[M-audio] M-audio prokeys 88

Ja ik moet zeggen dat ik zelf ook op het randje van kopen heb gestaan, zonder te testen, zoek me nog altijd kapot, maar wil toch liever even weten hoe het speelt, want ik ben toch vrij kieskeurig.

Ik heb

Ik heb

de Gem PRP7 gekocht.
Vorig jaar heb ik mijn Promega3 verkocht i.v.m. het gewicht en de grootte.
De PRP heeft dezelfde geluiden, wel minder in aantal. Ook het bedieningsgemak is een stuk minder.
Als je alles eenmaal klaar hebt is het een prachtig instrument.
Het toestenbord is hetzelfde en ik ben er heel erg tevreden mee.
Voor zo'n prijs zou ik het wel weten.
Hij is beperkt als masterkeybaord bruikbaar, helaas geen aftertouch:(
Als bonus zit er ook nog een GM-geluidsmodule in.
Misschien niet de beste maar om te layeren heel goed bruikbaar.
Prijs/kwaliteitverhouding :10

Zouden de mensen die hem inmiddels hebben kunnen vertellen hoe het zit met midi? Iets te merken van eerder door mij genoemde problemen?

Origineel geplaatst door Flesje
Je hebt dus een keystation 88 pro... Deze draad gaat over de nieuwe prokeys 88. ;)

Huh? ow..

Gmaudio_ProKeys88.jpg

00009474.jpg

een klein verschil idd. Sowry.8D

Origineel geplaatst door Redfish
Kvind ze allebei erg mooi, zou iemand eenswat opgenomen midis kunnen posten?

Het onderste plaatje is alleen een controller, die heeft dus geen geluid in zich.
De bovenste is de Prokeys en daarvan staan uitgebreide audio demo's op de site van m-audio :)

Het gaat me niet om de samples die erin zitten, dat vind ik sowieso meestal een vertekend beeld geven, want bij mij klinkt vrijwel alles fantastisch.

Het gaat mij erom dat mensen beweren dat het bereik in velocity slecht is, dat het moeilijk is om echt zacht te spelen op dit keyboard. Ik ga hem binnenkort testen in keulen music store, en hij kost ongeveer netzoveel als de P70 van Yamaha> Ben dus eens benieuwd.

Re: Ik heb

Re: Ik heb

Origineel geplaatst door VL7
de Gem PRP7 gekocht.
Vorig jaar heb ik mijn Promega3 verkocht i.v.m. het gewicht en de grootte.
De PRP heeft dezelfde geluiden, wel minder in aantal. Ook het bedieningsgemak is een stuk minder.
Als je alles eenmaal klaar hebt is het een prachtig instrument.
Het toestenbord is hetzelfde en ik ben er heel erg tevreden mee.
Voor zo'n prijs zou ik het wel weten.
Hij is beperkt als masterkeybaord bruikbaar, helaas geen aftertouch:(
Als bonus zit er ook nog een GM-geluidsmodule in.
Misschien niet de beste maar om te layeren heel goed bruikbaar.
Prijs/kwaliteitverhouding :10

Wel een intressante d-piano. Hoe is de aanslag van de prp??

Ben vandaag weer in de winkel geweest, en toch geneigd om de p250 te kopen ivm de aanslag. Deze is gewoon de beste die ik tot nu toe gevoeld heb. Heb vandaag ook roland kunnen proberen maar daar was ik binnen 10 seconden wel klaar mee. Was echt helemaal niks, voelde bijna sponsig aan. Dus ja ik ben dus eigenlijk bereid om 800 euro extra te betalen voor het betere klavier. De samples van de p140 zijn gewoon super, die van de p250 evenzeer, alleen vond ik het klavier van de p140 net als alle andere lager dan 250, gewoon te zwaar. Iemand de 250 direct met de prokeys kunnen vergelijken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze hetzelfde zullen spelen, maar ik heb volgende week al de kans om de 250 te bestellen terwijl ik voor die tijd nog lang niet de prokeys geprobeerd zal hebben. Ga ook nog eens wat hogere modellen van casio proberen, maar het is maar klote eigenlijk. Altijd proberen en niks vinden of het is meteen weer zo duur. :(

Back