UAD Space Echo RE-201

Origineel geplaatst door fuse
Tsja, da's best wel veel voor zo'n plugin. Maar dat zijn puur R&D kosten die het zo duur maken.

Maar ze gaan nu ook neve dingen nabouwen.
http://www.uaudio.com/news/releases/ua_neve.html

De trend van dingen nabouwen blijft dus ook dit jaar gewoon doorgaan. ;)

dat geldt toch voor alle plugins? of bedoel je dat de RE-201 meer R&D kost dan de andere plugins zoals de 1176 of de roland chorus ed?

Die RE201 komt snel uit want op de NAMM lieten ze hem al zien.

Hopelijk komen ze met een FX pak zodat je al die FX met korting kan scoren.

Wat belachelijk duur zeg.. Is dat hetzelfde als dat dure merk Malt-Whiskeys de prijs opschroeven voor de exclusiviteit?
Dan moet die plugin wel verdomde goed klinken (wat ik betwijfel).

Als je het te duur vindt maak je toch zelf zoiets?

Normaal vind ik niet zo veel, maar ik vind wel dat als de plug-in $250 kost terwijl je voor ca 350 euro een echte space echo koopt, de plug-in relatief duur is. Of zie ik iets over het hoofd..?

Die RE201 komt snel uit want op de NAMM lieten ze hem al zien.

Hopelijk komen ze met een FX pak zodat je al die FX met korting kan scoren.

je kunt de complete roland plugin bundle voor 399 dollar kopen volgens mij, daar richten ze zich natuurlijk op.

Origineel geplaatst door Arv
Wat belachelijk duur zeg.. Is dat hetzelfde als dat dure merk Malt-Whiskeys de prijs opschroeven voor de exclusiviteit?
Dan moet die plugin wel verdomde goed klinken (wat ik betwijfel).

reken er maar op dat die plugin echt heel erg goed gaat klinken..ze zijn er niet voor nix zo lang mee bezig geweest, en Roland plakt z'n naam er alleen maar op als ie ook echt goed is.. die dimension D en die andere roland chorus klinken volgens de hardware eigenaren ook 98% close. Bijkomende grap is natuurlijk dat UAudio nu heel erg veel kennis heeft opgedaan van de modellen van tape, dus er komt vast wel een tape-emu achteraan, als dat al niet gewoon in die RE201 ingebakken zit

Origineel geplaatst door demian
Normaal vind ik niet zo veel, maar ik vind wel dat als de plug-in $250 kost terwijl je voor ca 350 euro een echte space echo koopt, de plug-in relatief duur is. Of zie ik iets over het hoofd..?

je hoeft natuurlijk geen tape te kopen en te replacen, je kunt de plugin lekker makkelijk in je DAW integreren, en je kunt er zoveel van tegelijk draaien als je DSP capaciteit hebt. Het schijnt dat er 2 tegelijk op 1 Uaudio DSP card kunnen draaien, fixe DSP processing dus. Als ie echt zo goed als een RE201 klinkt (wat ik echt wel verwacht) *en* je de tape-emu ook los van het delay gedeelte kunt gebruiken vinnik de 250 dollar zeker acceptabel

Origineel geplaatst door olafmol
je hoeft natuurlijk geen tape te kopen en te replacen, je kunt de plugin lekker makkelijk in je DAW integreren, en je kunt er zoveel van tegelijk draaien als je DSP capaciteit hebt. Het schijnt dat er 2 tegelijk op 1 Uaudio DSP card kunnen draaien, fixe DSP processing dus. Als ie echt zo goed als een RE201 klinkt (wat ik echt wel verwacht) *en* je de tape-emu ook los van het delay gedeelte kunt gebruiken vinnik de 250 dollar zeker acceptabel

Ik snap de voordelen van het integreren wel, maar qua kosten, je moet dus naast die $250 ook nog de kosten van een UAD kaart er bij optellen, en voor dat geld koop ik bijna 2 space echo's.

