Levendige Handel In Machinedrums..

Ik begrijp het ook niet hoor, fijne tweakbak. Te digitaal ? Hm, haal je 'm toch door een effectbakkie heen. Misschien wel teveel mogelijkheden voor sommigen. Maar werken die dan met JP80X0's met alle knoppen vastgelijmd zodat er alleen een hieperdepieperzaag uitkomt ?

De md is ook absoluut geen bak voor een beginneling !! Wat kennis van zaken is wel erg handig om er iets leuks uit te krijgen. En ik denk dat veel mensen zich daar in vergissen en dus de boot ingaan.

Natuurlijk ligt het probleem dan niet bij hun zelf maar bij de machinedrum !

Glenn

Die glenn toch.

Maar ehm.... doet me denken aan de andromeda.
Die gaat ook vaak over van gebruiker omdat hij toch wel fokking uitgebreid is.

Simpel duurt het langst?

Origineel geplaatst door vinnieq
Ik begrijp het ook niet hoor, fijne tweakbak. Te digitaal ? Hm, haal je 'm toch door een effectbakkie heen.

Lekker... koop je een bak van 1000EUR; issie alleen bruikbaar als je hem nog door een FX bakkie stuurt... koop dan meteen een Spectralis... :D

Ik heb lang op een Machinedrum geaast, en was dat ook zo blij als een kind toen ik er eindelijk een had. Maar Fuse heeft wat mij betreft gelijk: hij klinkt té digitaal in mijn oren: heel onplezierig! Verder is het schermpje echt waardeloos... als ze de resolutie daarvan verdubbeld hadden zou het te doen zijn geweest... Ik vond hem zeker niet té ingewikkeld, maar ik werd zeker niet uitgenodigd om er eens lekker diep in te duiken...
Hij is dan ook snel weer hier weg gegaan...

Origineel geplaatst door Lacertus
Lekker... koop je een bak van 1000EUR; issie alleen bruikbaar als je hem nog door een FX bakkie stuurt... koop dan meteen een Spectralis... :D

Ik heb lang op een Machinedrum geaast, en was dat ook zo blij als een kind toen ik er eindelijk een had. Maar Fuse heeft wat mij betreft gelijk: hij klinkt té digitaal in mijn oren: heel onplezierig! Verder is het schermpje echt waardeloos... als ze de resolutie daarvan verdubbeld hadden zou het te doen zijn geweest... Ik vond hem zeker niet té ingewikkeld, maar ik werd zeker niet uitgenodigd om er eens lekker diep in te duiken...
Hij is dan ook snel weer hier weg gegaan...

En toch heeft dat gebrek aan er diep induiken ervoor gezorgd dat je nooit hebt gezien wat die bak kan. :D

Origineel geplaatst door Lacertus

Bij mij is -ie 'kaal' heel bruikbaar hoor, tis maar waar je van houdt. Zo vind ik een 909 maar een lompe bak, het is ook de enige X0X die ik nooit gehad heb en ook niet wil hebben. Smaken verschillen en stijlen ook. Wat ik niet zo goed begrijp is dat mensen een dikke 909 kopen en die dan de tafel insturen met de gain vol open om zo een puist gekraak te maken. Zonde van je centen, denk ik dan.

Ik vind dat de Machinedrum een geweldig apparaat is.

Innoverend, de enige in zijn soort. 4 verschillende drumcomputers in 1 apparaat. Dan hoor je mij niet zeuren over het feit dat er geen 909 clap of een 909 hihat in zit.

Waarom hij zoveel aangeboden wordt op dit moment?
Zou het niet weten, misschien omdat men snel verveeld raakt??

Origineel geplaatst door rvooh
ik vind zijn mechanische digitale karakter net het leuke eraan!

zet je er toch gewoon een 909 naast 8)

Idd, heb ze allebei en das toch wel een heel lekker combi. De 909 voor de Snare, Clap, HH`s, Crach, Ride en de MD is weer goed voor aparte percusie, FX, Snare en HH`s.

