Jomox Mbase Ervaringen

Resonance

Turn up the reso!
Wat zijn jullie ervaringen met de mbase?

In een oude thread zag ik dat de mbase werd afgekraakt ... omdat er alleen een beat uit komt
Al was de mbase in de tijd dat die thread werd gemaakt ook een stuk duurder (300 euro geloof ik)
Ik ben zelf iig overtuigd.. Nog iemand die hier anders over denkt?

198 euro bij thomann .....

Ik zat in een dillemma .... mn machinedrum maakt niet de kicks die ik wil voor het gebruik voor hardcore / hardstyle
Ja ik weet t ... Dione had me hier al voor gewaarschuwd maar ik was eigenwijs
had me toch door andere lekker laten praten ... Al moet ik zeggen dat er een heleboel gefreakte geluiden en toch andere bruikbare beats uit de MD komen .... Genoeg leuk materiaal uit de MD te halen wat de keuze voor mij erg moeilijk maakte om de MD te verkopen omdat de kicks mij niet aanstaan... en vooral omdat ik een goede koop heb gedaan qua nieuwstaat voelde het niet goed aan mn md met 200 euro verlies te verkopen ...

ben op zoek gegaan naar 2e hands airbases / xbases maar mn oog is gevallen op de mbase ....

de mbase gaat mijn redder in nood worden, en mn machinedrum blijft staan waar die staat! :okdan:

de airbases / xbases staan bekend om hun kicks.... dus mensen die t belachelijk vinden dat ze de mbase hebben uitgebracht...

Think again!

....

En mocht iemand zich vervelen, plz laat wat vette kicks uit de mbase horen dat verzacht het wachten op mn order :kroon:

En nu nog opzoek naar een 2e hands filterbank :halleluja

:) Ik heb ongeveer dezelfde mening als jou over de Mbase.

Het ging/gaat mij ook alleen om de kick. De rest haal ik wel uit andere bakken. (TENZIJ de Xbase999 errug gaaf is/wordt :D )

HELAAS heb ik nog te weinig tijd gehad om 'm goed te checken.. Maar de eerste indruk is goed (zat)!

Veel plezier alvast!! :biertje:

Origineel geplaatst door Zoidsity

Het ging/gaat mij ook alleen om de kick. De rest haal ik wel uit andere bakken. (TENZIJ de Xbase999 errug gaaf is/wordt :D )

HELAAS heb ik nog te weinig tijd gehad om 'm goed te checken.. Maar de eerste indruk is goed (zat)!

Thx :biertje:

Trouwens nu ik toch op de thomann site zit ... weet iemand nog iets leuks waar ik mn mbase door heen zou kunnen halen? ff een leuk hebbedingetje ofzo voor onder 100 euro ?

--

Edit

Denk dat ik misschien beter af ben met iets 2e hands voor rond de 100 euro ipv een hebbedingetje ....

als iemand iets in de aanbieding heeft hoor ik t wel :)

tja....ik heb m'n MBase alweer verkocht...heb wel een zooi samples dr van genomen..

als je al een 909 hebt valt de MBase toch best wel tegen...alhoewel het wel een leuk bakkie is...maar als je te extreem gaat editten worden de kicks toch minder bruikbaar naar mening,het wordt dan een leuk subbass bakkie......maar dezelfde kicks haal ik dan ook uit bijvoorbeeld een Nova of andere synth...

Heb hem ook gehad, en ik vind het echt een brute bak!!!! als ie weer eens voorij komt en ik heb wat geld over, koop ik hem weer..

Origineel geplaatst door dione
tja....ik heb m'n MBase alweer verkocht...heb wel een zooi samples dr van genomen..

als je al een 909 hebt valt de MBase toch best wel tegen...alhoewel het wel een leuk bakkie is...maar als je te extreem gaat editten worden de kicks toch minder bruikbaar naar mening,het wordt dan een leuk subbass bakkie......maar dezelfde kicks haal ik dan ook uit bijvoorbeeld een Nova of andere synth...

een TR-909 zit er voor mij denk ik nog ff niet in .... of ik moet toch mn machinedrum omruilen..

maar ik denk dat ik dan toch liever eerst voor een filterbank of TB ga....

