Miscchien domme vraag liefst geen dom antwoord

nee dat is niet nodig je midi keyboard met usb aansluiting werkt zelf als midi interface

met andere woorden als je wel nog een aparte midi interface zou kopen dan heb je 2 midi interfaces

je kan natuurlijk ook een midi interface kopen en je midi keyboard met midi out op de net gekochte midi interface aansluiten dan gebruik je de midi interface van je keyboard niet

Wat oudere keyboard synths (ouder dan een jaar of drie of zo) hebben niet zo'n aansluiting en wil je toch ook kunnen aansturen. Dus PC -> MIDI interface -> synths

Ik heb een 4x in 4x uit midi interface en die werkt via usb ,nog nooit last gehad.

Origineel geplaatst door Flash
Is het waar dat je met een midi interface minder latency hebt??
Nee. Daar helpt alleen een audio interface met ASIO-drivers voor.

Origineel geplaatst door Flash
Is het waar dat je met een midi interface minder latency hebt??

Het is wel zo dat de ene midi interface beter kan zijn dan de andere, waardoor de ene strakker werkt dan de andere. heeft meer met de onderlinge timing tussen noten, dan met de latency te maken. Maar goed, een hoop apparaten hebben geen USB en daarom zijn midi interfaces nog altijd welkom. Daarbij komt dat je op een midi interface meer apparaten aan kunt sluiten (denk bijv. aan 8x8 midi kastjes) dan op 1 USB poort.

als jij alleen je midi keyboard gebruikt die USB heeft, dan heb je geen midi interface nodig

Die 49-keys van m-audio.

Attachments

• 23022460.jpg
    23022460.jpg
    2,8 KB · Bekeken: 97
Groot voordeel van de usb is dat het sneller gaat dan met gewone midi aansluiting, omdat deze multitracks kan versturen wat niet met een gewone midi-aansluiting kan.

Origineel geplaatst door Wiebe
Groot voordeel van de usb is dat het sneller gaat dan met gewone midi aansluiting, omdat deze multitracks kan versturen wat niet met een gewone midi-aansluiting kan.

Hoe bedoel je dat? Multitracks? Daar begrijp ik dus helemaal niets van.
Bedoel je misschien dat je over usb meerdere midipoorten tegelijk aan kunt sturen? Correct.
Bedoel je dat MIDI niet gelijktijdig meerdere MIDI kanalen aan kan sturen? Incorrect.
Of bedoel je nog iets anders.

En hoe wil je multitrack (meerdere kanalen? meerdere sporen?) uitsturen over 1 masterkeyboard. Daar kun je niet meer dan 1 kanaal gelijktijdig op uitsturen.

Note:
Iedereen heeft het tegenwoordig alleen maar over snelheid, latency en vertraging. Ook bij MIDI. Maar dat slaat echt nergens op.
Mijn MIDI timing is nu goed op mijn 2,5GHz met 1GB RAM en MIDISport4x4 en Cubase SX3, en die was ook goed op mijn 486dx2 80MHz met 32MB RAM en een MPU401 kaartje en Cubase 1.01 for Windows in 1992.

Back