Tip-verzamelpunt Ableton Live

weet iemand of het volgende kan (ik denk het niet)

als ik een wave sample aanklik met de rechtermuisknop en kies "slice to new midi track" en dan kies je een optie in hoeveel stukjes je die sample gesneden wilt hebben. dit gaat allemaal prima, echter:

ik wil graag (ala akai mpc) dat de ene sample de ander afkapt. in ableton heet dit CHOKE, en die kan ik per sample instellen. Echter, met al die slices is dat een pokkewerk om te doen.

Weet iemand of dit gemakkelijker kan? Als ik alle slices selecteer dan 1 van hun op choke kanaal 1 zet dan verandert de rest helaas niet mee.

Met andere settings werkt het met rechtermuisknop copy value to sibblings. Maar dat werkt niet met het i/o gedeelte.

Haha... groupen , choke op 1 zetten en ungroupen werkt ook nie.

Sorry.

MMC support in Ableton!? Is dit er inmiddels al? Het lijkt me geweldig wanneer dit er in komt? Of is er een manier waarmee je een MPD kunt inrichten om dit toch te gaan supporten?

MMC support in Ableton!? Is dit er inmiddels al? Het lijkt me geweldig wanneer dit er in komt? Of is er een manier waarmee je een MPD kunt inrichten om dit toch te gaan supporten?

MMC is sysex he? Geen sysex support in Live. Misschien dat er dalijk wat met M4l kan maar dat is nog niet echt duidelijk.

Ik kreeg 5 nov bericht dat ik gratis kan upgraden naar live lite 8 :okdan: !
Zo ff installen.

Ja echt cool, toen ik een paar jaar geleden mijn x-station kocht stapte ik in bij lite 6 en ik mag idd ook nog steeds mee upgraden. En met meer dan 2 vst instruments per project wordt het nu een volwaardig schetsblok voor mij voor on the road.

Blijft toch jammer, want ik blijf Ableton een schitterend programma vinden. Echt, schitterend. Elke keer zweer ik het af en wil ik weer naar hardware. Maar kom ik toch steeds tot de conclusie dat live HET is. Met drumracks en de mogelijkheid om je knoppen naar macro's te linken en die weer naar je controller is het echt een droom om mee te werken.. Heerlijk gewoon!

Blijft toch jammer, want ik blijf Ableton een schitterend programma vinden. Echt, schitterend.

Ja, net dezelfde gevoelens hier. Ben echt in de wolken van het programma, maar bots de laatste tijd toch wel op enkele tekortkomingen, en dan vooral wat betreft hardware. Geen Sysex, en onbetrouwbare sync, zou toch anno 2009 niet meer mogen. Aan het MIDI-gedeelte is toch echt nog wat werk vind ik...

Zit wel wat in, maar ik twijfel nu heel hard of ik niet al mijn hardware de deur uit moet doen.
Werk nu nog met een MPC2500 en een MO6, maar merk dat mijn projecten niet afkomen omdat ik veel onderweg ben.

Laptoppie in mijn tas, expresscard erin en knallen maar.

Ik begin ook te merken dat mijn beste producties toch nog gewoon gemaakt zijn met enkel dat, en daardoor ga ik me afvragen waarom die andere spullen nog nodig heb. Ik wil met name gewoon lekker plezier hebben en dat heb ik veel meer als ik over kan werken dan wanneer ik vast zit aan een plek waar ik dan moet gaan werken, dat werkt on inspirerend.

Ik mis ook een eigen ingebouwde sample editor in Ableton. Kunnen ze Audition niet over kopen van Adobe of zo? :okdan:

Die mis ik eigenlijk nog het minst van al. Je komt al erg ver met consolidate en bouncen, is eigenlijk ook een 'deel van de filosofie' van Live, en via de 'edit' knop werkt dit eigenlijk wel goed.

Back