quifster
Gepokt en gemazeld
raar, als ik naar de volgende site ga staat het zelfs op de homepage.willem1958 quifster het is vreemd dat op de ableton home pagina er niets over staat.
https://www.ableton.com/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
raar, als ik naar de volgende site ga staat het zelfs op de homepage.willem1958 quifster het is vreemd dat op de ableton home pagina er niets over staat.
willem1958 en quifster ik zag het ook ineens, en daarna niet meer. ik sta altijd ingelogd op de ableton sit, ik logde uit: en ja dan kwam de upgrade sale. waarschijnlik, is de site gevoelig voor dat de je upgrade al hebt en bent ingelogd. al had ik m al even eerder gezien, terwijl ik was ingelogd. nou ja, snappen van die site doe ik ik nie veul. het is een wat warrige site....
ja klopt, die site inhoud veranderd als je inlogt, ook de pakketten waar je recht op hebt verschijnen dan dynamisch. Overigens vind ik dat een enorme verbetering dat je nu in ableton live 10 zelf automatisch die pakketten waar je recht op hebt ziet verschijnen en dat je ze daar zo toe kunt voegen zonder dat je ooit naar de site hoeft.
..
ik heb erg lang getwijfeld of ik de suite zou kopen, of de push 2, die ik al een tijdje heb, verkopen zou. nu ik de suite heb, begin ableton steeds meer te waarderen. ik zal blijven werken in cubase 9.5 (en bij de sale en na een paar goeie bug-kill updates, naar cubase 10 of ff wachten op 10.5). voor het lineaire werk. ik gebruik ableton als instrument, maar heb bij dat "preset" werk ook als DAW gebruikt, de gehele mix. werkte toch fijn. gewenning. verder heerlik programma, en heb nu een overkill aan DAW's... (ach anderen lijken bijna alle DAW's te hebben, dus ik ben een kleintje dan...)
Ik zou zeker de push 2 erbij houden als ik jou was een betere integratie is er echt niet.
ja, dat is wel 1 van de mooie dingen in m4l, die lfo devices, ik gebruik er meerdere, een hele mooie die je kunt downloaden is de stepper, daarin kun je 16 steps definieren met voorgedefinieerde vormen, werkt perfect inclusief retriggering op basis van midi input. Aanraderja die m4l lfo tool was éen van de aantrekkelikke dingen,

de stepper, daarin kun je 16 steps definieren met voorgedefinieerde vormen, werkt perfect inclusief retriggering op basis van midi input
dat klinkt inderdaad belachelijk, als ze dit zo zouden doen.
Die upgrade actie kun je ook doen op de ableton site zelf, als je daarin inlogt dan zie je de upgrade prijzen die voor jou van toepassing zijn op basis van jouw geregistreerde versie.
Het lijkt me toch dat je dan een normale actie upgrade prijs krijgt voor jouw situatie.
Ik kan het zelf niet nakijken omdat ik al de suite versie heb (die overigens enorm de moeite is, zeker gezien het feit dat M4L hierbij in zit).
of heb je die upgrade prijzen vanuit jouw eigen ableton profiel gehaald? want dan zou ik ze een mailtje sturen met jouw voorbeeld, dat kan toch niet de bedoeling zijn lijkt me, zeker niet in die actie periode tot 3 april.
Ik zou ze even mailen en de situatie voorleggen. Ik had iets soortgelijks, een ableton versie die ooit suite 7 was (upgrade prijs 249), maar nu 'gewoon' 9 (upgrade prijs 399). Ik heb een persoonlijk aanbieding gekregen via de mail die op hetzelfde neerkwam als upgraden vanaf suite 7.
willem1958 quifster het is vreemd dat op de ableton home pagina er niets over staat. je kan het alleen in je account zien. ik kwam erachter via een e-mail van een muziekzaak hier in nederland. ik had de suite al gekocht, met 10% korting, vanaf ableton live 10 intro, maar gelukkig kwam deze sale, binnen de 14 dagen... dus heb ableton simpelweg gebeld, toevallig kon het in het nederlands en tijdens het gesprek, is de vorige transaktie ongedaan gemaakt, en heb ableton suite opnieuw gekocht, nu met 20% korting...
als ik degene aan de telefoon goed begreep ging het vooral over intro gebruikers, het is erg onduidelijk.
