Moderatie na hulpverzoek over (vermeende) illegale software

Oeh, kijk, ik heb fans!

Nuendo 4 kost 1700 euro. Bij de gekochte versie zit een supermooie handleiding en op Cubase.net en op forum.nuendo.com krijg je alle support die je nodig hebt. Dat is de eerste lijns hulp die je aan dient te klampen na U.T.F.S. en R.T.F.M. Wij tolereren hier geen illegale software.

Kijk, nee. Daar heb je het mis. Als jullie langskomen wordt dit mooie forum gevuld met onzinnige kut-discussies waar mensen de meest stomme, basic vragen stellen omdat ze het niet in hun gekrompen harses doorkrijgen dat ze wellicht ook eens moeten kijken naar dat PDFje dat bij hun Nuendo.4.Cracked.4.REAL-AiR.torrent zat.

Ik wil hier goedverdoeme interessante topics, niet "hoe copy paste ik een stukje wavefile HELP IK KAN NIKS ZELF".

De "straf" voor illegaal softwaregebruik is heel eenvoudig: zoek het lekker zelf uit hoe alles werkt. Word je hard van. Verder zorgt het er voor dat je slimmere vragen gaat stellen; het rode licht begint te branden bij domme vragen en patsen met te dikke software.

Roomser dan de paus ben ik zeker niet, want zo heb ik het zelf ook mogen doen, en op een gegeven moment zeg je gewoon "verrek, dit is een stuk software waar ik 1.5 jaar gebruik van ga maken, en uitgespreid over die tijd kost me een legale versie 800 / 1.5 / 365 = minder dan 1.50 euro per dag, en da's minder dan ik per week uitgeef aan uitgaan. En hee, ik heb nog niet eens die versie van 800 euro nodig, maar Cubase Studio 5 doet alles wat ik nodig heb al voor 339 euro!"

En dan heb je ook nog niet eens de allervetste SX Ultra Happy Schoolgirl Alpha Gold edition nodig, want da's wat die stomme, zielige, kans- en talentloze warezkonijntjes denken - pak maar het dikste en het beste want daar maak je de dikste en beste hardstylebeats en hiphop mee!

Kom nou! Van wat er in Nuendo zit, als je daar al uberhaupt een idee van hebt, heb je als zolderkamerproducentje nog niet eens de helft nodig - je sleurt gewoon Nuendo mee omdat je de hype gelooft. En vervolgens komen die dikke beats niet, en wie z'n schuld is het dan?

Ik zou zeggen, Woodybeck: don't let the door hit your ass on your way out.

:doei:

+1000.000.000.000 :halleluja

opzouten met die Warez...

LOL

triest maar waar, Cubase 4 Studio is ook gekraakt en werkt. Nu moeten we dus per definitie ook al alle C4 studio vragen in twijfel gaan trekken.
wordt er niet makkelijker op. voorheen kon je blind SX3 afbranden met "H2O zeker?!?"" nu moet je ook al gaan nadenken of je een opportunity hebt met een C4 vraag :)

Alles is te kraken en ik heb echt wel begrip voor die gastjes die het gebruiken, ikzelf was ooit ook 15 met een krantenwijk, illegale rebirth was zo gescored zelfs pre-internet. (nog bedankt RSB of mag ik dat niet zeggen? :P ) Verschil is alleen dat ik wel de handleiding las als ik er niet uit kwam. Sommige hier zijn nog te lui om te googlen voor een handleiding (zie mpc zones draad, typisch voorbeeld hoe mensen met hardware af en toe ook wel een tik kunnen gebruiken)

Wat ik hoop, echt, is dat die knulletjes van nu zich beseffen hoeveel geld ze een bedrijf afhandig maken en ooit tot aanschaf overgaan, zoals ik ook heb gedaan.

Het is nog erger, de manual PDF's worden meegeinstalleerd en zijn via het about menu gewoon beschikbaar.
dan ben je dus niet alleen lui, maar zelfs gewoon dom en not worthy.....

Mijn idee:
Gooi die pc je studio'tje uit, ben je in 1 keer van een hoop problemen verlost ;)

ja maar ja maar..dan moeten we muziek gaan maken met onze volle studio ipv op SF te struinen... :(

Voor de rest:

<<klik>>

LOL

triest maar waar, Cubase 4 Studio is ook gekraakt en werkt. Nu moeten we dus per definitie ook al alle C4 studio vragen in twijfel gaan trekken.
wordt er niet makkelijker op. voorheen kon je blind SX3 afbranden met "H2O zeker?!?"" nu moet je ook al gaan nadenken of je een opportunity hebt met een C4 vraag :)

ach welnee

je ziet echt wel aan de vraag of iemand vastzit met een legale versie of niet.

das het mooie aan programma's als cubase of nuendo, je kan van je vriendjes op het schoolplein wel horen dat je beats kan maken in nuendo, maar dat is nog helemaal niet zo simpel en er zijn VEEL betere alternatieven om beats te maken voor beginners dan cubase of nuendo.

ik zelf geef gewoon nog nauwelijks antwoord, en bij de echt serieuze gebruikers die vastzitten stuur ik nog wel eens een PB.

