Maak een stukje hardcore

Deze moet ik ook opsturen want ik vind het met reverb wel iets mooier.

Attachments

• digitaldrums-met-reverb.mp3
    868,1 KB · Bekeken: 111
Origineel geplaatst door Terra Pee
Deze moet ik ook opsturen want ik vind het met reverb wel iets mooier.

oeeeehh bah... :bekdicht: TE digitaal...

Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeggen ze toch..

Mijn eerste poging tot samplen:

Attachments

• slecht_gejat.mp3
    561,2 KB · Bekeken: 83
Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeggen ze toch..

Mijn eerste poging tot samplen:

van de file-kick moet je afblijven imo... die is legendarisch en ik vind dat daar vanaf gebleven moet worden..
verder is je vocal intussen al aardig uitgekauwd..

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
van de file-kick moet je afblijven imo... die is legendarisch en ik vind dat daar vanaf gebleven moet worden..
verder is je vocal intussen al aardig uitgekauwd..
ja dat ben ik wel met je eens, daarnaast loopt die vocal ook niet lekker..

dus, terra pee, gewoon je eigen ding doen, veel beter ;)

ben vandaag ook weer aan iets begonnen, moet t eigenlijk niet laten horen maar kan t niet laten :D

ben aan het oefenen om meer leven in mn arrangement te krijgen, vind mn tracks vaak veel te statisch...denk dat t met dit stukkie toch wel aardig de goede kant op gaat, hoewel t nog niet perfect is (één geluid verdwijnt te snel bijv. de ander wordt weer te vaak herhaald...echt teringveel werk zeg!)...maar goed begin iig echt tracks te bouwen ipv loopjes van 20 seconden :D

luistert hier: http://home.versatel.nl/c.t.j.j/sosimple.mp3

@ DCT : en wanneer komt je eerste release aan dan?

@ Ruffryder (& Nightstorm): het was maar ook voor de lolletje.. knip-plak-huppa.. Twas geen file hoor maar van een type "among the best". Ik heb ook de vocal er zomaar los onder geplakt. enne.. ik blijf ook gewoon lekker mijn eigen ding doen hoor :kont: das veel leuker. samplen doe ik nooit. ik heb wel respect voor Promo's ding. mede door zijn alternatieve hardcore ben ik begonnen met mijn synthese hobby. File 9, b2, was de uiteindelijke aanstichter. wat een geile sound.

@ Nightstorm : dit is wel kwaliteitsmuziek, dankjewel voor de preview.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Nightstorm
maar goed begin iig echt tracks te bouwen ipv loopjes van 20 seconden :D

Haha daar heb ik ook zo'n last van .. het worden er bij mij ook altijd loopjes ipv tracks

@ DCT : en wanneer komt je eerste release aan dan?

Dat zou gaaf zijn ja, maar ik heb het idee dat deze track zo braaf is.
Het moet nog veel ranziger en heftiger. Op de één of andere manier
maak ik steeds weer van die mainstream dingen.

[B ik heb wel respect voor Promo's ding. mede door zijn alternatieve hardcore ben ik begonnen met mijn synthese hobby. File 9, b2, was de uiteindelijke aanstichter. wat een geile sound. [/B]

die is inderdaad erg bruut... :)

@ Nightstorm.. Je hat staat aardig wat te hard in de mix t.o.v. de rest. Je kick vind ik persoonlijk niet zo vet, mij een beetje te kapotgedrukt, maar dat kan smaak zijn. Verder mag je gehele mix wel wat meer mid gebruiken.., kan komen omdat die hat er zo uitdrukkelijk bovenop ligt waardoor de rest wat meer naar de achtergrond zakt..
Verder wel een aardig stukkie

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
die is inderdaad erg bruut... :)

