"Dubaï", goedkope audio gear???

gremlin23

Compleet gestoord!
Heyyy,

Misschien ga ik deze kerstvakantie eventjes langs Dubaï.
Ben er nog nooit geweest. Wel van mensen gehoord dat je daar heel goedkoop electronica kunt inkopen!!
Ik vraag mij af, of het nou werkelijk zo goedkoop is, of dat het eerder mensen betreft die bij de mediamarkt inkopen doen die het de prijzen daar "goedkoop" vinden. Het hoort in ieder geval goedkooper te zijn, gezien er geen BTW is..

Ik heb het internet afgezocht en het is zo ie zo moeilijk om websites te vinden met prijzen voor algemene elektronica (die prijzen vallen vies tegen overigens, blijkbaar is in de carefour daar alles extreem goedkoop).

Nu mijn vraag: > Weet iemand of er een winkel in Dubaï is die elektronische muziekinstrumenten verkoopt en of er hiervan een website van bestaat enz?

Groetjes,

Re: "Dubaï", goedkope audio gear???

Origineel geplaatst door gremlin23
of dat het eerder mensen betreft die bij de mediamarkt inkopen doen die het de prijzen daar "goedkoop" vinden. Het hoort in ieder geval goedkooper te zijn, gezien er geen BTW is..

Is de mediamarkt zo duur dan?

En dat er geen BTW is, betekent niet meteen dat het goedkoper moet zijn. Ik ben naar Gibraltar (daar is ook geen tax) geweest vorig jaar, en daar is drank ed. erg goedkoop maar electronica is superduur!

Re: Re: "Dubaï", goedkope audio gear???

Re: Re: "Dubaï", goedkope audio gear???

Mediamarkt is in alle opzichten super duur. Toen de Mediamarkt net in Nederland kwam waren de prijzen nog redelijk en goedkoop vergeleken met lokale winkels. Wel waren en zijn internet nog steeds velen malen goedkoper. Heel af en toe is er een leuke deal bij mediamarkt, maar tegenwoordig niet vaak meer. Mediamarkt houdt veel Hollanders voor de gek nu ook zelfstandige winkels goedkoper lijken te worden. In Duitsland is Mediamarkt nog "o.k".

Met wat betreft BTW. Naar wat ik weet is Gibraltar niet te vergelijken met Dubai met wat betreft Elektronica. Ik heb van heel veel mensen gehoord dat je in Dubaï het minst betaalt voor electronica vergeleken met Europa/Amerika/Japan enz.
Ik vroeg mij af hoe goedkoop het nu daadwerkelijk is. Als mensen die in de Mediamarkt hun spullen kopen zeggen dat het goedkoop is, zou het mij dus niet verbazen als de prijzen maar weinig verschillen met internet winkels hier in Nederland...

:)

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Is de mediamarkt zo duur dan?

En dat er geen BTW is, betekent niet meteen dat het goedkoper moet zijn. Ik ben naar Gibraltar (daar is ook geen tax) geweest vorig jaar, en daar is drank ed. erg goedkoop maar electronica is superduur!

Maar vergeet niet dat als jij terugkomt uit Dubai met een stapel elektronica, de douane hier je ook nog even een dikke rekening voor gaat schotelen (BTW en invoerheffing). Dus of het dan nog steeds zo goedkoop is...
En terugkomers uit dat soort landen worden uiteraard extra gecontrolleerd.

Ben je nou gewoon aan het opscheppen dat je 'eventjes' naar dubai hopt met de kerst of wat :D :D :D?

Ik bedoel wat denk je...

dat mensen hier weten waar een winkel in DUBAI zit?

(nuja het zou kunnen er werken veel nederlanders...overigens).

ik wilde net zeggen... waarschijnlijk ben je misschien nog wel duurder uit...
plus dat je die 'rommel' ook nog eens mee mag zeulen en hopen dat er onderweg niets aan stuk gaat of word gejat...
en als er in nl. dan wat mee is kun je er niet ff mee snel mee terug naar de zaak waar je het gekocht hebt...

zomaar ff een paar dingen he...