Maar ik ga me echt niet druk maken of iemand iets download of niet , zal mij echt een zorg wezen :D

overigens vind ik de mod acties van yoozer hier op het forum super. Ik vind het duidelijk, recht door zee en ik sta volledig achter zijn manier van modereren.

Wij tolereren hier geen illegale software.

maar je vraagt toch ook niet als iemand een vraag over een synth stelt of hij de doos en het aankoopbewijs op de foto zet, om zeker te weten dat het niet om gestolen spul gaat?

om alle redenen die je noemt en die ik prima kan begrijpen, kan ik me voorstellen dat jij of anderen niet staan te trappelen om antwoord te geven, maar iemand om een krant gaan vragen of anders ingrijpen is ook wel wat.

die woodybeck slaat een fijne toon aan, zo maak je vrienden, en 'te ver' zou ik niet meteen willen zeggen, maar je gaat wel ver.
je zou ook gewoon kunnen reageren en zeggen wat je ervan denkt, zonder meteen die grote broek aan te trekken. is mijn mening dan hè.

je zou ook gewoon kunnen reageren en zeggen wat je ervan denkt, zonder meteen die grote broek aan te trekken. is mijn mening dan hè.

Nou, ik zeg precies wat ik er van denk. Er hoeft hier nooit of te nimmer iemand bang te zijn dat 'ie er af wordt geschopt omdat ik 't niet met hem of haar eens ben.

Met Uw welnemen: maar ik merk in deze thread toch wel wat irritatie bij je, die je in andere threads zelden lijkt te hebben. Is begrijpelijk natuurlijk, gezien hoe je hier persoonlijk wordt aangevallen; maar het geeft WoodyB wel ook weer kansen om wat punten te scoren tegen je, en da's eigenlijk zonde...

(heb die thread trouwens niet gezien, dus weet niet wat er hoe gevraagd werd, met wat voor reacties; maar ik ben zelf ook altijd groot voorstander van zelf dingen uitzoeken, pas in laatste instantie vragen, en dan ook uitleggen wat het probleem precies is en wat er al zelf geprobeerd is)

(mosterd na de maaltijd? maar het is dan ook al bijna twaalf uur hè...)

Het is iig wel duidelijk. Misschien iets overdreven maar wel duidelijk.

Maar op zich is het gewoon een kwestie iemand helpen herinneren aan het feit dat bij aanmelden hij/zij in heeft gestemd hier niet over illegale software te hebben. Iets wat redelijk normaal is op een openbaar forum waar ook makers en klanten het over muziek software hebben.

Met Uw welnemen: maar ik merk in deze thread toch wel wat irritatie bij je, die je in andere threads zelden lijkt te hebben. Is begrijpelijk natuurlijk, gezien hoe je hier persoonlijk wordt aangevallen; maar het geeft WoodyB wel ook weer kansen om wat punten te scoren tegen je, en da's eigenlijk zonde...

Jongens, ik heb helemaal geen behoefte om punten te scoren. I rest my case. Ben hier ook maar een gast, maar kon echt effe mijn ogen niet geloven toen die vielen op het bericht dat je aankoopbewijzen en kranten moet tonen voordat je "geholpen" wordt. Kwam me enigszins bizar voor. Nou ben ik geen "forumdier" en na wat leeswerk vandaag moet ik mijn mening over Yoozer ook wel bijstellen. Hij is niet de gestapo-man met de kuitlaarzen waarvoor ik hem gisteravond aanzag. Gelukkig maar.

Dus sorry voor de toon, dat was wel een beetje over de top. Maar een paar vragen blijven, daar komen we dan misschien nog wel eens op terug.

Na aanschaf dan? want illegale software kan nog steeds niet.
En het stikt hier van de legale gebruikers :)

Ik denk niet dat we Roomser moeten willen zijn dan de Paus eerlijk gezegd. Het zal mij een worst wezen waar mensen hun software vandaan halen. Aan de andere kant als het er overduidelijk bovenop ligt, mag daar best tegen opgetreden worden, dus ik denk dat Yoozer in dit geval gewoon juist gehandeld heeft.

Maar ik denk niet dat we toemoeten naar een tribunaal of ballotagecommissie waar je je bonnetjes en serienummers ter inzage aan moet bieden voordat je een vraag kunt stellen, dat zou wel erg fout zijn.

Nou, ik zeg precies wat ik er van denk. Er hoeft hier nooit of te nimmer iemand bang te zijn dat 'ie er af wordt geschopt omdat ik 't niet met hem of haar eens ben.

o sorry, dan had ik het verkeerd begrepen. ik had het idee dat die jongen iets moest tonen omdat anders zijn thread verwijderd/gesloten zou worden. dus een soort machtsingrijpen zeg maar. ik had niet in d e gaten dat je alleen je mening had gepost. mijn fout. :walker:

Back