Subsidie, noodzakelijk of onzin?

richard2000

SyBorg
Er is weer wat gezeur over subsidies in de muziekwereld die gestopt gaan worden.

Nou vraag ik me af, zijn die subsidies echt noodzakelijk, ik bedoel, ik zou best wel wat willen hebben:D om wat mooie spulletjes te kopen maar beter zal ik er muziekaal niet van worden, als muziek echt je ding is zorg je zelf wel voor die spulletjes en als je er dan ook goed mee om kan gaan, en met wat inzet, kom je er vanzelf wel, heb je volgens mij geen subsidie voor nodig.

Nou weet ik wel dat je daarvoor subsidie krijgt, maar toch...

Maar dat is mijn mening en misschien hebben bepaalde stromingen wel subsidie nodig, hoe denken jullie daar over of heeft iemand van jullie wel eens wat ontvangen?

Nou subsidie is echt niet hoog volgens mij. Ik denk ook niet dat je er van kan leven. Laat staan dat je ermee je studio vol kunt bouwen. Ik denk ook dat subsidie sterk gerelateerd is naar je inzet en prestaties (op het kunst vlak)....

R

Volgens mij krijg je maar heel zelden structurele subsidie en veel vaker incidentele subsidie, d.w.z.: dat je een x bedrag krijgt om een specifiek evenement op te zetten. Die studio zul je dus nog steeds zelf bij elkaar moeten garen, maar misschien kun je subsidie krijgen om die studio ergens naartoe te slepen en daar een optreden te geven.

Origineel geplaatst door Meinte37
Volgens mij krijg je maar heel zelden structurele subsidie en veel vaker incidentele subsidie, d.w.z.: dat je een x bedrag krijgt om een specifiek evenement op te zetten. Die studio zul je dus nog steeds zelf bij elkaar moeten garen, maar misschien kun je subsidie krijgen om die studio ergens naartoe te slepen en daar een optreden te geven.

Hehe, nee ik snap dat je geen subs. krijgt voor een studiootje, (alhoewel, een buurtstudio wil wel eens lukken hoor) maar om iets te organizeren lijkt het mij niet zo noodzakelijk, als het goed is komen de mensen wel, ik vind dat je zelf ook wel iets mag inbrengen.
Maar aan de andere kant, soms is het wel eens experimenteel en nieuw, waardoor er haast niemand komt kijken en zich dus niet vanzelf terugverdiend en het toch kan bijdragen aan verdere muziekale ontwikkelingen...

het zou echt wel belachelijk zijn als je geld zou krijgen om je studio uit te bouwen... dat kan toch niet! :doei:

Als je ziet waar die toursubsidie naar toe gaat...ik bedoel fucking Tourbussen enzo...de trein of het vliegtuig komt er ook zeg ik maar...of een tweedehands busje. En dan zag ik gisteren op tv dat ze gingen demonstreren met die *$(#84 van Jerney Kaagman en 100% Isis...waar heeft 100% Isis nou weer subsidie voor nodig??? Om haar platenkoffer te laten dragen??? haha...in die scene waar zij in zit is echt geen subsidie nodig...die dancescene heeft knaken genoeg heel veel buitenlandse clubs betalen alles hoor, tickets, hotel en een dikke fee.

Als ze die subsidie nou gewoon aan de zalen en clubs geven zodat ze de bands (ook beginnende) beter kunnen betalen...dan kunnen die bands hun verdiende geld zelf lekker uitgeven.

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
het zou echt wel belachelijk zijn als je geld zou krijgen om je studio uit te bouwen... dat kan toch niet! :doei:

Hangt er geheel van af waar je de subsidie aanvraagt en hoeveel taalfouten er in de aanvraag zitten :D

Wout

goed punt van de heren van zuco103: door buitenlandse tours in sommige gevallen te financieren krijgen ze via verkoop veel meer terug...dus alleen daarom zou ik zeggen, waarom niet :)

Origineel geplaatst door smackos
Als je ziet waar die toursubsidie naar toe gaat...ik bedoel fucking Tourbussen enzo...de trein of het vliegtuig komt er ook zeg ik maar...of een tweedehands busje. En dan zag ik gisteren op tv dat ze gingen demonstreren met die *$(#84 van Jerney Kaagman en 100% Isis...waar heeft 100% Isis nou weer subsidie voor nodig??? Om haar platenkoffer te laten dragen??? haha...in die scene waar zij in zit is echt geen subsidie nodig...die dancescene heeft knaken genoeg heel veel buitenlandse clubs betalen alles hoor, tickets, hotel en een dikke fee.

Als ze die subsidie nou gewoon aan de zalen en clubs geven zodat ze de bands (ook beginnende) beter kunnen betalen...dan kunnen die bands hun verdiende geld zelf lekker uitgeven.
Bunker v Den Haag heeft gesproken 8)

Nee joh, gewoon Nederland verkopen aan de hoogste bieder: iedereen miljonair!!:D

Bedoel je die subsidies voor muziekscholen, muziekles op school of muziekvereniging zoals harmonien en blaasconcerten. Of het nationaal orkest.

