Origineel geplaatst door bobaphat
bedankt voor je advies, ik ben nog geen steek verder eigenlijk 
Er is dus geen echte branche voor begrijp ik. Nou dat zie ik niet als een nadeel, volgens mij willen
tvzenders, en reclamebedrijven gewoon wat iedereen wilt,, goeie shit voor weinig geld. En als ik ze dat zou kunnen leveren, waarom niet????
zo te horen heb je wel de wil & motivatie, dus zedde "goe bezig"
Verwacht niet dat ze je een vaste prijs betalen voor je muziek maar denk eerder eens na over wat je gaat zeggen als men je vraagt: "wat kost het ons voor een stukje muziek van 1 min ?".
't is een maffe wereld, zoals King of Snake zegt moet je ook rekening houden met; hoeveel tijd er is, wat de budgetering is & de aard van de productie... internationaal, regionaal ?
kortom het blijft een dynamisch gegeven
Daarom is het belangrijk dat je netwerkt met mensen uit de AVsector & de contacten onderhoudt, zodat wanneer het moment komt dat men muziek nodig heeft, de producer, editor of regiseur zegt "momentje ff Boba bellen !"...
Bobaphat komt ff langs in de montagecel, bekijkt de beelden & bespreekt met de regiseur wat voor muziek er nodig is, mogelijk is, consept, tijdsduur, budgetering, deadline,.. hebben ze een factuur nodig of betaalt men in't "grijs"...
wat de norm & apparatuur betreft...
't moet goed klinken, dus niet te veel dynamiek in de amplitudes & een mooi spectrum. Het is in de meeste gevallen de bedoeling dat de muziek onder een stem zit... en mooi op zn plaats blijft.
De klank van het eindresultaat is belangrijker dan de apparatuur die je gebruikt.
Toch zou er een mogelijkheid kunnen zijn dat ze je een stuk video in mpeg2 of avi meegeven & je vragen om specifiek van TC 00.00.00.00 tot TC 00.00.30.14 bv een stukje te componeren op de beelden. In dat geval heb je apparatuur/software nodig waar je simultaan video ,TC, audio & midi op kan draaien.