Ik heb bergen kabels liggen die ik de afgelopen jaren heb opgespaard, maar waar elke keer wel wat mee was. Ik kan een boek schrijven over al die dingen die ik heb meegemaakt qua kabels, maar laat ik jullie dat maar besparen... (veel voorbeelden zijn er al eerder genoemd hier)
Ik heb ook ff een "hifi"periode gehad waar ik in de waan leefde dat alles wat duurder is, beter moet zijn... Ik heb bijv. nog een toslink kabeltje van 80cm liggen die me toendertijd een kleine 200 guldens heeft gekost, maar gelukkig ben ik daarvan teruggekomen... Want, ga maar eens een blinde test doen met die hifi nerds, en lach je vervolgens kapot
Ooit ben ik in een muziek zaak een vent tegengekomen die electriciën was en daar reparaties enzo deed. Op de een of andere manier kwamen we op het onderwerp kabels e.d. uit. Hij zou voor een aantal studio's bergen kabels hebben gemaakt en daar nooit klachten over hebben gehad. Ik, inmiddels aardig geïntereseerd, heb toen in een impulsieve bui er een paar voor mezelf laten maken. Het waren gebalanceerde Neutrik pluggen aan kabel van Leem.
Deze dingen werkten zo goed, ik was helemaal verkocht, geluid is gewoon perfect, super robuust, en redelijke prijs.
Later ben ik ze zelf gaan maken wat uiteraard nog iets voordeliger is en ik wil echt nooit niks anders meer!
Ok, dit zijn natuurlijk niet meteen de aller-goedkoopste kabels, maar qua prijs/kwaliteit vind ik het het hartstikke waard!
Ik gebruik de NPC (NP3C) connectors van Neutrik, deze zie je erg veel in professionele omgevingen, bij mij op t werk (TV), hebben ze ze ook overal. Het zijn volgens mij wel zo'n beetje "de" standaard Neutrik jacks.
Hier betaal ik EUR 3,50 tot EUR 4,- per stuk voor. (ligt eraan waar ik ze haal)
En qua kabel gebruik ik de CMK 222 microfoon kabel van Cordial a +- EUR 1,50 per meter.
En ik soldeer de boel met zilver soldeer (2%), niet zozeer omdat er zilver in zit (vind ik voor geleding verwaarloosbaar, alleen diehard hifi gasten komen hierop klaar en willen er dan nog liever 4 of 5% in

), maar meer omdat ik het een fijne soldeer vind die erg goed hecht.
Hiermee heb je exact hetzelfde als zo'n kant en klare kabel van Cordial waar je een stuk meer voor betaald.
En nog nooit problemen gehad met ze! (Ben nu toevallig bezig een berg patchkabels te maken) En zo robuust als een tank... (spreekwoordelijk uiteraard hehe)
Dus mijn tip: Als je een beetje kan solderen, en je wilt wel degelijke kwaliteit, follow me!