilde moeite was: :stupid

Hmm, 10.000 euri! *zucht*

micromodular, gibson, ultradi, line6 podxt pro (de rooie), bosje bloemen voor mijn ma, feestje op het dakterras, paar vreemde plugins, lexicon pcm (welke maakt niet zoveel uit), zooi voor zelfbouw, microsound van curtis roads, de complete Casper & Hobbes box set, wat Coltrane ceedeetjes, retourtje Praag met de bus en wat zakgeld dan hou ik als ik terugben uit Praag net genoeg over voor een frietje met een kaassouffle!

:D

Eenvoudig.
Er zou een restauratieprogramma opgesteld worden voor alle electronische instrumenten in het depot.

Wout

Geen my first modular (tm) voor de kleine?

Hij hoeft niet perse rood te zijn by the wee. ;)

- dikke analoge mixert
- tubetech multiband comp
- dikke lexicon
- 808
- ms20
- sequential 440
- minimoog
- v-synth

de rest ga ik toch al kopen :)

Back