Als ik even ongezouten mijn mening mag geven dan is er zo ongeveer een subsidiemogelijkheid voor iedere mongool in NL (voor aanvraag dan, wordt niet meer altijd toegekend). Dus hoort dat er ook te zijn voor muziekanten (voor aanvraag dan, wordt niet altijd toegekend). En vaak blijkt het ook wel te werken. Bijvoorbeeld met dat belastingvoordeel wat ze eerst hadden voor de Nederlandse film (ik weet niet of het er nog is). Opeens worden er meer en betere NL films gemaakt.

weet je wat voor NL films er gemaakt zijn de laatste tijd smek?
ik zou zweren dat je daar geen tijd voor had tussen met muziek bezig zijn en non-stop tegen alles aan schoppen wat je niet snapt :p

ik zou zeggen dat je helemaal geen subsidie nodig hebt
die CV-regeling voor de film daar hebben ook alleen maar de verkeerde mensen hun zakken mee gevuld
als je geen goed verhaal hebt gaat op 16 draaien t echt geen reet helpen
en goed verhaal draai je ook op een dv-tje
en als t verhaal echt goed genoeg is.. wil heus wel iemand centjes ophoesten om op 16 te draaien

je kan ook dikke vette shit met een triangel maken

Origineel geplaatst door BananaWorld
Bedoel je die subsidies voor muziekscholen, muziekles op school of muziekvereniging zoals harmonien en blaasconcerten. Of het nationaal orkest.

Ja, die moeten wel subsidie krijgen, maar

Origineel geplaatst door BananaWorld
Als ik even ongezouten mijn mening mag geven dan is er zo ongeveer een subsidiemogelijkheid voor iedere mongool in NL (voor aanvraag dan, wordt niet meer altijd toegekend). Dus hoort dat er ook te zijn voor muziekanten[/B]

Nee, ik vind dat een muziekant zelf geen subsudie hoort te krijgen, dat zal makkelijk zijn zeg, je geeft een slechte of hele vage dingen makende (en daarom nix verdient) timmerman ook geen subsidie.

En inderdaad subsidie is niet moeilijk in NL, is zelfs mij met een groepje vrienden ooit eens gelukt.

weet je wat voor NL films er gemaakt zijn de laatste tijd smek?
ik zou zweren dat je daar geen tijd voor had tussen met muziek bezig zijn en non-stop tegen alles aan schoppen wat je niet snapt :p

Wat dan Het Schnitzelparadijs??? Amazones??? Dat ge-emmer van Theo Van Gogh??? Die tenenkrommende studenten/Filmacademie crap??? Zoop in Africa of Tormolinos??? Vet Hard??? Gay??? De Dominee??? Allemaal sluitspierontsluitende crap, te genant om dat aan te kunnen zien. Dat mijn belastingcenten naar dat soort crap gaan is een schande!

Da's zeker op nivo Paul Verhoeven, Dick Maas en Karst vander Meulen...die konden er wat van.

Nuja gelukkig is Paul Verhoeven weer bezig met een nieuwe film in nederland...dan kan het nivo weer wat opgeschroefd worden.

Simpele reden voor het toekennen van subsidie is: "Anderen moeten er ook wat aan hebben." Wat dat dan is, da's vrij in te vullen door de verlener, dus dat kan een baanbrekend projekt zijn tot en met een leuk avondje voor de subsidieverlener persoonlijk. Zo eenvoudig als de wereld zelf. Maar er zijn verschillende vormen van subsidie, bijvoorbeeld het verlenen van diensten, die zijn veel gemakkelijker te verkrijgen. Gewoon 'geld' is behoorlijk lastig. Vraag dus bijvoorbeeld het gebruik van een theater aan bij het theater zelf en zeg eerlijk dat je geen geld hebt om het allemaal zelf te financieren. Als je plan leuk is, dan doen ze meestal wel mee. Zelfs drie dagen het Gemeentemuseum Den Haag voor niets te mogen gebruiken lukt, gezien de Synthforumdag twee jaar geleden :)

Wout

Origineel geplaatst door smackos
Wat dan Het Schnitzelparadijs??? Amazones??? Dat ge-emmer van Theo Van Gogh??? Die tenenkrommende studenten/Filmacademie crap??? Zoop in Africa of Tormolinos??? Vet Hard??? Gay??? De Dominee??? Allemaal sluitspierontsluitende crap, te genant om dat aan te kunnen zien. Dat mijn belastingcenten naar dat soort crap gaan is een schande!

eens, maar das die mainstream meuk toch.
dr ligt ook alleen maar meuk in de platenbakken, maar dat betekent niet dat er geen goeje herrie gemaakt wordt toch?

als je een film niet winstgevend kan maken.. maak m dan ook niet denk ik dan, of maak m wel,lekker goedkoop en voor jezelf of zow en stop met zeiken. als niemand komt kijken, is t kut. en waarom moet er geld naar kutfilms?
als je dan heel hard gaat roepen dat iets een culurele waarde heeft en moet worden gesteund.. dan moet ik ook geld krijgen voor symetrische hoopjes op de keukentafel schijten.. das mijn mening over die subsidies

dus ik ben t gewoon met je eens smek :D

Bruinwerken bij een ambtenaar of een sluwe zakenman.
Wat is het verschil?

Back