Levendige Handel In Machinedrums..

Origineel geplaatst door vinnieq
Bij mij is -ie 'kaal' heel bruikbaar hoor, tis maar waar je van houdt. Zo vind ik een 909 maar een lompe bak, het is ook de enige X0X die ik nooit gehad heb en ook niet wil hebben. Smaken verschillen en stijlen ook. Wat ik niet zo goed begrijp is dat mensen een dikke 909 kopen en die dan de tafel insturen met de gain vol open om zo een puist gekraak te maken. Zonde van je centen, denk ik dan.

909 een lompe bak?
waar gaat dit over..
eerst de bananenman en nu dit..
vanaf nu alleen nog professionele meningen en toelichtingen a.u.b.

Niet zo arrogant ventje, de heren hier ventileren slechts hun mening. Als die je niet aanstaat moet je ze gewoon niet lezen.:stupid

professionele meningen ? :D

is dit een forum voor alleen pro's dan ofzo?

zoals hij al zei: meningen verschillen .....

en dat mensen een 909 kopen om m vervolgens te verkrachten via hun gain / fx etc. is maar al te goed te begrijpen
aangezien er een stuk meer van het geluid blijft staan als bij de meeste andere drum synths/computers ....

Origineel geplaatst door The Q
Niet zo arrogant ventje, de heren hier ventileren slechts hun mening. Als die je niet aanstaat moet je ze gewoon niet lezen.:stupid

haha, dit is niet arrogant bedoeld meneer.. maar ik denk dat elke vintage liefhebber zich een
tikje beledigd voelt..
:r

Origineel geplaatst door Michael U
haha, dit is niet arrogant bedoeld meneer.. maar ik denk dat elke vintage liefhebber zich een
tikje beledigd voelt..
:r

dat denk ik niet.......
denk eerder dat jij nu een hoop vintage liefhebbers beledigd.. alsof elke vintage liefhebber de 909 mooi moet vinden?

en bonvendien ... het begrip meningen verschillen is bij de meeste 909 bezitters ook wel bekend....
dus als hij t een lompe bak vindt, so what?

Ok en dan nu weer terug naar de main topic....:Z

Oke oke hij is idd niet voor begineligen zo'n MD SPS. Maar eenmaal de smaak te pakken kun je er verdomd dikke beats uit halen (got ton's of it!!! sterker nog mijn beats werden al zeer snel vergeleken met de beats van ons neerlands trots Jochem Paap!!! ). Goedkoop is ie niet maar wel erg breed inzetbaar van techno tot rnb van live tot in de studio ! Ook als mono of poly synth zeer bruikbaar!!! Mijn enige min punt zijn de hihats, nooit lekker gevonden! Verders is ie voor expirimenteel sound design erg bruikbaar! Run de outputs naar de inputs en je kunt physical models maken , gate-ing , filtering , triggering enz enz!!! Top bakkie zou ik zeggen en owja robuust en stevig gebouwd!

Dat de klank digitaal klinkt spreekt voor zich... het is echter wel een feit dat de algorithms voor verbetering vatbaar zijn. Dit zelfde heb ik dus ook met Clavia.

Origineel geplaatst door MSDOS
Dat de klank digitaal klinkt spreekt voor zich... het is echter wel een feit dat de algorithms voor verbetering vatbaar zijn. Dit zelfde heb ik dus ook met Clavia.

Ik dus juist niet......de Clavia bakken klinken nu juist errug lekkah......en de MD ook.....ze mogen de MD van mij wel uitbreiden met meer machines maar de huidige moeten ze zeker niet aanpassen.

Wat betreft synths is het ook weer smaak....de 1 vind Clavia mooi en de andere Access (en de andere waldorf en de andere novation en weer een ander een Alesis....etc etc etc).

Eindeloos gesprek dit........

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik dus juist niet......de Clavia bakken klinken nu juist errug lekkah......en de MD ook.....ze mogen de MD van mij wel uitbreiden met meer machines maar de huidige moeten ze zeker niet aanpassen.

Wat betreft synths is het ook weer smaak....de 1 vind Clavia mooi en de andere Access (en de andere waldorf en de andere novation en weer een ander een Alesis....etc etc etc).

Eindeloos gesprek dit........

Uhhmmm neen!!!

Het karakter van het Elektron geluid vind ik wel oké. Maar verbetering van algoritmen is zeer zeker mogelijk!!! betreft geluids kwaliteit dan.

Qua mijn smaak zou ik het volgende willen:

Het laag weergave wat strakker met meer controle en kracht. En betreft het hoog weergave zou het van mij wel wat meer mogen sprankelen zodat het met heftige modulatie toch gedetailleerd blijft.

Uhhmmm neen!!!

Het karakter van het Elektron geluid vind ik wel oké. Maar verbetering van algoritmen is zeer zeker mogelijk!!! betreft geluids kwaliteit dan.

