Moderatie na hulpverzoek over (vermeende) illegale software

Allemaal mee eens,
op een illegaal feestje kun je ook geen muntjes kopen en je jas ophangen
maar nog 1 kant,
mij is pas verteld na een test dat ik moeite heb met geschreven woorden herkennen en hun volgorde/verband.

Dat verklaarde voor mij waarom ik soms na 6 keer een stukje te hebben gelezen er nog niet uitkom.En dat gaat juist meestal over de eerste stappen in het begin
Dan zijn sommige manuals toch wel erg waterig en is een antwoord op SF soms beter te begrijpen.

Er zijn toch leden die dat gegeven gebruiken om nog even lekker na te trappen.

https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1118764&postcount=28

Hey Ray wat is dat nou??? dat was een geintje....zeker de verborgen tekst niet gelezen.....het begint me trouwens op te vallen dat jij altiijd wat te zeiken hebt als ik ergens cynisch op reageer...grow up man..... ik mag Dennis juist graag en dat weet hij ook daarbij kon ik zijn muziek ook best waarderen...niet alles maar dat ken bij geeneen artiest...daarnaast had ik regelmatig contact met hem via pb. Als je een geintje niet herkent laat het dan om erop een zeik manier op te reageren.:gaap:

Ja die Yoozer gaat echt te ver. Altijd wel willen uitleggen hoe een bepaald geluid is gemaakt of welke techniek je het beste kunt gebruiken
om jouw doel te bereiken. Dat alles in bijna alle gevallen op een vriendelijke laagdrempelige manier. Echt heel vervelend gedrag is dat inderdaad :D
:engel:

Gelukkig kan je dat soort mensen zo op de negeerlijst slingeren..}:|

Gelukkig kan je dat soort mensen zo op de negeerlijst slingeren..}:|

Ja maar dan krijg je van die balkjes met bericht alsnog lezen....ik kan daar niet tegen....ben ik te nieuwsgierig voor.:mexico:

Aparte geintjes maak jij dan.
Als je ff op Robots for Robots kijkt zie je dat Dennis het ook wel kan waarderen.

Het is overigens geen hetze maar je moet zelf bekennen dat je nogal eens niet al te hendig of subtiel uit de hoek komt met een uitgesproken mening.
Dat daar op gereageerd wordt lijkt mij niets vreemds.

Ik heb me gisteren aldaar (R4R) ingeschreven......maar wat bedoel je daarmee? Wat kan Dennis waarderen?
En ja ik kan soms vreemd en ongecensureerd uit de hoek komen...is deel van mijn charme......en ik neem ook geen blad voor me mond en dat ken idd tot reacties leiden....maar er stond een verborgen tekst in dat bericht hoor...8~

Laatst gewijzigd:
Ik heb het gelezen en Dennis ge pb t tering jullie zijn ook een stel wijven....

The Mod of Emo hits you with over 9000 internets.

Nou ja, iig weer een nieuw woord geleerd. 'bedilzucht' oftewel betweterij,regeerzucht.

In de betreffende thread gaf ik al de voorzet - door me af te vragen of er tegenwoordig een light versie van Nuendo bij M-Audio kaarten zat - wat maar aangeeft dat er meer mensen zijn die exact denken als Yoozer als ze zo'n thread lezen van een nieuw persoon.

Yoozer heeft de ondankbare taak om dit soort dingen af te kappen. Als je het niet eens bent met de manier van modereren, dan moet je het ergens anders gaan zoeken of je biedt jezelf aan als moderator zodat je je het beleid kunt bemoeien. Ze zoeken nog hulp.

Nee, ik wil niet slijmen, maar ik betaal m'n spulletjes netjes en vind dat een ander dat ook moet doen en ben het daarmee volledig eens met het beleid hier. En ik wil geen moderator zijn....