Het kan inderdaad wat opscheppend overkomen. Dat is niet mijn bedoeling. Normaal zijn mijn vakanties heel doodgewoon:)
Ik heb de vraag hier op synthforum gepoost omdat ik 0,0 info heb kunnen vinden op het net..
Maar misschien weet iemand toch nog wat..

Als ik iets zou kopen dan zou het iets kleins zijn, in de trend van ehmm : Een Boss DB-60!:)

Origineel geplaatst door smackos
Ben je nou gewoon aan het opscheppen dat je 'eventjes' naar dubai hopt met de kerst of wat :D :D :D?

Ik bedoel wat denk je...

dat mensen hier weten waar een winkel in DUBAI zit?

(nuja het zou kunnen er werken veel nederlanders...overigens).

Heb helaas niet veel nodig momenteel. behalve leuke 2dehands sampler of zo..

Volgens mij krijg je zowieso gezeik bij de grens/douane. Als je pech hebt krijg je een leuke aanslag. Zelfs met electronica zoals digicammetjes is het al lastig.. (uit de US bv)

R

Origineel geplaatst door 6 trak
ach die hang je dan toch om je nek of in je handbagage/digcam tasje :D

ja psies! Maar dat zal je met een synth niet zo lukken :D

Origineel geplaatst door gremlin23
Het kan inderdaad wat opscheppend overkomen. Dat is niet mijn bedoeling. Normaal zijn mijn vakanties heel doodgewoon:)
maar als je dan ook nog op zoek moet gaan naar wat je wil hebben (de winkel, de shit, en prijsvergelijkingen doen) wat blijft er dan van je vakantie nog over? :D

Origineel geplaatst door Arv
ja psies! Maar dat zal je met een synth niet zo lukken :D
DX-100? :biertje:

ach die hang je dan toch om je nek of in je handbagage/digcam tasje

Zelfs daar moet je mee oppassen.
Op Schiphol werd mij ooit gevraagd te bewijzen dat ik de camera die ik bij mij had ook al had toen ik het land verliet.
Dat kon ik, dus heb er verder geen problemen mee gehad, maar er wordt dus wel op dat soort 'handigheidjes' gecontroleerd.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Tom 32
Zelfs daar moet je mee oppassen.
Op Schiphol werd mij ooit gevraagd te bewijzen dat ik de camera die ik bij mij had ook al had toen ik het land verliet.
Dat kon ik, dus heb er verder geen problemen mee gehad, maar er wordt dus wel op dat soort 'handigheidjes' gecontroleerd.
ach kom, meen je niet :D hoe kon je dat nu bewijzen? had je de kassabon nog bij je ofzo? ;)

Het geloof kan ik je niet geven, maar ik heb geen reden om te liegen lijkt mij.

groet

Tom

maar ik zit hier zo met een idee in men hoofd, aangezien het feestagen zijn althans binnenkort...
kan je niet gewoon het pakket naar jezelf opsturen als je eenmaal daar bent aangekomen of afspreken met iemand die het hier ontvangt. ff een mooi papierke er rond met een strikje moet toch tedoen zijn. heb me eens laten wijsmaken dat sommige verkopers in de usa dit doen om douane kosten te vermijden :d als ze het pakket verzenden naar europa. een kleine gift naar de europeese koper zeg maar

erm sorry Tom, mag ik dit ff niet gaan geloven? :bekdicht:

He 6,

Helaas is de douane ECHT zo zeikerig, of beter: ze kunnen en mogen zo zeikerig doen.

Heb dit zelf ook een keer meegemaakt toen ik uit de US kwam; 't IS dat 't toen een PHILIPS diskman was.

Maar ze gaven daar zelf ook al de tip om de aankoopbon (of kopie ervan) mee te nemen in 't geval van camera's en ander klein electronisch spul.

Maar nogmaals: ze KUNNEN het, wat dus niet wil zeggen dat ze het altíjd doen. Als ze je er uit plukken, zou ik er wel rekening mee houden... :(

maar erm gremlin, laat die electronica nu maar voor wat het is en ga gewoon vakantie vieren...
bespaard je een hoop denkwerk en wat al niet meer... :)

Ik denk dat ik dat maar ga doen :)

Back