Te snel, teveel, of gewoon gezeur om niets!?

Alexander

F.T.W.
Ik ben met een drieluik bezig genaamd "Averythink", het bestaat uit een drietal (ja, duh) composities, twee quadrafonisch en 1 stereo. Nu heb ik een enorme theoretische aanpak gehanteerd en me bepaalde regels en beperkingen gegeven..

..aanleiding is een analoge studioopdracht van school waarin we met de basisingredienten sine, noise en pulse beginnen en deze volgens afgesproken wijze samenvoegen tot zogenaamde structures, deze structures maken we weer composities van door middel van oa. ring modulatie, transposities, fades, whatever.

Allemaal heel boeiend (voor mij althans) maar niet de kern van mijn vraag..

Mijn vraag gaat simpelweg over productiviteit en hoe dat zich uit in betrekking tot tijd en snelheid. Ik heb over de eerste compositie een maand of twee gedaan en er minstens 50 netto uren werk in gestoken.

Nu heb ik gisteren zowel de theorie als de uitvoering van het tweede stuk afgerond. In 1 dag ben ik eraan begonnen, heb ik het concept bedacht, uitgeschreven en uitgevoerd, ik heb het erg goed bestudeerd en gekeken naar eventuele slechte kanten, maar kan niets vinden. Ik vind het zowel inhoudelijk als kwalitatief beter als het eerste deel en het sluit prima aan... toch heb ik er een naar gevoel bij, alsof het te makkelijk is gegaan, te snel, teveel in 1 keer!?

Of gewoon gezeur om niets!?

Iemand?

Wat goed is, komt snel.
Toch?

En heb je nu een naar gevoel aan die 50 uur van je eerste project of..

Meer een "naar" gevoel over het contrast. Ik werk aan hetzelfde materiaal, er komen twee dingen uitgerold, het ene uren werk het andere veel minder. En toch is het voor mijn gevoel goed, maar het lijkt te makkelijk.

Gehehe, ik begin zelf ook meer te geloven dat het gezeur om niks is, maar toch wil ik weten of mensen hun lat hoger leggen bij snelle producties, of hoe hun kwaliteitswaarborg zich verhoudt tot hun snelheid..

Interesting, not?

ik herken het wel. op het ene project zit je weken te kloten, en dan klinkt het nog niet zoals je zou willen, en het andere project ben je in een dagje klaar, en denk je: was dat nou alles? dan ga je allemaal dingen zoeken om het toch nog te verbeteren, maar eigenlijk is alles wat je toevoegt alleen maar een stap verder verwijderd van wat je wil bereiken.

Mijn advies; als het lekker vind klinken, houen zo, genieten van je "stroke of genius". :okdan:

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
ik herken het wel. op het ene project zit je weken te kloten, en dan klinkt het nog niet zoals je zou willen, en het andere project ben je in een dagje klaar, en denk je: was dat nou alles? dan ga je allemaal dingen zoeken om het toch nog te verbeteren, maar eigenlijk is alles wat je toevoegt alleen maar een stap verder verwijderd van wat je wil bereiken.

Mijn advies; als het lekker vind klinken, houen zo, genieten van je "stroke of genius". :okdan:

Thanks!!!

Toch heb ik alle ideeen die ik daarna kreeg netjes opgeschreven en opzij gelegd, met het idee dat ik nu tijd "gewonnen" heb ten opzichte van het geheel.
En je moet het lot niet tarten...

"Stroke of genius" :D prachtig

Back