@ Nightstorm.. Je hat staat aardig wat te hard in de mix t.o.v. de rest. Je kick vind ik persoonlijk niet zo vet, mij een beetje te kapotgedrukt, maar dat kan smaak zijn. Verder mag je gehele mix wel wat meer mid gebruiken.., kan komen omdat die hat er zo uitdrukkelijk bovenop ligt waardoor de rest wat meer naar de achtergrond zakt..
Verder wel een aardig stukkie
de mix heb ik me nog helemaal niet mee bezig gehouden joh, dat komt wel als de track af is :) heb hiervoor één stereo-output van mn virus gebruikt en één stereo-output van mn sampler, alleen interne fx en de eq op neutrale stand..vroeger probeerde ik t wel meteen te mixen, maar dan eindig ik in een hoop knoppengedraai en zonder track :D

Origineel geplaatst door dct
Dat zou gaaf zijn ja, maar ik heb het idee dat deze track zo braaf is.
Het moet nog veel ranziger en heftiger. Op de één of andere manier
maak ik steeds weer van die mainstream dingen.

Je aanpasssen aan een markt waarvan je denkt dat 'ie er is is niet de juiste weg imo. Je moet een markt creëren, en met jouw nummers is dat volgens mij geen probleem (als ze al ze mainstream zijn als jij ze noemt)..

About the music ;)

Lennie> Ik vind de melodie erg mooi, ik kan die trancy hardcore stijl op zn tijd wel waarderen, echter de kick is idd te vergruisd, imo moet die harder en zuiverder.

Terra Pee> Over dat samplen, bedoel je de vocals of ook de kicks? Verder vind ik het best goed klinken alleen staat de vocal iets te zacht denk ik en is de vocal meer geschikt voor een break met een vettte synthlead ofzo minder voor een compleet rag-stukje.

Dat eerder gepostte digitale stuk bevat coole filtermoves en afgezien van het digitale karakter is de sound op zich lekker, maar overall is inderdaad iets te digitaal ;)
Misschien dit kanaal kopieren met een 12dB lowpass filter met de resonantie een kwart open en deze mixen met het originele kanaal.
Is misschien een simpele oplossing maar bij mij werkt het vaak wel om het te digitale karakter enigszins op te heffen, ik werk voornamelijk ook nog alleen met software. (ik kan nog niet zo goed overweg met mn Xbase + Sherman FB2 ;))

DCT> Je track heeft een lekker retro gevoel. Zit verder goed in elkaar. In eerste instantie dacht ik dat je kick te weinig body had maar het was alleen de intro-kick zeg maar ;)
Wanneer je mainkick erin knalt zit er een saw synth achter die vind ik iets minder. Verder is je track ok. Misschien kan je iets meer variatie in je main synthlead aanbrengen, maar mayB is dat persoonlijke smaak.

Nightstorm> Lekkere track :okdan: vooral het verschil in dynamiek van de hat in het intro vind ik goed gevonden, geeft meteen meer groove aan het geheel.
Lekkere kick ook. Ook die drumloop later in je track is lekker. Origineel.
Volgens mij geldt hier:
Sosimpledochdoeltreffend.mp3 :)

Laatst gewijzigd:
Probeer tegenwoordig wel tracks af te maken maar vaak stop ik bij het afmixen. Bijdeze een afmix poging. Had overigens wel al een keer de track gepost maar toen was de mix echt kut.

linkie

Is overigens wel echt mainstream en hoor hier veel het echt rag werk maar commentaar op de track zelf is natuurlijk welkom.

Gewoon erop zetten die mainstream dingen 4tunes. Er zitten hier veel te veel mensen die van die vage shit maken ;)

Wat de track betreft; Hij zit in ieder geval goed ik elkaar. Ik hoor volgens mij maar weinig echte hardware en veel software. De snare vind ik iets te braaf. Misschien wat eq in het mid erop.... Het is wat meer de hardcore van een aantal jaren terug. Maar dat mag ik graag horen. In het begin van de track lijkt de kick ook iets te ploppen.

Back