wat doe jij met je modular

Origineel geplaatst door smackos
Mensen die de NM en G2 niet vet vinden klinken weten gewoon niet hoe ze die dingen moeten programeren. Als je niks diks uit een NM of G2 kunt halen dan gaat dat ook niet lukken met een 'echte' modular.
Ga dan lekker tiesto trance presets spelen op je Acces Virus. :D

Tuurlijk moet je kunnen programmeren om iets leuks uit de NM te halen, maar feit is dat het standaard allemaal dun en koud klinkt. Je moet er al echt diep in duiken om er iets 'analoog'-klinkend uit te halen.
Op een 'echte' modular heb je dat probleem gewoon niet: prik wat draadjes VCO-VCA-VCF en het klinkt gewoon vet! Bij de NM klinkt dezelfde patch dan iel...
Niet voor niets dat top-programmeurs artikelen schrijven over hoe de NM 'analoog' te laten klinken! Da's toch raar?? Volgens mij bestaat zoiets niet voor Doepfer/Moog/etc modulars...

...en Tiesto trance presets kunnen ook heel vet zijn hoor! -gewoon ff door de NM filters/vocoder/distortion halen! :P

Mensen die de NM en G2 niet vet vinden klinken weten gewoon niet hoe ze die dingen moeten programeren. Als je niks diks uit een NM of G2 kunt halen dan gaat dat ook niet lukken met een 'echte' modular.
Ga dan lekker tiesto trance presets spelen op je Acces Virus. :D

Zeker nog nooit met een echte modular gespeeld? Real thing is een stuk makkelijker als de nord modular. Ik heb ze beide, en hoef op mijn a100 toch een stuk minder werk te doen ;) voor hetzelfde. De nord modular filters vind ik nou ook niet echt bijzonder, Ik gebruik hem trouwens wel vaak als DCO icm. mijn a100.

Smackos weet gewoon GEEN ene fuck van echte modulars wat dat betreft he.
Hoe kan je in godsnaam gelukkig worden van een Nerd Lead?

:D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mono-poly

Mja als je je systeempje mee moet nemen naar een liveset is een "nerd modular" opeens verrekte hendig!

Hoef je niet de halve kamer te verbouwen en 1000 patchkabels mee te nemen. En patches laden is ook opeens wat makkelijker.

Maar ik denk dat het handiger is om gewoon de modular kwestie voort te zetten en de digitaal vs analoog modular flame terzijde te houden toch? Laten we het erop houden dat beiden voor en nadelen hebben.

Zeker nog nooit met een echte modular gespeeld?

cem2.jpg

Real thing is een stuk makkelijker als de nord modular. Ik heb ze beide, en hoef op mijn a100 toch een stuk minder werk te doe

Dat is maar hoe je het bekijkt, ik vind het soms prettig om mijn patches met een vingerknip terug te kunnen roepen, en dat die polyfoon is enz.

=( :D

cem2.jpg

Dat is maar hoe je het bekijkt, ik vind het soms prettig om mijn patches met een vingerknip terug te kunnen roepen, en dat die polyfoon is enz.

=( :D

Oow ja je bedien ff de cut off hehehehehe.

rechts heeft spijt als haren op z'n hoofd, dat ie zijn nord modular heeft weggedaan

Origineel geplaatst door Jena_mu6
He threadvervuiling.................btw ik vind de Nord mod erg leu.

Nu weer ff OnTopic.

Iemand die tips of trick wil delen?

Die wavetable van je is een te gekke modulatie source Jean!
Jammer dat het geen blacet is maar goed :)
Zitten er trouwens ook quantizers op?

Ik verwacht niet dat ik vernieuwende tips heb; ik denk dat de meeste mensen hier al langer met modulair bezig zijn dan ik. Maar ik blijf me waarschijnlijk nog lang verbazen over wat er allemaal mogelijk is!

Laatst probeerde ik een soort delay na te bootsen…..gebruikte osc. 1 + 2 voor een wat licht ontstemde sinus-bas met wat onderlinge modulatie voor de extra boventonen (naar smaak toevoegen). Releasetijd enigszins lang instellen. Vervolgens met osc. 3 (blokgolf) op een hele lage frequentie het filter en/of het volume moduleren, zodanig dat het lijkt alsof er sprake is van afzonderlijke herhalingen. Ik vond het eindresultaat mooi en sfeervol, zeker met een snufje galmeer er overheen.

Bovendien is osc. 3 uiteraard ook nog te moduleren, zodat je delaytijd steeds verandert als je dat wilt…..en de pulsbreedte van de blokgolf kan worden aangepast om het karakter van de delay te veranderen – je kunt uiteraard ook gewoon een andere golfvorm kiezen!

Paar kabeltjes patchen en een paar schuifjes instellen – instant psychedelia!!!:halleluja

Ik bedoel of er ook quantizers op zitten.
Dan kan je er hele maffe soort s/h dingen mee doen.
De wavetable module van blacet is echt een te gekke modulatie bron.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Het is ook een soort Lego.
Hoezo? :)

lego_soundlab1_normal.JPG

Back