JP8000 Update 1.05

meesha74

Muzikant
Ik vond op www.roland.co.uk een update voor de JP8000 (versie 1.05). Nou heb ik mijn JP sinds 1998 en heb hem nog nooit ge-update. Ik vraag me af of, en zoja wat deze update inhoud. Ik kan op die site weinig informatie vinden. (alleen maar over de procedure voor de update, en dat je hem alleen moet uitvoeren als je problemen ondervindt).

Heeft iemand ooit deze update uitgevoerd en / of weet wat er in de update zit? Oftewel, heb ik er iets aan, verbetert het de prestatie van m'n JP en / of nieuwe features. Of is het zinloos om hem te updaten? Hij werkt verder prima...

Wie weet wat meer?

:okdan:

Ik geloof van niet...

Ook de manier van updaten leek mij te link...

Ik heb mijn jp8080 ook sinds zo ongeveer dat 'ie uitkwam.

Werkt prima en ik ga 'm dus ook niet updaten.

heb 1 jaar nadat ik de jp8K had de update toch doorgevoerd, er zitten gewoon bugs in die eerste soft die er gedeeltelijk zijn uitgehaald met 2de soft.

upgraden ging zonder probleem bij mij, enkel zien dat de stroom niet uitvalt of je kan de jp wegsmijten :p

grtZ

als je de instructies goed volgt dan kan er niets mis gaan met de update.
durf je het niet aan stuur hem dan naar roland die updaten hem graties voor je
en als de stroom uitvalt tijdens het updaten dan ben je echt een pech vogen van 1 op een miljard wat kan betekend dat je een grote kans weer hebt op de hoofdprijs in de oudejaars loterij:D

Origineel geplaatst door ChampionSound
Welke toetsen moet je op de 8080 tijdens het inschakelen inhouden om de OS versie te controleren?

Hoe zie je uberhaubt welke versie je hebt bij de 8080, ik word er niet wijs uit,
ook de manual is daar donker in...:confused:

Origineel geplaatst door mikemix
Hoe zie je uberhaubt welke versie je hebt bij de 8080, ik word er niet wijs uit,
ook de manual is daar donker in...:confused:

To find out the version number on your JP8080... Power On the unit
whilst holding down LFO1 Waveform and numbers 1&3 under the display

Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt, want het werkt niet.
En nee, mijn knopjes zijn niet defect :)

Origineel geplaatst door koekebakker
Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt, want het werkt niet.
En nee, mijn knopjes zijn niet defect :)

Onderste 1&3 (number en niet bank) met LFO1tegelijk indrukken terwijl je op on drukt, dan werkt het.
Ik heb ver: 1.04 0073

Dank.

Re: JP8000 Update 1.05

Origineel geplaatst door meesha74
Ik vond op www.roland.co.uk een update voor de JP8000 (versie 1.05). Nou heb ik mijn JP sinds 1998 en heb hem nog nooit ge-update. Ik vraag me af of, en zoja wat deze update inhoud. Ik kan op die site weinig informatie vinden. (alleen maar over de procedure voor de update, en dat je hem alleen moet uitvoeren als je problemen ondervindt).

Heeft iemand ooit deze update uitgevoerd en / of weet wat er in de update zit? Oftewel, heb ik er iets aan, verbetert het de prestatie van m'n JP en / of nieuwe features. Of is het zinloos om hem te updaten? Hij werkt verder prima...

Wie weet wat meer?

:okdan:

Ik meen me te herinneren dat er destijds een update kwam omdat er "iets" mis was met de data die pitchknop uitzend.
Vraag me er niet het fijne van...

Google's cache werkt wel...
http://66.249.93.104/search?q=cache...cat.asp?id=JP-8000+jp8000+pitch+problem&hl=nl[/url]

Er staat halverwege dit verhaal:
WHAT ARE THE ADVANTAGES OF UPGRADING TO THE NEW OPERATING SYSTEM? WHAT DIFFERENCES ARE THERE? IS THERE A RISK IN PERFORMING THE UPGRADE PROCEDURE? THANKS!

ANSWER: IT IMPROVES NOISE GENERATED BY THE PITCH BEND WHEEL, AND SOMETIMES THERE IS A PROBLEM WITH THE PITCH BEND SENDING DATA OUT WHEN NOT BEING USED.
AFTER THE UPDATE IS COMPLETED THERE IS A SERIES OF CALIBRATIONS NEEDED
Stond trouwens op de site van Roland UK zelf.

Back