Maak een stukje hardcore

Origineel geplaatst door DJ Freez
True,

Zeg ik heb weer een. 'Maak een stukkie hardcore' topic aangemaakt in het forum 'klank, geluid en theorie,
voor de mensen die dit wel kunnen waarderen, GEEN hele tracks dus posten :)

Nou, deze topic is dus alweer weg :gaap: pfffffff

[Edit] Heeft er iemand een linkje, naar Fruityloops ? dan kan ik ook weer mee doen hier met kicks posten (Y)

Re: Maak een Stukkie 'Hardcore'

Re: Maak een Stukkie 'Hardcore'

}:| ,

Leendert enzo is weer welkom, waarom is die topic nou weg ??? ~~

we kennen de regels :D

[Edit] , juist, hij is gewoon moved, haha.

Mensen die alsnog een 'STUKKIE' hardcore willem maken, altijd welkom, geen HELE nummers dus posten :), zodat ie weer in de 'Tracks' forum word gezet.

:biertje:

Ohnee. dit stond in een losse topic, en is gewoon hier in gezet -.- Gaaar

[Edit] gelieve niet meer zomaar als ik een nieuwe topic maak, de eerste post, van mij, midden in een andere topic zetten? dan slaat het namelijk nergens meer op, ga het ook niet wijzigen ofzo (Y)

Re: Re: Maak een Stukkie 'Hardcore'

Re: Re: Maak een Stukkie 'Hardcore'

Ohnee. dit stond in een losse topic, en is gewoon hier in gezet -.- Gaaar

[Edit] gelieve niet meer zomaar als ik een nieuwe topic maak, de eerste post, van mij, midden in een andere topic zetten? dan slaat het namelijk nergens meer op, ga het ook niet wijzigen ofzo (Y)

Misschien moet je niet verschillende topics over hetzelfde onderwerp gaan aanmaken? Dan krijg je dit soort dingen. Dus post gewoon hier je stukje hardcore en maak er niet steeds een nieuwe thread voor aan tenzij het om een nummer gaat ofdat je echt een ander ondwerp hebt

Leendert is al druk bezig met zijn kicks in de vroege morgen. Nieuwe mixer en gitaarpedaal. Lekker freaken en raggen met die bass. Leuke EQ's zo'n Soundcraft E8. :)

Origineel geplaatst door Leendert
Leendert is al druk bezig met zijn kicks in de vroege morgen. Nieuwe mixer en gitaarpedaal. Lekker freaken en raggen met die bass. Leuke EQ's zo'n Soundcraft E8. :)

Om ff niel te citeren.
OPEN DIE GAIN !!!
Maar met die soundcraft EQ en de gain vol open kom je inderdaad al een heel eind. Probeer datzelfde maar eens op een behringer uit de UB serie. Zul je zien dat het niet klinkt .

Origineel geplaatst door manvsmachine
Maar met die soundcraft EQ en de gain vol open kom je inderdaad al een heel eind. Probeer datzelfde maar eens op een behringer uit de UB serie. Zul je zien dat het niet klinkt .

Ik weet 't. T leukste tot nu toe qua clippen met dit ding is om de bass weg te filteren en dan clippen, samplen, daarna ongeclipt. Samples samenvoegen en bij de ongeclipte alleen de bass tot ong 160 hz houden en de geclipte boven de 160 herts. Klinkt erg goed. Maar zoals ik al zij ik ben zeer te spreken over deze EQ's. Ik heb er qua software al veel gehoord, maar deze doen mij echt goed. :D

ik ben ook benieuwd,
met alleen een mixer kun je behoorlijk zieke kicks maken
gitaarpedaal (als je tenminste distortion bedoelt) maakt de dynamiek kapot..[edit: ;)]

Laatst gewijzigd:
Nja momenteel zit ik aan de basslines van dnb. Ffe wat freaken enzo en beetje kennis maken met mne mixer. Clippen, eqen etc. Beetje geouwehoer dus.

Hallo jongens :)

heb fruityloops en de bekende plugins weer geinstalleerd :W
en alweer vroeg bezig geweest met de kicks

ben benieuwd wat jullie ervan vinde, hoop hiermee wat respect te krijgen(anders tips..) in deze topic, tis software only.

[Edit] ik heb voor het eerst FL 7 gebruikt, mijn producties waren harder(met FL 6), en iets beter afgemixt(al had ik daar de ballen verstand nog niet van), moet nog een beetje oefenen ermee :)

groeten. :Z nu even slapen 8)

Attachments

• dj freez - kickjuh.mp3
    939,9 KB · Bekeken: 139
Laatst gewijzigd:
:D Toch eigenlijk best wel lekker om dit zo 's ochtends met een kop koffie te beluisteren.

Vind 't wel 'n aardig stukkie, echt tips durf ik niet te geven (ben niet echt een Hardcore-man, dus ja..)

:biertje: Mooi weer in m'n geboortestad?

Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Toch eigenlijk best wel lekker om dit zo 's ochtends met een kop koffie te beluisteren.

Vind 't wel 'n aardig stukkie, echt tips durf ik niet te geven (ben niet echt een Hardcore-man, dus ja..)

:biertje: Mooi weer in m'n geboortestad?

bedankt iig ;) en, ja, ik slaap nog steeds niet :p luister nog eff naarhc van mijn van helden 8)

... luister nog eff naarhc van mijn van helden 8)

:confused: 'k Heb toch niks online staan?

:D

:D Nee, niet echt. Ben meer techno-achtig bezig (en vele andere soorten; net waar ik zin in heb)

HC doe ik af&toe wel eens maken, maar heb 't eigenlijk nooit opgeslagen (niet de moeite :D )

Origineel geplaatst door Leendert
Ik weet 't. T leukste tot nu toe qua clippen met dit ding is om de bass weg te filteren en dan clippen, samplen, daarna ongeclipt. Samples samenvoegen en bij de ongeclipte alleen de bass tot ong 160 hz houden en de geclipte boven de 160 herts. Klinkt erg goed. Maar zoals ik al zij ik ben zeer te spreken over deze EQ's. Ik heb er qua software al veel gehoord, maar deze doen mij echt goed. :D

Als je dan ook nog direct outs op je mixer zou hebben kun je de kanalen ook gaan doorlussen voor nog ranzigere kicks :D

Origineel geplaatst door manvsmachine
Als je dan ook nog direct outs op je mixer zou hebben kun je de kanalen ook gaan doorlussen voor nog ranzigere kicks :D

Zo is ranzig genoeg, en samplen en opnieuw erin doen kan ook. :)

Back