De kick van beide gaat door de Sherman, dikheid (ondanks de digitalen BD`s uit de BD) gegarandeerd.*D

Als er iemand (helemaal in het begin) heeft gezegd dat het geen 909 kloon is en daar ook absoluut niet op wil lijken dan is het elektron zelf wel.

Dus waarom toch steeds dat vergelijk met die 909 ?? PS .. Dit zegt eigenlijk al dat ie goed is !! Anders zijn we wel jomoxen met 909's aan het vergelijken toch !?

Origineel geplaatst door glennplumber
Als er iemand (helemaal in het begin) heeft gezegd dat het geen 909 kloon is en daar ook absoluut niet op wil lijken dan is het elektron zelf wel.

Dus waarom toch steeds dat vergelijk met die 909 ?? PS .. Dit zegt eigenlijk al dat ie goed is !! Anders zijn we wel jomoxen met 909's aan het vergelijken toch !?

Volgens mij is het heel simpel: omdat ze allebei ongeveer even duur zijn. Wie +/- 1000 euro voor een fijne drumbak wil uitgeven, komt al gauw bij één van die twee terecht.

Daarbij zijn er een hoop genres waar ze allebei voor geschikt zijn.

Origineel geplaatst door Marijn
Volgens mij is het heel simpel: omdat ze allebei ongeveer even duur zijn. Wie +/- 1000 euro voor een fijne drumbak wil uitgeven, komt al gauw bij één van die twee terecht.

denk ik toch echt dat de md veelzijdiger is...

Origineel geplaatst door Marijn

Oke dus omdat 2 producten bij elkaar in de buurt zitten kwa prijs zijn ze meteen vergelijkbaar?
Wat een onzin.....dus als ik een ouwe ferrari koop van 30.000 euro en een personenauto van 30.000 euro dan moet ik deze ook met elkaar gaan vergelijken?

De luxe van de moderne auto met zijn climate control, stille en zuinige motor met de nostalgie en mooi klinkende uitlaat van de andere vergelijken?

Volgens mij zijn het gewoon 2 verschillende klassen auto's die toevallig voor hetzelfde geld te koop zijn en blijkbaar beiden een volledig ander publiek aanspreken .

Verzin zelf maar welke de Machinedrum is en welke de 909......

Origineel geplaatst door Acidfever
En toch heeft dat gebrek aan er diep induiken ervoor gezorgd dat je nooit hebt gezien wat die bak kan. :D

Beetje open deur, maar goed; heb je helemaal gelijk in hoor...
Met een kettingzaag kun je ook hele gave dingen doen: bomen omzagen, ijssculpturen maken, ledematen afhalen, maar dat boeit me niet, als hij niet lekker zaagt, of niet lekker in de hand ligt dan zoek ik een ander stuk gereedschap!
De MD heeft gewoon een heel onplezierige kille sound -en daar hou ik niet van in mijn drums. Tuurlijk kun je er wél wat van maken, maar om zoveel moeite te doen om er een fatsoenlijke kick uit te halen... nee danku.

De vergelijking van de MD met de 909 houdt toch wel op bij hun prijskaartje, het feit dat het beide drumsynths zijn, en dat de MD een TR-machine aan boord heeft. De MD is géén 909! De MD mist gewoon de power van de 909, en de 909 mist MIDI 8o) Geintje hoor, want de 909 kan me ook gestolen worden...

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ach, zo vlak voor de kerst is er altijd veel te koop. Ik denk dat veel mensen gewoon een recht-toe recht-aan als drumbak willen. De meeste mensen tweaken liever met synths om hun eigen geluid te creeeren dan dat ze met drums gaan werken. De drums zijn altijd een beetje een ondergeschoven kindje geweest.

Maar er worden nu ook veel Jp80x0 aangeboden. En de novation K-varianten kom je ook vaak tegen. Maar als die machinedrum nog eff in prijs daalt dan ben ik ook wel geinteresseerd.:{ 8)

dit heeft niks met kerst te maken bananengast..

Back