Microkorg als basis

Whomper

Nieuwkomer
Hallo, ik heb een vraagje, een beginnersvraagje eigenlijk.

Ik heb geen ervaring met synths enzo, alleen maar met basgitaren. Maar ik zou graag meer electronische muziek te maken.
De Microkorg interesseert mij wel, maar ik zou graag hiermee in een electro-rockband spelen, daarom is mijn vraag: Heb je met een Microkorg alleen genoeg electro-band te begeleiden? Kan je een hoofdtelefoon rechtstreeks aansluiten op je Microkorg? En als ik live wil spelen, moet ik dan een aparte versterker ofzo kopen? En voor thuis alleen te spelen, heb ik dan buiten de Microkorg nog iets anders nodig, versterker of mixer ofzo?

Wanneer ik het synth bespelen wat onder de knie heb zou ik willen drumcomputer kopen en mss sampler, en dan zelf muziek maken.

Bedenk wel dat de MicroKorg, al zijn kwaliteiten even buiten beschouwing gelaten, slechts vierstemmig is.

groet

Tom

Re: Microkorg als basis

Origineel geplaatst door Whomper
De Microkorg interesseert mij wel, maar ik zou graag hiermee in een electro-rockband spelen, daarom is mijn vraag: Heb je met een Microkorg alleen genoeg electro-band te begeleiden?
Waar bestaat die begeleiding uit? Solo / leads? Bas? Realistische geluiden? Effecten? Samples? In die volgorde : ja, ja, ja, nee, ja tot op zekere hoogte en nee.

Kan je een hoofdtelefoon rechtstreeks aansluiten op je Microkorg?
Volgens http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/REARSIDE-38e252f366122389565409cb6e9cde61.jpg wel ja ;)

En als ik live wil spelen, moet ik dan een aparte versterker ofzo kopen?
Gitaarversterkers zijn meestal niet echt geschikt voor synthesizers. Dat, of je plugt 'm in het mengpaneel van de band (als ze dat een hebben) zodat 't via de PA gaat.

En voor thuis alleen te spelen, heb ik dan buiten de Microkorg nog iets anders nodig, versterker of mixer ofzo?
Als je niet alleen van de hoofdtelefoon gebruik wilt maken wel ja. Mixer moet er pas bij als je meer dan 1 apparaat tegelijk wil horen.