Maar goed, $250 is wel te overleven, daar niet van, zeker als ie echt goed klinkt, en daar heb ik ook wel vertrouwen in. Hopenlijk worden de space echo's massaal gedumpt dan. (wat ik overigens niet verwacht) :)

Die 3 voor 400$ lijkt me iets schappelijker.

Maar zeveren of de prijs lijkt me zo zinloos. Je vind het het waard of niet.

Die 3 voor 400$ lijkt me iets schappelijker.

Maar zeveren of de prijs lijkt me zo zinloos. Je vind het het waard of niet.

klopt, maar voor zeveren hebben we dit mooie forum :)

Woont iedereen op Mars ofzo? 250 dollar voor een plugin is echt niet zo veel hoor. Kijk maar even naar concurrenten van Waves of andere pluginbakkers die voor TDM dingen maken. Die dingen zijn altijd veel duurder.

Mwa, ik vind het prijzig vergeleken met bijv. de Dimension D plugin.
En inderdaad ook niet goedkoop als je vergelijkt met de marktwaarde van het origineel. Maarja.

Ik kon niets vinden over een evt. aanbieding van alle 3 de Roland plugins voor $400.
Op zich zou dat wel een leuke combi zijn voor op zo'n Flexi Pak. En dan nog $100 over voor wat anders moois.

Echter: ik heb nog altijd nergens iets van demo's kunnen vinden.
En over duur of niet praten, vind ik pas echt zinvol zodra je weet wat je eigenlijk krijgt voor dat geld...

Origineel geplaatst door Hanz
Mwa, ik vind het prijzig vergeleken met bijv. de Dimension D plugin.
En inderdaad ook niet goedkoop als je vergelijkt met de marktwaarde van het origineel. Maarja.

Ik kon niets vinden over een evt. aanbieding van alle 3 de Roland plugins voor $400.
Op zich zou dat wel een leuke combi zijn voor op zo'n Flexi Pak. En dan nog $100 over voor wat anders moois.

Echter: ik heb nog altijd nergens iets van demo's kunnen vinden.
En over duur of niet praten, vind ik pas echt zinvol zodra je weet wat je eigenlijk krijgt voor dat geld...

Maar de Dimension D is een one-trick pony. Wel een goed trucje, maar toch. Kijk als dat ding echt goed is, dan is de prijs nog steeds lager dan welke andere TDM plugin, Waves of bijv. de Eventide en URS plugins. So stop complaining!!

Oh ja, kijk voor de grap maar 's naar de prijzen van Powercore plugins....

Maar ja... het is *altijd* duurder als de toffe tape delay plugins van Interruptor. En daar vergelijk ik het dan mee...

(trouwens; miepen helpt de tijd verdrijven totdat er demo's te horen zijn! ;))

Origineel geplaatst door Hanz
Maar ja... het is *altijd* duurder als de toffe tape delay plugins van Interruptor. En daar vergelijk ik het dan mee...

(trouwens; miepen helpt de tijd verdrijven totdat er demo's te horen zijn! ;))

Die Echomania ken ik ja. Klinkt leuk, alleen is de distortion heel lelijk erop. Lijkt wel of intern digitaal clipt als je flink aan de knoppen gaat draaien.

Oh ja, hier staat het inderdaad:

"The Roland Classic FX plug-in bundle from UA combines the RE-201 Space Echo, the Roland Dimension D SDD-320, and BOSS CE-1 Chorus Ensemble for the ideal collection of vintage chorus, tremolo, stereo spatial modulation, tape echo and spring reverb mix effects," stated Matt Ward, President Of Universal Audio. "This collection of classic analog studio tools used on countless hits mixed over the past 30 years is now accessible to the DAW generation and finally affordable to all. The Roland Classic FX bundle will be available in sync with the launch of v4.2 at my.uaudio.com for a limited-time promotional deal of US$399 (a saving of $98!)."

Back