Ik ben zelf dus geen TR-909 gewend, en heb er ook nog nooit 1 gehoord in t echt behalve in muziek dan
hoop iig dat de mbase mij niet gaat tegenvallen .... mja 200 euro voor een miskoop is trouwens ook nog te overzien

maar catscan gebruikt ook regelmatig jomox kicks ... mja nu mis ik wel de filterbank, maar als ik al bij zijn kicks in de buurt kan komen ben ik happy for the time being :)

maar waarom valt ie zo tegen tegenover een 909?

wat is het grote verschil?

en wat voor extreem ge-edit moet ik me hierbij voorstellen?

Origineel geplaatst door Zoidsity

Lees trouwens net op hun site over de xbase999

http://www.jomox.de/xbase999.html

· Improved kick drum
The most famous sound of the XBase09 is actually the kick drum. We have even put a parameter on top and provided the most wicked bass drum in the world with a compression value that lets you decide between a 909-style ultra compressed envelope or an 808-ish exponential curve (hint: MBase01).

====

Moet ik hier uit opmaken dat de kick uit de xbase999 dus eigenlijk t zelfde zal zijn als die uit de mbase?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

maar waarom valt ie zo tegen tegenover een 909?

wat is het grote verschil?

de 909 klinkt dikker... vult het spectrum meer.. ik vind de jomox kicks een stuk 'leger' klinken... het leuke aan de jomox is dat de kick erg punchy voorin is

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
...

Moet ik hier uit opmaken dat de kick uit de xbase999 dus eigenlijk t zelfde zal zijn als die uit de mbase?

Dat maak ik er ook een beetje uit op.. Maar 't zal waarschijnlijk weer afwachten worden tot gebruikers ervaringen (ooit)..

Ik 'geloof' nooit zo in cijfers/grafiekjes/aanprijzingen van de site v/h merk zelf. Ik wil 't eerst van onafhankelijke gebruikers horen (of beter: zelf checken! ;) )

Ik had ook een machinedrum gehad en vond het ook een hele lekkere bak..vooral die quatizing in de hihats en andere lekkere geluiden..

Maar vond toen ook al dat die kick iets miste in de muziekstyle wat ik wilde maken...

Dus een TR 909 wordt misschien wel mn volgende koop, want ik wil gewoon VETT kicks enz.

Origineel geplaatst door dione

Hm de plop wordt idd niet echt mooi als je distortion over de beat gaat gooien...

Verder klinkt de mbase erg goed... vooral voor dance / trance ....

Maar een hardcore bak is het (jammer genoeg) niet ...

Ben benieuwd naar het resultaat als je m door een filterbank haalt .....

hoe houdt de novation drumstation zich als je die kick gaat verkrachten?

mijn mbase gaat weer terug naar thomann .....

t was helaas niet wat ik ervan had verwacht ..

heb contact gehad met thomann en ze nemen m gelukkig weer terug .... (al koop ik wel weer een duurder product terug)

hmmm nu ik bezig ben dat ding te samplen begin ik toch wel erge twijfels te krijgen ....

denk dat ik m toch maar houd :o:

Origineel geplaatst door chielos
als je toch aan het samplen bent...
laat ons meegenieten in wav :halleluja

ik zal nog ff wat sampletjes voor je maken in .wav :)

heb trouwens toch maar besloten dat ik m weg doe .... die plop daar erger ik me toch kapot aan ...
volgende drumbak die hier in huis komt zal toch echt een 909 zijn, als ik t niet bij 909 samples gewoon houd..

thnx! ga ze thuis even beluisteren.
vaag eigenlijk dat er nog steeds niet een drumbak is die een soortgelijk geluid kan voortbrengen!

Back