Yoozer heeft de ondankbare taak om dit soort dingen af te kappen.
Ja, maar daar heeft ie zelf voor gekozen hoor..
Als je het niet eens bent met de manier van modereren, dan moet je het ergens anders gaan zoeken of je biedt jezelf aan als moderator zodat je je het beleid kunt bemoeien. Ze zoeken nog hulp.
Het ergens anders gaan zoeken is niet echt een optie, de community is gewoon voor het grootste deel hier, dat zal ook niet echt veranderen.

Het is niet zoals met een kroeg dat je er overal wel hebt zitten en waar je overal het zelfde kan krijgen, fora zijn redelijk uniek in dat opzicht over het algemeen, heeft niet alleen met de userbase te maken, maar ook met wat er al besproken is en wat zich dus al in de database bevind.

En qua hulp zoeken, er hebben al leden zich aangeboden, deze werden geweigerd, en daarbij, er zijn een hoop min of meer inactieve mods op SF, gaan die actiever worden of gaan die er mee stoppen? Als er nieuwe mods bij komen, gaat de laatste lichting dan ook weer wat rustiger aan doen? Dat zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk..

Nee, ik wil niet slijmen, maar ik betaal m'n spulletjes netjes en vind dat een ander dat ook moet doen en ben het daarmee volledig eens met het beleid hier. En ik wil geen moderator zijn....

Ik ook niet. :z

Maar misschien moet er een 'grote moderator voordraag thread komen'.. :eureka:

Nuendo 4 kost 1700 euro. Bij de gekochte versie zit een supermooie handleiding en op Cubase.net en op forum.nuendo.com krijg je alle support die je nodig hebt. Dat is de eerste lijns hulp die je aan dient te klampen na U.T.F.S. en R.T.F.M. Wij tolereren hier geen illegale software.
Je gaat er wel erg snel van uit dat er sprake is van illegale software.
Ik geloof niet dat het jouw taak is om te controleren wat ik zoal in mijn boekenkast heb liggen.

Als jullie langskomen wordt dit mooie forum gevuld met onzinnige kut-discussies waar mensen de meest stomme, basic vragen stellen omdat ze het niet in hun gekrompen harses doorkrijgen dat ze wellicht ook eens moeten kijken naar dat PDFje dat bij hun Nuendo.4.Cracked.4.REAL-AiR.torrent zat.
Als wij hier langs komen krijg je kut-discussies. Onzin natuurlijk. Je zal eerst langs moeten komen om een zinnige discussie op te zetten.
En wat is er eigenlijk mis met stomme vragen. Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden, zoals Einstein al eens opmerkte.

Ik wil hier goedverdoeme interessante topics, niet "hoe copy paste ik een stukje wavefile HELP IK KAN NIKS ZELF".
Wat is er mis met iemand die niet kan Copy/Paisten. Beetje tendentieuze opmerking. Bovendien, controleer jezelf eens op je taalgebruik. Dat gevloek draagt zeker niet bij aan je overtuigingskracht.

De "straf" voor illegaal softwaregebruik is heel eenvoudig: zoek het lekker zelf uit hoe alles werkt. Word je hard van. Verder zorgt het er voor dat je slimmere vragen gaat stellen; het rode licht begint te branden bij domme vragen en patsen met te dikke software.
Iedereen is tegen illegale software. Tuurlijk. Iedereen is ook tegen te hard rijden. Maar je zult wel eerst vast moeten stellen dat iemand in overtreding is. Ondubbelzinnig. Maar die bevoegdheid heb je niet.

Ik zou zeggen, Woodybeck: don't let the door hit your ass on your way out.
Nou bedankt voor je gastvrijheid, maar niet heus.
Als dit een ban oplevert, ga je gang.

Je gaat er wel erg snel van uit dat er sprake is van illegale software.
En terecht. Als ik in de WW zit maar ik rijd in een gloednieuwe Mercedes van anderhalve ton ga ik ook vragen krijgen.

