Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Flesje
Jammer dat het van UAD is, want ik heb zo'n kaart niet.
Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens.Mijn stelling is dat alles syncbaar moet zijn.
Origineel geplaatst door Hanz
Is er al eens een nieuwe planning afgegeven voor die UAD Space Echo?
Ik lees namelijk heel erg weinig op de uaudio site, laat staan demo's etc.
Voor mij zou een overtuigende RE-201 emulatie samen met die fijne Roland chorussen (demo's gehoord, pfoei!) wel eens het laatste duwtje richting zo'n UAD kaart kunnen betekenen...
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik geloof dat er maar eens een 1 op 1 vergelijking moet komen tussen de UAD en het origineel.
Als iemand een Wav of MP3 hier op het net zet wil ik die best eens door een RE201 en een CE1 gooien. Een plate reverb heb ik helaas niet.
citaat:
mijn stelling is dat alles syncbaar moet zijn
Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens.
Mar delays zijn prima met de hand in sync te zetten als je dat per se wilt.
Als je daar geen trek in hebt en toch hardware wilt kopen: dan rest je niets anders dan een RE301 vrees ik. Die delay heeft een CV input voor delay tijd en is dus, omslachtig weliswaar, te syncen.
Voor mij zou een overtuigende RE-201 emulatie samen met die fijne Roland chorussen (demo's gehoord, pfoei!) wel eens het laatste duwtje richting zo'n UAD kaart kunnen betekenen...
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Een groot verschil met delays syncen t.o.v. bijvoorbeeld een LFO of een plaat zoals DJ's dat doen is dat een delay natuurlijk geen minuten lang strak hoeft te staan.
Stel je geeft de delay 10 repeats van 500 ms, dan hoeft het apparaat maar 5 secondes in sync te blijven lopen....da's is toch niet zo moeilijk voor elkaar te krijgen lijkt me.
Een LFO is een ander verhaal....die blijft maar doorlopen en zal na een tijdje uit sync gaan...
Origineel geplaatst door Arv
Psies, zelfs als ik de RE201 heel lang laat door pruttelen, dan nog vind ik het niet storend klinken dat ie niet meer synced. Het heeft zelfs charme, lekker losjes!
R
Origineel geplaatst door Flesje
Dit geld voor mij dus precies zo. Maar eigelijk zou je als je een project pack koopt, zelf je plugs moeten kunnen kiezen.Watn een project + RE201 + chorus = ... En dan zit wrschlk nog met een paar plugs die ik niet ga gebruiken.
Volgens mij hebben ze daarvoor het Flexi Pak uitgevonden.
Of dat nou financieel aantrekkelijk is, daar ben ik niet helemaal uit... maar dan kan je wel zelf kiezen voor de chorusjes en de later te verschijnen RE-201, en kan je de niet te gebruiken plugjes weglaten.
Op zich eten de CE-1 en Dimension D samen $199 uit je budget van $500 ... dan zou die RE-201 voor $300 toch ook wel moeten lukken?
Even gekeken, Het Flexi pack is in feite een project pack, met de toevoeging van de vaucher voor extra plugins twv 500. Van die 500 betaal je er 336 zelf, dus idd lastig of dat echt voordeliger is. Ik wacht nog een tijdje.Origineel geplaatst door fuse
Syncen is helemaal niet gaar. Juist voor achtergrond geluidjes enzo kun je lekker subtiel dingen toevoegen. En als dat op de maat is dan valt het niet zo op.
Je kunt hem ook gewoon uitzetten en jouw ding doen btw.
Want stel je voor dat je ook kan instellen of die tape al dan niet versleten zou zijn en het geluid lekker ranzig zou worden. Dat kan lekker zijn voor reggea dub. Maar weer minder voor een techno baslijntje ofzo.
De keuze is reuze!