Psytrance Bassdrums

Brice

Stamgast
gewoon puur uit nieuwsgierigheid: waar komen die zeer cleane psytrance bassdrums vandaan?

kheb al een aantal keer geprobeerd het te evenaren maar het lukt me maar niet:stupid

kveronderstel dat het een synth is maar welke? (nord lead?)

Een sinus golfje en een pitch envelope doet wonderen 8~
Kijk ook eens op de website van Infected Mushroom. Daar staat ergens een Soundforge tutorial voor een saaikik :P ;)

Origineel geplaatst door glennplumber
k'heb er ff snel eentje geprobeerd te maken !

Klinkt wel lekker, maar dit klinkt natuurlijk allesbbehalve clean ;)

Origineel geplaatst door Ethereal
Klinkt wel lekker, maar dit klinkt natuurlijk allesbbehalve clean ;)

klopt ... het gedeelte wat ik uit de machinedrum heb gehaald zit distortion op.

mits wat geklungel met de sinussen op een machinedrum krijg je wel van die Goa-kicks.

vind hier zeker een tutorial van op het net

Kan met bijna elke synth wel... gewoon een sinus golf (frequentie zo kiezen dat 't niet vals klinkt met de bassline en rest van de track) met een pitch envelope met msschien een klein beetje distortion.. misschien ook nog een klein beetje noise met korte decay erboven layeren (aan het begin van de kick)..
Vervolgens kan je er van alles mee doen... samen met een akoustische, gesamplede kick layeren, EQ'en, klein stukje pure, lage sinusgolf aan het eind van de kick toevoegen etc etc...
'Tis echt een van de simpelste drumsounds om te maken!

Origineel geplaatst door scan
maar dus geen psytrance kick....jammer hoor

Ok ... zit er op een psytrance kick geen distortion ?

En jah ... wat is een psytrance kick !?

Maar ik doe zometeen nog een poging :D

Origineel geplaatst door ez`
Kan met bijna elke synth wel... gewoon een sinus golf (frequentie zo kiezen dat 't niet vals klinkt met de bassline en rest van de track) met een pitch envelope met msschien een klein beetje distortion.. misschien ook nog een klein beetje noise met korte decay erboven layeren (aan het begin van de kick)..
Vervolgens kan je er van alles mee doen... samen met een akoustische, gesamplede kick layeren, EQ'en, klein stukje pure, lage sinusgolf aan het eind van de kick toevoegen etc etc...
'Tis echt een van de simpelste drumsounds om te maken!

Nou ... laat eens horen zou ik zeggen !

Ok ... zit er op een psytrance kick geen distortion ?

En jah ... wat is een psytrance kick !?

Maar ik doe zometeen nog een poging :D

hoe beschrijf je dat
een korte 'plopperige' kick die vlug en diep sweept

zoals al vele malen gezegd, wat geklungel met sinussen en je komt er vast en zeker wel..

nou nog ff een poging gedaan (waarom ?? ik maak helemaal geen psytrance :confused: ) hehe

weer layers ... eentje met als ik me niet vergis een moog sample en eentje met een kick gemaakt met m'n trouwe waldorf xt.

royalty's mogen naar het psytrance fonds :D

Attachments

• psy-bass1 kick a.wav
    97,6 KB · Bekeken: 129
:doei:

sorry maat, je doet je best maar euu...dit is psytrance kick :-)

die vorige komt wat meer in de buurt, maar kzou de release al in ieder geval volledig wegdraaien en dan nog...

het is nog niet wat ik zoek.

sine-prutsen is idd wat je moet doen maar kheb het al meermaals geprobeerd en ik krijg'm niet zo clean en gepolijst en mooi afgerond als ik graag zou willen.:stupid

Back