Het laag weergave wat strakker met meer controle en kracht. En betreft het hoog weergave zou het van mij wel wat meer mogen sprankelen zodat het met heftige modulatie toch gedetailleerd blijft.

Uhhmm jaaah!!!

je zegt zelf twee regels later dat je qua JOUW smaak bladiebla..

je moet niet altijd zo nee willen roepen tegen iedereen..

je had moeten schrijven:

Ja idd.
Als ik dan toch nog iets mag opmerken van mijn kant:
Het laag weergave zou wat strakker mogen met meer controle en kracht. En betreft het hoog weergave zou het van mij wel wat meer mogen sprankelen zodat het met heftige modulatie toch gedetailleerd blijft.

dussss

Uhhmmm neen!!!

Je kunt geen nee zeggen op een mening.......grappig is dat.

Het laag van de Machinedrum is juist bijzonder krachtig, iets waar ik vaak een compressor op zet omdat het gewoon echt heel diep gaat. Als je dat er niet uitkrijgt weet ik niet op welke machine jij werkt.

Met heftige modulatie hoog in gedetailleerd houden.....jaja..... post eens een voorbeeld van een andere synth die dat wel doet. Ik snap niet echt wat je bedoelt.

Blablabla...:gaap: Ik zie hier trouwens op het forum ook redelijk wat 909's te koop staan.
Mij lijkt trouwens dat de Machinedrum beter vergeleken kan worden met de Waldorf Attack, of zit ik er daarmee ver naast?

Ik bedoel met 'neen' dat ik het niet over smaak heb... reeds. Ik heb het puur over de geluidskwaliteit! Want dat kan echt wel wat verbeterd worden, of zijn jullie misschien doof???

Hierbij laat ik mijn smaak achterwege!

Ik bedoel met 'neen' dat ik het niet over smaak heb... reeds. Ik heb het puur over de geluidskwaliteit! Want dat kan echt wel wat verbeterd worden, of zijn jullie misschien doof???

neen, das dus smaak

ik vind 8 bit soms ook heel cool

4 khz

kutkwaliteit, maar kan heel lekker zijn

Sorry maar de geluidskwaliteit van een machinedrum is gewoon prima in orde. Als je aan de sampling rate knop van een machine gaat draaien gaat je geluidskwaliteit (bewust) omlaag ja.

Ik vind het echt heel vreemd wat je nu loopt te roepen. De machinedrum engine gaat eerder richting klinisch dan dat je over slechte geluidskwaliteit kunt spreken. Zo'n beetje elke review die erover is gemaakt spreekt van de goede audioengine.....

Maar goed....ik denk dat jij gelijk hebt en dat de geluidskwaliteit echt slecht is. :frons:

En ik ben nog steeds van mening dat de sound van de machinedrum je gewoon niet bevalt maar dat je dat niet wilt toegeven. Lijkt me geen schande.....gewoon verkopen en er iemand anders blij mee maken.....

Kennelijk weten jullie niet beter!

Als voorbeeld; met Kyma ben ik begonnen met versie 4.6 en daarbij de Capybara 320 hardware. Bij zowel de software update naar versie 5 en 6 is de geluidskwaliteit telkens weer iets verbeterd, daarbij bleef het karakter identiek! Waarom kan Symbolic Sound (makers van Kyma) dit wel voor elkaar krijgen?

Of is dit soms te uitzonderlijk?

Evengoed na 4 jaar nog steeds dikke vrienden met m'n Machinedrum (inmiddels UW).

Respect

Kennelijk weten jullie niet beter!

Als voorbeeld; met Kyma ben ik begonnen met versie 4.6 en daarbij de Capybara 320 hardware. Bij zowel de software update naar versie 5 en 6 is de geluidskwaliteit telkens weer iets verbeterd, daarbij bleef het karakter identiek! Waarom kan Symbolic Sound (makers van Kyma) dit wel voor elkaar krijgen?

Of is dit soms te uitzonderlijk?

Evengoed na 4 jaar nog steeds dikke vrienden met m'n Machinedrum (inmiddels UW).

Respect

Kyma kon dat voor elkaar krijgen omdatde Capybare van 32 - 96 Khz kon draaien en ze dus heel makkelijk wat met de sampling rate konden spelen en zo de geluidskwaliteit verbeteren. En dat kon inderdaad gewoon in software....geen probleem.

Iets beter laten klinken zonder dat het karakter veranderd. Interessante opmerking.....het aspect kwaliteit is op zichzelf al een karakteristiek van geluid...dus ga je aan de kwaliteit rommelen dan rommel je ook wel degelijk aan het karakter. Hoeft niet erg te zijn maar ik denk dat die honderden huidige gebruikers van de machinedrum er niet op zitten te wachten dat al hun sequences anders klinken. Of wel?

Back