Ik geloof niet dat het jouw taak is om te controleren wat ik zoal in mijn boekenkast heb liggen.
Ik geloof dat jij op "OK" hebt geklikt toen je hier op het forum kwam, en toen stond er zo'n saaie lijst met regeltjes over waar je je zoal aan moet houden, waaronder ook een klein stukje over software.

En wat is er eigenlijk mis met stomme vragen. Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden, zoals Einstein al eens opmerkte.
attachment.php

Wat is er mis met iemand die niet kan Copy/Paisten. Beetje tendentieuze opmerking.
Acidfever gaf hier al een prima uitleg over; je hebt het legaal maar even research doen is teveel moeite, of je hebt het niet legaal, en mist dan de vitale informatie voor dat soort basisbewerkingen. Als je die moeite niet kunt opbrengen - tja, pech gehad. We zijn geen helpdesk die handjes vasthoudt.

Bovendien, controleer jezelf eens op je taalgebruik. Dat gevloek draagt zeker niet bij aan je overtuigingskracht.
Gezien het gros van de reacties in de thread denk ik dat het met mijn overtuigingskracht prima in orde is :).

Iedereen is tegen illegale software. Tuurlijk. Iedereen is ook tegen te hard rijden. Maar je zult wel eerst vast moeten stellen dat iemand in overtreding is. Ondubbelzinnig. Maar die bevoegdheid heb je niet.
Die bevoegdheid heb ik zeker wel, omdat wij met z'n allen een afspraak hebben gemaakt dat we hier op dit forum dat soort threads dichtgooien. Daar heeft vrijwel niemand problemen mee, en men begrijpt en accepteert de uitleg over het algemeen ook.

Als jij Cubase SX3 illegaal downloadt en je er een paar maanden in verdiept door gewoon met het programma te werken en je stelt dan een vraag over hoe je de fluxmodulator in de quadratuur-flanger synchroniseert, en dat je al opties a en b hebt geprobeerd maar dat het niet lukt kan ik met geen mogelijkheid weten (en dat boeit mij ook geen zier) of jij het gekocht hebt of gedownload - de vraag die je stelt laat zien dat je 1) zelf al naar een oplossing hebt gezocht en 2) je voldoende hebt verdiept in het programma.

Ja, iedereen is ooit nieuw geweest en weet niet van z'n geboorte af hoe een apparaat of stuk software werkt. Da's prima, en als je dan een klein beetje nadenkt ga je eerst beginnen met handleidingen en tutorials, maar dat schijnt soms teveel gevraagd te zijn.

Als dit een ban oplevert, ga je gang.
Waarom zou ik jou moeten bannen voor kritiek? Je bood zelf al aan om niet meer langs te komen.

Attachments

• cluelessness.jpg
    cluelessness.jpg
    147,8 KB · Bekeken: 142
daarbij geeft woodbekkert nergens aan dat het geen illegale sofware is :D
hij discussiert vanuit het hypothetische geval dat hij t eventueel gekocht zou kunnen hebben

zowiezo yoozer + 150 vanwege altijd uitvoerig behulpzaam zijn.. eigenlijk de meest behulpzame van t forum, dus wel geinig dat hij de kritiek krijgt hehe
vraag s hoe je een hippe "electro" bass maakt voor de 16 miljardste keer en hij legt t nog met screenshots voor je uit

daarbij is dit helemaal geen inhoudelijke discussie natuurlijk
tis gewoon een uiting van frustratie.. omdat de schijnveiligheid die SF heette dus compleet in elkaar stort voor sommigen na het verwijderen van zo'n post.. o o wat een drama als je geen antwoord krijgt op de vraag met welke hand je je broek moet ophijsen na t schijten..

ligt het aan mijn computerkennis of is het downloaden van zulke grote programma's niet een hele hoop gedoe?

de reden dat ik ook nog steeds gewoon cd-tjes koop

Zoveel stelt het allemaal niet voor, meestal kwestie van programma downloaden, installen, crack erop en klaar.

Maar goed, als je muziek downloaden al lastig vindt dan kan ik me voorstellen dat je er niet uit gaat komen :D

Back