Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door manvsmachine
Zelfde opmerking weer overstuurd. Gebruik nou eens een limiter of normalize functie als je naar mp3 rendert.
Dit knalt echt TE hard je speakers uit

Origineel geplaatst door Leendert
Uhh.. dat doe ik ook.. En dat is geen grapje. En er clipt niks.![]()
Ik stel alles op 0db in en dan nog knalt ie naar +6db(oranje ledjes op je mixer) je moet zorgen dat het binnen het groen blijft. Clippen doet het inderdaad niet maar te hard uitsturen wel.
Is nog te weinig. Gooi het eens door je mixer heen op een normaal stereokanaal met alles op 0db ingesteld. dan zie je het probleem vanzelf.
Je hebt dezelfde mixer als ik maar dan kleiner dus de instellingen verschillen dan niet.

Bij mij gaat mn stereo fader tot 10+ en ik heb m al de heletijd op 0 staan, en mn main vol open maar hij staat zelfs op -6 db nu..
Edit: kwist niet dat gain ook -10 kon.. sorry!![]()
je moet je gainknopje op 0db zetten dan klopt het. voor de monokanalen is het anders.
kijk/luister nu maar
ohja en als ik normalize met audacity dan is tie nog te luid??
en alle muziek die ik heb gaat bij de mixer over 't volume heen van 0 db op de mixer??
Volgens mij heb je hem nu redelijk genormalized. maar veel muziek gaat inderdaad een beetje over de 0db heen
(stuurde een kameraad mij
)Origineel geplaatst door LSDeef
Hier ff een stukkie van mijn kant...
Nordrack 2
Microtonic 2x gelayered met veel fx ( fijne gratis fx - Big Tick NastyShaper, deze gebruik ik veel voor kicks, lekker punchie af te stellen!)
en een sampletje met de stem van holle bolle gijs(stuurde een kameraad mij
)
Kvind hem alleen niet echt helemaal goed gemasterd.
WaveLab zegt dat het een average van -5.87dB heeft.
LSDeef - Holle bolle gijs