Microkorg als basis

Whomper

Nieuwkomer
Hallo, ik heb een vraagje, een beginnersvraagje eigenlijk.

Ik heb geen ervaring met synths enzo, alleen maar met basgitaren. Maar ik zou graag meer electronische muziek te maken.
De Microkorg interesseert mij wel, maar ik zou graag hiermee in een electro-rockband spelen, daarom is mijn vraag: Heb je met een Microkorg alleen genoeg electro-band te begeleiden? Kan je een hoofdtelefoon rechtstreeks aansluiten op je Microkorg? En als ik live wil spelen, moet ik dan een aparte versterker ofzo kopen? En voor thuis alleen te spelen, heb ik dan buiten de Microkorg nog iets anders nodig, versterker of mixer ofzo?

Wanneer ik het synth bespelen wat onder de knie heb zou ik willen drumcomputer kopen en mss sampler, en dan zelf muziek maken.

Bedenk wel dat de MicroKorg, al zijn kwaliteiten even buiten beschouwing gelaten, slechts vierstemmig is.

groet

Tom

Re: Microkorg als basis

Origineel geplaatst door Whomper
De Microkorg interesseert mij wel, maar ik zou graag hiermee in een electro-rockband spelen, daarom is mijn vraag: Heb je met een Microkorg alleen genoeg electro-band te begeleiden?
Waar bestaat die begeleiding uit? Solo / leads? Bas? Realistische geluiden? Effecten? Samples? In die volgorde : ja, ja, ja, nee, ja tot op zekere hoogte en nee.

Kan je een hoofdtelefoon rechtstreeks aansluiten op je Microkorg?
Volgens http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/REARSIDE-38e252f366122389565409cb6e9cde61.jpg wel ja ;)

En als ik live wil spelen, moet ik dan een aparte versterker ofzo kopen?
Gitaarversterkers zijn meestal niet echt geschikt voor synthesizers. Dat, of je plugt 'm in het mengpaneel van de band (als ze dat een hebben) zodat 't via de PA gaat.

En voor thuis alleen te spelen, heb ik dan buiten de Microkorg nog iets anders nodig, versterker of mixer ofzo?
Als je niet alleen van de hoofdtelefoon gebruik wilt maken wel ja. Mixer moet er pas bij als je meer dan 1 apparaat tegelijk wil horen.

Wanneer ik het synth bespelen wat onder de knie heb zou ik willen drumcomputer kopen en mss sampler, en dan zelf muziek maken.
En dan moet je dus gaan kijken naar een mixer. En monitorspeakers, en een audio interface, en een MIDI-interface, en... ach ja ;).

gaat prima, doe het zelf ook zo vaak. zelfs basslines gaan prima

Microkorg is trouwens ook een prima bakkie

> Heb je met een Microkorg alleen genoeg electro-band te begeleiden?
... t zou kunnen, maar je hebt idd maar 4 stemmen (kunt maximaal 4 toetsen tegelijk aanslaan)
daarnaast heeft ie mini-toetsjes, dus sommige van ons vinden dat k*t spelen!

> Kan je een hoofdtelefoon rechtstreeks aansluiten op je Microkorg?
... natuurlijk

> En als ik live wil spelen, moet ik dan een aparte versterker ofzo kopen?
... line out: gewoon inpluggen op je mengtafel met jackpluggen

> En voor thuis alleen te spelen, heb ik dan buiten de Microkorg nog iets anders nodig, versterker of mixer ofzo?
... je hebt je koptelefoon ingang, of je line out: die prik je dan in een versterkertje... (misschien wel je stereosetje?)

ps: heb zelf ook een mK,
voordelen: echt wel leuke uitgebreide bak voor dat geld, vocoder ook heel bruikbaar!
nadelen: kleine toetsjes : weinig knopjes, dus minder snel een geluidje te fabriceren dan met veel knopjes.
(gaat via menu-tjes zeg maar)

succes

Back