[SU700] Sample import vanaf SCSI

spdk

ech wel
Goeiedag,

Ik heb een zipdrive in mijn su700 gebouwd, werkt prima overigens als je samples op wil slaan die je via de audio ingang gesampled hebt.

Nu wil ik samples importeren, maar dat werkt niet zo prima:

Ik heb samples in .aif formaat op een zipschijf gezet die geformateerd is in de SU700, die schijf leest mijn pc niet.
Ik heb samples in .aif formaat op een zipschijf gezet die geformateerd is op de pc FAT16, leest de SU700 niet.
IK heb samples in .aif formaat op een zipschijf gezet die geformateerd is op de pc FAT32, leest de SU700 niet.

Ik heb wel iets gelezen dat ie misschien AKAI geformateerde zips leest, maar die heb ik niet, ik heb een MPC gehad, maar die las gewoon pc-geformateerde zips.

Iemand die mij hier mee verder kan helpen?

Alvast bedankt!

Das lekker :D

Kun je dan gewoon pc geformateerde floppies in de drive doen?

Nou ik leg me er nog niet bij neer, ik ga nog es ff prutsen

Origineel geplaatst door Cisco
digitale ingang gebruiken.

Dat werkt ook, maar ik wil importeren. Ik heb Matt 2nd een pb gestuurd.

een second duurt 1/60 minuut eh

De SU700 kan alleen via de diskdrive AIF's importeren. De diskette is dan normaal PC geformatteerd met 1.4 MB

Ook kan de SU700 AKAI-formaat sample CD's lezen, maar voor elke sessie een sample CD branden werkt niet ideaal.

Helaas is de import van samples op de SU700 op deze manier erg vervelend. Ik heb het met de maximum van 1.4 MB gedaan. Dat betekent soms dat een sample mono moet.

zet em op

Jammer, importeren leek me nauwkeurig in verband met knippen, ik kijk nog wel ff wat ik doe. Onwijs bedankt voor de info!

En ik heb ook weer een SU700 vraagje :)

Hij is gisteren binnengekomen.. Wat een lekker bakkie zeg! Zeer intuitief, effecten klinken lekker, gaan met die banaan!

Alleen het samples importeren wil nog niet.. Ik heb mijn samples in Wavelab gesaved als .aiff (apple) maar de SU700 blijft "illegal format" roepen.. Wat doe ik verkeerd? Verkeerde bestandsformaat? Heb de schijfjes zowel in de SU als in mijn pc geprobeerd te formatteren, maar geen van beide bood uitkomst...

Ook mijn SCSI Jazdrive wordt niet herkend.. Allebei op hetzelfde ID, termination aan, maar niks.. Ik kan wel SCSI format doen vanaf de SU700, waarna de jazdrive ook danig begint te reutelen en er "executing" op de SU verschijnt, maar na 10 minuten ofzo krijg ik de "SCSI drv not rdy" melding.. Argh! Opslaan kan dus momenteel alleen op schijfjes.. Suckend!

Welke SU/SCSI grootmeester helpt mij uit de brand?

Jah klopt, maar in de SU moet je ook aangeven wat de SCSI drive id is.. Die moet toch neem ik aan wel gelijk zijn aan de ID op de Jaz?

Origineel geplaatst door Ethereal
En ik heb ook weer een SU700 vraagje :)

Alleen het samples importeren wil nog niet.. Ik heb mijn samples in Wavelab gesaved als .aiff (apple) maar de SU700 blijft "illegal format" roepen.. Wat doe ik verkeerd? Verkeerde bestandsformaat? Heb de schijfjes zowel in de SU als in mijn pc geprobeerd te formatteren, maar geen van beide bood uitkomst...

Welke SU/SCSI grootmeester helpt mij uit de brand?

Wavelab is een K*t programma, op een of andere manier saved hij info bij een .aiff file dat handig is voor Wavelab, waardoor de su em niet herkent. Hetzelfde probleem had ik als ik een .wav file gesaved had in Wavelab en die vervolgens wilde openen in mijn mpc, dan herkende de mpc em soms ook niet.

Belachelijk dat Wavelab er een eigen versie van het bestandsformaat op nahoudt, wav en aiff zijn toch een standaard?

Oplossing: Ander programma gebruiken, Cooledit of zo. Als je de .aiff file daarin saved, dan werkt ie wel gewoon. Geldt ook voor .wavs en mpc.

Groets,

De SU Grootmeester 8o)

Ik dank u!! Samples importen gaat nu prima..

Nu nog mijn SCSI probleem :(
Ik kom dr niet uit en het frustreert me enorm! De device setting klopt, de termination klopt, maar zodra ik save volume kies op de SU heb ik alleen maar de keuze uit de FDD drive! Kan geen SCSI kiezen...
Als ik de ID's verander krijg ik direct de melding 'scsi drv not rdy', dus ik ga ervanuit dat dit goed staat.
(In de su: Drive = zelfde id als op de jazdrive, SU700 staat op 6 momenteel.)

Zoals al gezegd, ik kan de Jaz-schijfejs wel formatteren vanaf de SU700, althans hij begint danig te reutelen en is een kwartier bezig, maar dit eindigt steevast met de melding 'scsi drv not rdy'... Ik word gek!

Please someone help me... =(

Probeer op je SU de volgende scsi instellingen:

DRIVE=4
SU700=0

En je Jaz-drive op 4 natuurlijk.

Probeer ook de termination eens "off" te zetten op je Jaz-drive, want de SU700 zelf wordt ook als apart scsi apparaat gezien, en waarschijnlijk is die de laatste in de scsi chain en wordt daar de chain ge-terminate.

Ok, hij vindt het in ieder geval goed genoeg om te formatteren, "Executing"!

Als dit lukt krijg je een knuffel en de titel "SU grootmeester van het DSF"! :okdan:

Helaas, ook dit mocht niet baten.. Heb ook al geprobeerd de inwendige SCSI termination (op de SU) af te zetten (stond aan) maar ook dit hielp niks.. Maar weer aangezet dus!

Krijg nu wel ineens andere meldingen, zoals "No disk" en "Operation failed".. Te gek... Gelukkig raak ik niet zo snel gefrustreerd =(

Back