SpaceAgent202
Sinds 2001
nou heb ik een stapel DAP mono jack snakes gekregen. zijn die dingen uberhaupt te gebruiken voor kwalitatief goede verbindingen? nee ik ga er niet op staan anders zijn ze zo kapot natuurlijk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
heb ff gekekenOrigineel geplaatst door Ramoonus
is er hier iemand bekend met sommer cable?
hun gebruiken Hicon pluggen
hun site, (veel specs)
http://www.sommercable.com/2__default/index.html
ik heb gelijk de catalogue aangevraagd
prijsvergelijking
TRTR-0300
jack-jack 3m
10,60 euro
mag ik vragen hoeveel je uiteindelijk per kabel kwijt was?Origineel geplaatst door Laurens O
Nog even terugkomend op die standaard gekleurde dap patchkabels e.d. die je overal ziet, maar die volgens velen wat matig qua kwaliteit zijn. Zoals ik al eerder zei, maak ik zelf m'n kabels.
Ik weet niet of anderen dit ook al bedacht hadden (heb t in ieder geval nog nergens gezien), maar ik ben ff crea bezig geweest en heb m'n eigen patchkabels samengesteld.
Ik ben er zelf wel weg van, mooie Neutrik connectors met gekleurde Cordial kabels, lekker vrolijk dus en top-kwaliteit!
http://www.klotz-ais.com/english.htmOrigineel geplaatst door MusiQmaN
woo netjes. Ho zit t trowuens met Klotz kabels kent iemand die?
Origineel geplaatst door MusiQmaN
...
Ik heb ook de firewire en usb kabels vvervangen door de grijs met oranje belkins of maakt het te weinig uit qua audio kwaliteit?
en ik denk ook dat kortere kabels meer helpen dan duurdereOrigineel geplaatst door FrankH
Mogelijk dat deze kabels minder jitter hebben en daardoor een strakkere datastroom geven, maar ik denk dat de jitter in de kabel in het niet valt bij de jitter van de kristal in de 410. Dat is overigens een van de grote verschillen tussen bijvoorbeeld M-Audio en merken als RME en Presonus, betere clock generators en daardoor beter geluid.
Origineel geplaatst door FrankH
Mogelijk dat deze kabels minder jitter hebben en daardoor een strakkere datastroom geven, maar ik denk dat de jitter in de kabel in het niet valt bij de jitter van de kristal in de 410. Dat is overigens een van de grote verschillen tussen bijvoorbeeld M-Audio en merken als RME en Presonus, betere clock generators en daardoor beter geluid.
1. dat zeg jij ... bewijs het maarOrigineel geplaatst door MusiQmaN
dus de belkins zijn slechter dan de m audio bijgeleverde kabel en m audio is dan weer slechter dan bijv en presonus firestation of inspire
ik denk namelijk van nietEensOrigineel geplaatst door Ramoonus
en ik denk ook dat kortere kabels meer helpen dan duurdere
Dat is toch zo'n optische kabel?Origineel geplaatst door Ramoonus
ik had onlangs TOSLINK met vergulden connectors :confused:

inderdaadOrigineel geplaatst door FrankH
Dat is toch zo'n optische kabel?![]()

Origineel geplaatst door Ramoonus
1. dat zeg jij ... bewijs het maarik denk namelijk van niet
2. slechter dan valt onder zelfde soort vragen als beter dan, en aangezien er geen meting voor is
en er lijkt me toch dat er bekend is of de goedkoepre series van Pre slechter werken dan de duurdere (niet altijd van zeflsprekend)ff ontopic: het is zaterdagochtendOrigineel geplaatst door MusiQmaN
het was geen zeggen, het was bedoeld als vraag
wat ook nog zou kunnen is de line out vna de mac gebruiken (licht off topic, maar we zijn toch lekekr bezig op de ozndag ochtend en ik krijg nuttige tips)
dat bedoelde ikOrigineel geplaatst door Ramoonus
ff ontopic: het is zaterdagochtend

Origineel geplaatst door MusiQmaN
dus de belkins zijn slechter dan de m audio bijgeleverde kabel en m audio is dan weer slechter dan bijv en presonus firestation of inspire
en klopt het dan dat de goedkoepre series van personus weer slechter zijn dan hun duurdere broertjes en compatibiliteits problemen op kunnen treden met een mac(book)

Origineel geplaatst door FrankH
Op de zaterdag ochtend toch alvast wat berichten type.
Nee even goed lezen.
Ik heb het over de jitter als in een variatie in de tijd op het elektrisch niveau van een digitale datastroom. De chip op het moederbord van je computer stopt de bitjes met een bepaalde onderlingen afstand in de kabel, aan de andere kant van deze kabel ontvangt de chip in je audio interface deze bitjes weer. In de tussentijd is de vaste onderlinge afstand tussen de bitjes een beetje veranderd, dit komt door de capaciteitwerking (korte opslag van stroom) in de kabel. Over het algemeen worden deze fouten verderop in de chip weer rechtgetrokken zodra de data op een hoger niveau wordt verwerkt door een databuffer met foutcorrectie.
Dus de fouten die optreden in USB en FireWire kabels zijn niet groot en dus relatief.
Om nog even wat verder op de stof in te gaan, met de timing van de chip in je audio interface kan ook het nodige aan de hand zijn. Deze stuurt weer datastromen door naar de DAC's die op hun beurt ook weer last kunnen hebben van een clock met iets te veel jitter dan wenselijk is. Een stabiel clocksignaal houdt ook in dat de voedingsspanning stabiel moet zijn, bezuinigingen op het voedingsgedeelte en zware harmonische verstoringen vanuit het lichtnet zullen de stabiliteit van het clock signaal beïnvloeden die vervolgens de timing van de DAC's en daardoor de kwaliteit van het geluid beïnvloeden. Dit kun je merken aan het ontbreken van definitie of agressieve hoge frequenties.
ik denk dat dat voor alle signalen geldt, hoe korter de kabel hoe beterOrigineel geplaatst door MusiQmaN
Kijk daar heb ik nou wat aan om verder te komen in deze materie. Super.
Dus het is raadzaam om ook (ondanksje voeding via de firewire kabel krijgt) een adapter aan te sluiten, om zo de datastroom niet te belasten? (wel handiger/compacter zonder adapter)
En een korte kabel is dus het beste resultaat. Geld dat ook voor midi data? de audio interface(met firewire) staat in het rack onder de laptop dus erg dichtbij. de midi controler is zon anderhalf tot 2 meter weg van de laptop en usb, zou dit voor de midi datastroom problemen op kunnen leveren aangezien er tussen slag en het geluid wat men hoort voro eht podium het liefst 0,0 moet zijn.