Maak een stukje hardcore

Beetje aan de noisy kant (naar mijn mening niet clean genoeg. Beetje ruw. Beetje polishen?) En how about de bass? Drop dr is een cleane bass layer onder van die zelfde. En dan wat layeren etc zodat die bass dik word. o.a wat filter layers.

Cleane bass = diep
Distorted = boomy

Maar verder wel vette boem! :okdan:

Een gekraakte dreun kan ook boomy zijn mate ;)

Ik bedoel dus dat je een schone bass layert, en dan de bass van de gedistorte eraf haalt. Rond 160hz. Dan kun je ook het mid en hoog stereo maken en het bass part mono. Of wat dacht je van om ook nog een hoog layer te maken die nice hoog heeft?

Its all about expirimenting. Clean is een van de dingen wat hardcore (imo) nodig heeft. En wat betere songwriting/in elkaar laten vallen.

Maarja.. Das een drum & bass gek aan t praten.. niet? :P

Edit: Ik bedoelde dus te zeggen dat "boomy" niet goed is. Clean = deep! :)

Laatst gewijzigd:
Klopt ik kwam er na een tijdje ook achter dat t niet helemaal lekker zat.

maar computerig? Het is wel analoog gedistort enz.

én de bass is clean. Remember that! Word ie dieper van! :okdan:

Maar gelijk heb je. Ik heb m denk ik "too much" van t goeie gegeven zegmaar. :P

Binnenkort maar weer is aan werken. Zit nu weer aan reese stabs te werken:

(EDIT: VERKEERDE! NU WEL GOED!)

Dit is toch geen kick, zelfs geen bass ..

Dan kun je ook het mid en hoog stereo maken en het bass part mono.

Kicks moet je net als percussie mono houden, een kick layeren met stereo layers lijkt me al helemaal een slecht plan..
Maar goed, als jij t goed vindt klinken moet je natuurlijk gewoon zo doen :)

Dit is toch geen kick, zelfs geen bass ..

Dan kun je ook het mid en hoog stereo maken en het bass part mono. QUOTE]

Kicks moet je net als percussie mono houden, een kick layeren met stereo layers lijkt me al helemaal een slecht plan..
Maar goed, als jij t goed vindt klinken moet je natuurlijk gewoon zo doen :)

1. Het zijn stabs voor een massline. Een massline is een mangeling van allemaal verschillende modulaties (t worden ook wel mids genoemd). Maar ik weet niet of je ooit dnb geluisterd hebt maar zo klinken die ongeveer tegenwoordig. Dit zijn dan de stabs, de lange echt movende versies zijn weer in de maak zegmaar.

2. Kick layeren met stereo layers kan goed gaan. Ligt eraan. Bijv als je de bass schoon houd, en t stompje voor aan totaal (dus naderhand opschonen) dan kun je goed resultaat houden denk ik. Maar ik heb nog geen stereo drums geprobeert. ik doe dit normaal ook niet (alleen bij een breakbeat van dnb bijv t hoog van de snare wel) maar bij reeses (dnb basslines) daar word t constant gedaan maar ik heb geen idee of ik dr iets mee kan met een hardcore drum.

Ik zal is een goede maken (vorige pagina was beetje teveel van t goede zegmaar). Verder niks kwaad bedoeld of vervelend, maar hardcore mag hier en daar wel wat gepolijst worden! :okdan:

ah ik zie t :)

had er ff overheen gelezen, dacht dat t een kick moest voorstellen, ik schrok al :D

persoonlijk vindt ik de mainstream hardcore juist veels te clean en mag t wel wat rauwer :duivels:

Clean is een van de dingen wat hardcore (imo) nodig heeft.

Niet dus, het gros van de gabbers wil kapotte shit, truckjes, kicks, kicks en nog eens kicks. Kijk maar naar de releases die er zijn, het moet steeds harder, vetter, freakier, gestoorder en kapotter.

En wat betere songwriting/in elkaar laten vallen.

