Tip-verzamelpunt Ableton Live

Nog meer mensen met dit probleem trouwens?
Ik heb t ook met "illegaal" gedownloade techno trouwens...

Legaal, illegaal, scheiss egaal.

De theorie achter het warpen is volgens mij gebaseerd op interpolatie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpolatie) en beat detectie (http://en.wikipedia.org/wiki/Beat_detection).

Beat detection kan natuurlijk minder goed werken als uw muziek van lagere kwaliteit is.

4x4 muziek is nogal voorspelbaar qua kick en daardoor makkelijker te strak te trekken

Ik heb Willem Tell Overture van Rossini (ondertussen legaal en standaard 160 bpm overigens) manueel redelijk strak gewarped trouwens. Daar zitten redelijk wat tempo verschillen in wat wel een pain in the @ss kan zijn, maar dat kun je wel oplossen met voldoende warp markers te plaatsen.

Enfin, mijn tip:

Als je Battery gebruikt ipv drumrack zie je in clip view geen namen meer van instrumenten enkel de toonhoogtes.

Oplossing: gebruikt de GM2 template van battery (die standaard wordt standaard wel vrij goed aangehouden door de standaard kits van battery :D).

Deze standaard gebruikt Live zelf ook. Dus nu stuur je gewoon de midi van je Drumrack spoor naar je Battery en kun je toch nog met namen werken ipv noten.

Nadeel: 2 sporen ipv 1 en je moet switchen tussen je clips en je battery zelfs, maar je kunt wel je percussie clips voor de drumracks geschreven terug in battery gebruiken.

Opm: der moet wel iets in uw drumrack steken anders zie je die drum cells niet in je clip view.

Groeten

Laatst gewijzigd:
weet iemand hoe je in ableton je bestand als midi file opslaat?
dit omdat ik het in mn mpc1000 wil laden. 8D

Rechtsklikken op een midi clipje en export midi clip kiezen. Mss dat het ook met meerdere sporen tegelijk gaat maar heb ik niet direct gevonden in ieder geval.

Groeten

Hey,

Ik heb het even geprobeerd en ik kan mijn midiclips gewoon exporteren als smf op deze manier.....Dus gewoon op de manier zoals Drane het beschrijft en dan zou het moeten werken....
Trouwens ik zie dat je toch maar voor een mpc hebt gekozen:)

die midi shizzle van mij zal wel corrupt zijn ofzo
heb het zonet nog een keer geprobeerd maar precies hetzelfde
ik ga eerst maar ergens anders mee aan de slag

Heb het net nog eens getest en werkt hier wel degelijk (in Ableton 7.0.3).
Maak eens een lege midi clip (2 x klikken in midi spoor) zet er gewoon een noot of 2 in (om te testen) en dan rechts klikken en saven op je desktop ofzo. Neem aan dat het op dezelfde manier ook met complexe midi files moet werken.

Succes dermee!

Weet er iemand toevallig of het mogelijk is om in Live de spatie balk (play stop) uit te zetten? Ik vind niet meteen iets in de manual.
Thx

warpen

warpen

vraag:

tracks warpen is geen probleem meer voor de meeste. Ik ben bezig met een remix. nu heb ik eigen beat etc gecreerd maar hoe krijg ik de vocals strak?
Het is moeilijk warpen aangezien er geen beats in zitten die makkelijk te warpen zijn.

iemand een idee?

ja, ben ook wel benieuwd hoe men dit doet. Ik doe het gewoon op gehoor: laat de drumtrack lopen (evt met metronoom) en de vocaltrack. loopt ie iets achter of voor, verschuif direct een marker. Beetje zoals pitchbenden tijdens een dj-mix.

vraag:

tracks warpen is geen probleem meer voor de meeste. Ik ben bezig met een remix. nu heb ik eigen beat etc gecreerd maar hoe krijg ik de vocals strak?
Het is moeilijk warpen aangezien er geen beats in zitten die makkelijk te warpen zijn.

iemand een idee?

Wat je zou kunnen doen is het volgende: je pakt de originele track erbij waar dus wel de beats inzitten, je checkt de bpm, en vult de bpm vervolgens in bij je acapella, works for me, hoef je alleen nog maar het startpunt te bepalen...

Als ik hier even van de gelegenheid gebruik mag maken om een vraag te stellen,

---> hoe krijg ik een dikke vette distortion uit de live modules????

heb wel zitten klooien met de saturator, de tube amp, natuurlijk de redux op 4 bits gezet en dergelijke, maar echt een vette klassieke distortion, hoe maak je dat? :confused:

midimapping

midimapping

Vraag over midimapping in Ableton. Ik krijg het niet voor elkaar om mijn effecten (zoals de auto filter) te mappen. Ik ik daar bijvoorbeeld alleen de macro-controls zoals attack e.d mappen, maar ik wil natuurlijk dat 'gele balletje' mappen aan een rotary. Of zeg ik dan iets heel raars?

Back