bellen helpt zeker, en vragen ook, want ik kreeg al 10% korting.., geven ze snel blijkbaar, vroeg naar of ze ook kortingen hadden voor mensen met een disability (genoegzaam bekend hier, dus kan het gewoon schrijven), en in een reaktie kreeg ik een kortingskode.
het is ook vreemd dat alleen je eigen upgrade path kunt zien, niet zoals bij steinberg (kun je wel een fout maken, of zoals bij NI, waar ik eens een fout heb gemaakt, met een belletje, binnen 2 uur opgelost, dat terzijde).
dus heb geluk, en ableton was snel.
en willem, ik denk dat je even naar je account moet. maar wellicht geldt louter voor 10 intro users, er is geen enkel bericht te vinden erover. dus check it out, zoals quifster zegt, of schrijf een bericht, krijg je snel 10% korting, als aangeeft, dit en dat.
de pricesettings zijn inderdaad vreemd, en er is geen overzicht te vinden, zoals bij andere "aanbieders". goed.
ableton live 10 intro zie je soms voor 30 euri gaan op KVR, nog te prijzig, eigenlik, maar goed, dan zou je 399 + 30 kwijt zijn. live intro is zelf... ow ik zie, door een fout van mij, klikte tabblad weg, gelukkig wordt het bericht bewaard, dat je inderdaad wanneer je kontakt opneemt, een aanbieding krijgt.
dank kobuz!
Ik ga ze een mail sturen om 'ns te horen hoe ze hier tegenaan kijken.
zou ik zeker doen, en ik denk dat het zijn vruchten kan afwerpen, wellicht louter een 10% discount, of ze zijn wat ruimhartiger. of ruimhartig.
Ik wacht af wat voor antwoord ze geven.
ik ben benieuwd! zoals ik vermeldde, gaan ze waarschijnlik uit van de tijd dat je van de licentie "geniet", maar goed, dat is louter voor degenen, die er snel bij zijn.. maar zelfs tegenover het ruime beleid van steinberg, o nee, ik zie van artist 6 t/m 9.5 €329, vanaf artist 10 €249.... naar cubase 10 pro. en er is nu geen sale bij steinberg, die is normaliter 40% als ik het goed heb. nee in periodes van sale, zit je lekker wanneer updates/upgrades overslaat.
Ik had ruim een half jaar standard 9 dacht ik toen ze met versie 10 kwamen dus zolang had ik nog niet genoten zeg maar.
Ik vind het ook echt veel wat Ableton voor zijn updates vraagt,
ja klopt, wanneer je te laat instapt, of te laat.... daarmee word je flink op kosten gedreven. ik verdedigde ableton niet, analyseerde, nou ja, analyseren, hun prijsbeleid.
en ik zie weleens in webshops upgrades staan voor live 1-9.... éen bedrag, voor welke versie dan ook... en ja, als push 2 bezitter, mag je wel wat meer verwachten, je krijgt ook alleen maar intro bij, wat in bijna niets (of is dat wat veranderd?) met lite verschilt, louter in aantal tracks.
Ik vind het ook echt veel wat Ableton voor zijn updates vraagt, dat is ook de reden dat het lang geduurd heeft voor ik me er in ben gaan verdiepen. Voor nog geen 300 euro had ik de volledige versie van Logic 10, inclusief flinke gratis updates door de jaren heen. Het is dat ik nu voor relatief weinig naar suite kon, doordat ik de licentie van een maat van me had gekregen, anders had ik dat nooit gedaan.
De upgrade bij Ableton gaat in één keer voor versie 7 t/m 9
Als ik naar mijzelf kijk dan gebruik ik nooit de sound set packs van ableton.
de operator heeft nu mijn speciale aandacht, ben into additive (synclavier v, additive oscillator in VM en operator nu ook) even. wil dat goed onder knie krijgen.
de echo is ook erg fijn. en de m4l lfo... zal nog flink gaan rondneuzen naar devices.
....
de wavetable synth, op de push 2 zeer schoon...
ik heb "betere" wavetable synths, toch vind ik de wavetable synth ook een eigen karakter hebben en kracht. overigens wordt de wavetable synth steeds uitgebreider lijkt het, zie 10.1 wat ze daar aan toevoegen. is nog niet veel, maar wat ik door googelen, om meer te leren over ableton, ook vond, dat van 9 naar 9.5 er erg veel veranderd is. of zijn de meningen daar over verdeeld?