LOL OMG!! heel die dance scène is gebaseerd op herhaling, copy & paste... songwriting in hardcore 8o) :dubbel:

Niet dus, het gros van de gabbers wil kapotte shit, truckjes, kicks, kicks en nog eens kicks. Kijk maar naar de releases die er zijn, het moet steeds harder, vetter, freakier, gestoorder en kapotter.

LOL OMG!! heel die dance scène is gebaseerd op herhaling, copy & paste... songwriting in hardcore 8o) :dubbel:

mhh.. beetje jammer dat je kijkt naar wat er al is dan he.. er is constante herhaling.. misschien mag t wel herhalend zijn, maar ingewikkelder kan ook al wat veranderen, niet dan?

En rauw wil niet zeggen niet schoon? Ik ben ekkes bezig aan een bassdrum. Ik merk dat t wel beetje lastig is om met een schone bass op t niveau te komen van een gedistorten (met name de 90 hz punch).

Anyway, ik ben ffe aant tweaken. lets see :duivels: 8)

ingewikkeld verkoopt niet ;)

Boeit me niet.. :P

Hier mijn resultaat tot nu toe. Een bass is schoon en diep en een bass is krachtig en gedistort. Vrij lastig om er nog meer power in te geven in die schoone moet ik zeggen.

Dit is puur gemaakt op koptelefoon. Het kan dus zijn dat ik me morgen kapot schaam voor een kut kick! :dubbel: Maarja het is zowizo nog niet af. :bekdicht:

Attachments

• Distort Bass.mp3
    71,9 KB · Bekeken: 123
  • Clean Bass.mp3
    50,7 KB · Bekeken: 133
Laatst gewijzigd:
FF een stukje ragguh.

Synth - > Nordrack II door een alesis quadraverbje
kick - > jomox airbase door een kanaal op mackie 1402 vlz3 daarna weer door een Boss overdrive ODB-3 pedaal
en dan weer terug naar een kanaal op de mackie.

Lekker ziek haha...

deng deng njieeeeeeeeewuuuuuhhhhh

Effe een vraagke hier.
Ben effe bezig geweest met DIKKE KIKS maken.
Probleem wat ik nu heb is dat er verder niks meer door de mix komt.
Heb geprobeerd distorted 303 sounds er door te laten komen.
Dit gaat opzich net.
Maar niet lekker. Tevens willen me hoovers ook niet lekker doorkomen.

Voor de kiks heb ik er enkele gestapeld, door een big muf me behringer tafel in.
Niet super byzonder ofzo. :D
Hoe lossen jullie dat op?

COMPRESSEN EN EQ'en !!!!!

Je kicks zitten dan waarschijnlijk in de headroom range (boven de +2 dB) en dat duwt al je overige geluiden weg jah. (kan een voorname oorzaak zijn)
HAd ik in het begin van mijn miezerige muziek carriere ook last van, maar kanalen compressen en eq'en,
en dingen zachter zetten was de simpele oplossing ;)

uhm.. headroom = tot 0 db.

Als je een afmix maakt zet je bijv je hardste geluid
dan op -6. Als je al je geluiden aan hebt en hebt
afgemixt dan (hoop) je dat je nog wat ruimte over hebt.
Dat noemen ze headroom en word volgensmij gebruikt
voor het limiten en/of compressen.

:okdan: (correct me if i'm wrong? ;) )

hmm idd, ik ben dur behoorlijk langs aan het lullen volgens mij.

Headroom
This is the amount of signal amplitude range between the nominal signal level and the signal level at which clipping will occur. Headroom is normally expressed in dB.

Dus als ik het goed begrijp en de gain van een kick (bijv) staat op 1dB net op clipping. En je zet de gain dan -10 dB lager van de kick, dan is je hoofruimte/headroom 11 dB

Volgens mij was dat het. Heb een keer weer iets verkeerds gelezen of verkeerd
begrijpend gelezen hihi

EDIT: dus de bazz(t)aard kicks zijn waarschijnlijk vol in het rood :P vandaar dat de rest weggedrukt wordt.

Back