Beste van 2005

kefkekeyser

Ouwe rot
't Is bijna gedaan met 2005, dus is 't weer tijd voor "beste ... van 2005" lijstjes...

Wat was:

1) De beste single van 2005?
2) De beste cd van 2005?
3) Het beste optreden van 2005?

Voor mij:

1) Vreemd genoeg ben ik geneigd om Sigur Ros - Hoppipolla te kiezen als beste single. Prachtig voorbeeld van "minder is meer" (en ik denk dat de schitterende video clip er ook wel voor iets tussen zit).

2) Als Belg kan ik als beste cd enkel kiezen voor dEUS - Pocket revolution... Moeilijke bevalling op 't eerste gehoor, maar hoe meer ik er naar luister, hoe meer ik er ga van houden.

3) Beste optreden was volgens mij Arsenal (tijdens Exit 2005 in den AB)

1) was er niet
2) is niet uitgekomen
3) ben niet naar concerten geweest

tja sorry,
Ik vond persoonlijk(!) 2005 een heel oninteressant muziekjaar moet ik zeggen...

beste cd is voor mij persoonlijk Gorillaz - Demon Days en de beste single dan ook Feel Good Inc.

concerten heb ik weinig gezien, KRS-One was wel tof en The Prodigy ook maar zou ze niet de beste concerten van 2005 durven noemen

Beste single is voor mij Deep Dish - Say Hello (Extended Remix) Daar kan ik maar niet bij blijven stilzitten

Beste cd zou ik ook niet echt kunnen kiezen. Maar de artiest die me het meeste heeft doen genieten was dan wel Jacques Lu Cont (aka Stuart Price) met verschillende leuke remixes waaronder vooral de Juliet - Avalon remix op zijn naam. Ik ben dit jaar een fan geworden van deze gast. En dit nog voor ik wist dat hij de albums maakte van Madonna tegenwoordig.

Beste concert? Geen idee heb er geen goede gezien dit jaar.

1-Snoop dogg, Justin Timberlake & Charlie Wilson - Signs

2-Les Sages Poetes de la Rue - Tresors Enfouis \ Kate Bush - Aerial

3-Solo act van dat Moloko chickie op Lowlands. (amper naar optredens geweest dit jaar)

1) Beste single: Denk "Soul meets body" van Death cab for cutie of "Forever Lost" van The Magic Numbers

2) Beste Album: Ongetwijfeld "Funeral" van The Arcade Fire. "Pocket Revolution" was ook knallen...

3) Uhmm...niet te veel goeds gezien eigenlijk. Kvon Copark wel verassend goed alleen.

1. Chemical Brothers ft. Q-tip - Galvanize
2. Opeth - Ghost Reveries
3. Opeth @ 013, Tilburg, 11-09-2005

best single: welcome to jamroc - jr gong aka damian marley
best album: late registration - Kanye west
best concert: zeer goede concerten gezien van gentlemen (Duitsland), Earl 16 op Jah Tubbys sound system (UK), T'hof van commerce (B) en lady saw (Jamaica)
beste dj set: David Rodigan (UK) op More fire (CC Uitendaele in Westouter, in de westhoek van belgië)

Origineel geplaatst door synthiaks
1-Snoop dogg, Justin Timberlake & Charlie Wilson - Signs

Dat is ook wel 'n beetje mijn nr 1 van dit jaar.

Album: weinig nieuwe albums gekocht, Jeugd van tegenwoordig vond ik een aangename verrassing, vooral de beats.

Concert: Weinig geweest dit jaar, Jamiroquai in Ahoy was kort, maar zeker de moeite waard.

1.) Talk - Coldplay
2.) X & Y - Coldplay
3.) niet naar n concert geweest, maar mijn zus vond UB40 zeer goed

Single: LCD Soundsystem - Tribulations
Album: CocoRosie - Noah's Ark
Beste Concert: Spinvis - Concerto
Slechtste concert: A-Ha - HMH, de zieligerds speelden de laatste 3 nummers niet omdat ze op tijd bij de opnames voor Domino D-Day moesten zijn..........

-Ik heb een relatie dus ben zelf niet de beste single van 2005 geweest.
-Een lege CD waar ik nummers van andere synthforumleden op kan zetten
-Het gastoptreden van Marco Borsato in GTST

iemand een :biertje: BTW?

Back