[Roland] Roland D10 PROBLEEM !

Disco Stu

Stamgast
hee jongens,

ik was van plan om een roland D10 van iemand over te kopen om voornamelijk te gebruiken als mastercontroller en ook natuurlijk een beetje de geluidjes. Maar het probleem is nu dat die gast van wie ik hem wilde kopen de synth laatst even voor de lol aansloot op zijn mengpaneel en het blijkt dat de helft van al zijn patches heel erg ruisend en overstuurd klinken. Hij zegt dat er verder geen problemen zijn met het midi gedeelte. Volgens hem moet dit gebeurd zijn in de laatste 2 maanden dat hij de synth heeft.

Maar is het nu nog de moeite waard om dat ding te kopen? Ik zat te denken als het een lekkende battery is ofzo, dan is heel die synth binnen een paar maanden volledig weggevreten. Maar weet iemand het probleem en of het makkelijk op te lossen is. Hij had al een roland dealer gebelt, maar hij zei dat maken niet waard was ofzo. (geen prijs gehoord)

Maar moet ik hem nog kopen voor 35 euro?

:doei:

Als er een romkaartje bij zit zou het erg interesant zijn en
je kunt hem gebruiken als masterklavier dus dat is oke.
En de battery is meschien op maar lekken lijkt mij sterk.
Ga eens een nieuw display bestellen kijk wat dat kost
dan is 35 E voor die D10 goed koop.

Dan zakt ie wel heel snel met de prijs, want volgens mij stond deze D-10 eerst (incl flightcase) voor 100 Euro op marktplaats. Vind ik een beetje verdacht.....

Dus battery kan het niet zijn? Want ik wil niet over een paar maanden een synth hebben staan die helemaal niet meer functioneerd. 30 euro is de gulden middenweg?

Kun je niet proberen even een synth-GOD mee te krijgen naar die D10? Gewoon eventjes alles bij langs lopen, toetsencombinatie voor de test-modus even van internet halen en zoveel mogelijk dingen afzonderlijk testen. Ook of alle buttons het doen enzo.

En als het mag even openschroeven. Aan de binnenkant zie je gemakkelijk of er wild mee omgegaan is, slecht behandeld (stof, as etc binnen in, of nog erger, bier).

Probeer gewoon thuis even zoveel mogelijk dingen te verzinnen die je afzonderlijk kunt testen (alle in en outputs). Wie weet zit de oversturing in een van de outputs?

Of probeer de effecten-sectie even uit te schakelen om te kijken of dat invloed heeft. Etc, test gewoon even alles wat je kunt bedenken om fouten te vinden, dat zal de verkoper van het apparaat ook wel begrijpen denk ik.

Aan de hand daarvan kun je een prijs bedenken. Suc6 ermee, en laat maar eventjes weten hoe het is afgelopen.

Groeten,

Rutger

ik weet nog van de d20 die ik had, dat patches flink konden oversturen door de volumes op maximaal te zetten...ik gebruikte dit effect meestal dan creatief...

Hey Dobre, dat zou het inderdaad ook nog kunnen zijn. Door user ge-edite patches waar het volume erg hoog staat. Ik kan dat met mijn S30 (die toch redelijk nieuw is) ook bereiken als ik alle part-volumes al helemaal voluit zet, heel veel layer en er ook nog heftige effecten aan toe voeg. Dan gaat ie intern oversturen.

Misschien een idee om de fabrieks-patches even terug te zetten op die D10, en dan checken of het probleem er nog is....

Greetz, Rutger

Hoi, ik heb dus zojuist die D10 waar het hier over gaat gekocht voor 70 euro, inclusief de flightcase. Ik was op zoek naar een flightcase, dus daarvoor heb ik hem eigenlijk gekocht, maar ik hoop natuurlijk ook stiekem dat ik die D10 weer aan de praat krijg. Ik heb hem nog niet kunnen uitproberen of open schroeven, maar bij de jongen die hem verkocht heb ik hem wel gehoord en daar klonk het alsof er een digitale ruisgenerator met elke noot mee speelde. De ruis had een attack en een release, dus het klonk bijna alsof er een FM-hihat meespeelde. Heeft iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken?

Harm

grrr...dus jij hebt hem voor mijn neus weggekaapt. Was al 3 weken bezig. En die gast komt terug van vakantie en verkoopt hem dus snel even aan iemand anders. Hoop dat je blij bent joh.

Aha, jij bent dus degene die er 75 euro voor bood, als hij naar Apeldoorn toe gebracht zou worden? Ik woonde toevallig ook in Enschede, dus ik mocht hem voor 70 euro hebben. Stom geluk, zal ik maar zeggen.
Ik ben zeker blij, want mijn AN1x past precies in de flightcase die erbij zat, en daar kocht ik hem voor. Ik vervoer nu wel een Yamaha synthesizer in een kist waar Roland opstaat...

Harm

Nee ik bood 85 en mocht hem voor 75 meenemen. En naar apeldoorn gebracht worden ?? Nou als hij dat voorgesteld had had ik hem zeker opgehaald. Maarja...ik ben afhankelijk van de NS. En ik wel zeggen dat ik een hekel aan die jongens heb.:fuckoff:

Kan iemand mij vertellen hoe ik hem moet resetten? Ik heb er namelijk geen handleiding bij...

Back