MPC1000 icm software seq

MikeJarod

ziet ze vliegen
Heb sinds een aantal dagen een MPC1000 en dat bevalt goed. Ik loop nog wel een beetje uit te zoeken op welke manier ie het best in mijn setup past.

Ik wil 'm proberen slaven aan SX3. Ik wil SX3 als de seqencer gebruiken, en de MPC om op te rammen. Een beetje het idee van een soundmodule + midicontroller dus. Ik weet het, de MPC heeft een leuke sequencer, maar ik wil even kijken of deze manier werkbaar is voor mij.

Nu is dat slaven niet zo'n probleem, staat netjes uitgelegd in de manual. Dit werkt dus ook al. Echter wil ik ook dat de pads midi uitsturen zodat ik alles op kan nemen in SX.

Nu komt het probleem: standaard sturen de pads geen midi uit, logisch want je moet eerst een midi kanaal instellen. Zodra ik dat doe, kom ik in een gigantische midi feedback loop die ervoor zorgt dat de MPC zichzelf ophangt. Ik kan geen optie vinden in het menu MIDI/SYNC die dit oplost.

Iemand een oplossing?

dan moet je je midi die in sx binnenkomt niet terugsturen naar de mpc lijkt me
je kan toch ook alleen een beatclock uitsturen uit sx? zonder een midikanaal te sturen lijkt me?
of anders je midi uit naar mpc naar en ander kanaal sturen

of gewoon de 1000 eruit en een 2000 xl kope :P

Prutser ben ik toch :D

Ben er denk ik al achter.

Voor de mensen die dit ook nog eens mee gaan maken even de settings:

[MPC] MIDI/SYNC : MIDI : Active track receive channel : ALL
[MPC] MIDI/SYNC : MIDI : Soft thru : OFF
[SX] Preferences : MIDI : vinkje UIT bij Midi thru active (dit was de oplossing voor mij)

Hmm kut.

Voor de MPC werkt het op die manier wel, alleen andere synths en VSTi's die ik via Cubase aanstuur krijgen nu geen midi meer vanaf m'n masterkeyboard. Alleen als ik Midi thru active in SX aanzet, maar dan gaat de MPC dus over de zeik.

@fjoesz: wat heb ik nu aan beatclock uitsturen? Ik wil dat SX ook noten richting de MPC kan gooien, dan heb ik meer nodig dan beatclock toch? Wat bedoel je precies met 'of anders je midi uit naar mpc naar en ander kanaal sturen' ? SX naar een ander kanaal laten sturen? Maar dan mis ik toch de midi die ik wel wil hebben?

edit: wat ik dus eigenlijk zoek is een 'local off' optie op de MPC. Of ik moet op een of andere manier in SX aan kunnen geven dat voor midi IN A geen thru gebruikt moet worden, en voor midi IN B wel.

Laatst gewijzigd:
Back