Doepfer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Michael U

Stamgast
forumleden,

omdat de meningen over doepfer verdeeld zijn ben ik benieuwd wie er op
dit forum doepfer gebruiken, en waarom?
dat het goedkoop is weten we allemaal, maar is de kwaliteit goed genoeg om
niet verder te sparen voor iets anders?
ik ga er geen kopen, maar ben gewoon erg benieuwd..
groetjes

Het is handig qua formaat en ik vind de prijs goed, ook vooral omdat het europees is.

maar het gaat uiteindelijk om het geluid niet waar?
hoe zit het daarmee dan?

Origineel geplaatst door Michael U
maar het gaat uiteindelijk om het geluid niet waar?
hoe zit het daarmee dan?
Heb jij ervaring met modulars? Het is een soort van kwasten / schilderij kwestie.. en als je echt goed bent of echt verder wilt dan zou je misschien denken dat het niet de patch is die het suf doet klinken maar de modules.

Tuurlijk zijn andere modulars misschien makkelijker of klinken ze 'vetter', maar als je veel verschillende modules hebt dan kon je een heel eind. En doepfer heeft zoveel verschillende smaken... okee, qua vcos misschien niet.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Heb jij ervaring met modulars? Het is een soort van kwasten / schilderij kwestie.. en als je echt goed bent of echt verder wilt dan zou je misschien denken dat het niet de patch is die het suf doet klinken maar de modules.

Tuurlijk zijn andere modulars misschien makkelijker of klinken ze 'vetter', maar als je veel verschillende modules hebt dan kon je een heel eind. En doepfer heeft zoveel verschillende smaken... okee, qua vcos misschien niet.

ja ik heb ervaring met modulars..
en ik weet dat de kwaliteit van modules veel uitmaakt, verschil tussen goedkoop en duur bestaat niet voor niks...

patches maken heeft niks te maken met geluidskwaliteit..

Niet alle synths in een compositie hoeven minimoogs te zijn. Niet alles hoeft van top kwaliteit te zijn.
Ik zou zeggen, ga een keertje naar iemand met een hoop doepfer en andere modulars en probeer het uit.

Waarschijnlijk klinkt die moog modular anders en misschien wel vetter of beter, maar soms is dat niet nodig.

Waarom vond jij de kwaliteit van de modules zo veel verschil uitmaken? Ik heb ook een voorkeur filter (die op mijn formant), maar soms hoor je in al het geweld niet zoveel verschil.

ik heb een aardig Doepfer systeem met meer dan 80 modules en ben over het algemeen zeer tevreden om een aantal redenen. Value for money, compact, breed assortiment modules die niet iedereen heeft en heel makkelijk te koop hier in NL met goede support & garantie van de lokale importeur. En de sound is uitstekend, mn als je de A-111 VCO's met Curtis chips aanschaft. de standaard VCO kan mij minder bekoren in de hoge frequenties

enige kleine zeurpunt zijn de kleine jackpluggen. ze zijn zeker wel betrouwbaar genoeg maar het blijft lastig interfacen met de rest van mn studio.

patches maken heeft niks te maken met geluidskwaliteit..

Wat is geluids kwaliteit in jouw ogen dan? Het is niet zoiets al 16 bit of 24bits.

Ga er maar vanuit dat als je een doepfer hebt dat je niet snel gaat zitten klagen. Het is goedkoop maar ook goed spul. Mr Doepfer komt regelmatig met nieuwe bizarre modules. De vco's van doepfer vind ik niks, maar dat is ook makkelijk op te lossen. Voor de rest heb ik er echt geen spijt van. En natuurlijk is er altijd beter spul( betere componenten en grotere en vooral veel duurdere modules)

Maar eerlijk gezegt heb ik nou niet zoiets van "jee, Ik had beter Motm of Blacet kunnen nemen" Er is niks mis met doepfer IMHO. Wel begin ik binnenkort aan een kleine selectie blacet modules, voor de variate ;) Een hoop blacet modules zijn uniek(zover ik weet)

Origineel geplaatst door Mk II
enige kleine zeurpunt zijn de kleine jackpluggen. ze zijn zeker wel betrouwbaar genoeg maar het blijft lastig interfacen met de rest van mn studio.

Ik had precies hetzelfde probleem. Hiervoor had ik een eigen module gemaakt. Bestaande uit 8mini jacks op de frontplate en achter op de module 8 1/4 jacks. Dan patch ik gewoon het 3.5mm jack plugje in mijn jack module en wordt het geconverteerd naar grote jacks en loopt het netjes achter mijn rack uit in mijn patchbay. Hoef ik tenminste niet wilde patches van mijn modular naar mijn mixer te maken(mixer staat aan de andere kant van de kamer dus dat was altijd chaotisch)

Zon module kost 25 euro om te maken en 2 uurtjes geduld, en een klein beetje soldeer kennis. En het geeft me tot op de dag van vandaag veel plezier ;)

Heb een redelijke uitvoerige Doepfer set, en gebruik die icm modules van A.Sol., A.Sys, Blacet, Wiard en wat andere semi-modulaire synths.

Met de bouwkwaliteit van Doepfer is MI niet veel mis; vind de lay-out van de modules alleen niet altijd optimaal en vaak ook wat krap bemeten.

Qua value for money is Doepfer MI absoluut onverslaanbaar.
De keuze aan control voltage modules is enorm en grotendeels uniek.

Veel mensen die over de geluidskwaliteit van Doepfer klagen, baseren dit op een A-100 basis syteem met A-110 VCO's en A-120+121 VCF's. Dit is MI niet representatief voor wat Doepfer qua geluid te bieden heeft.

Ik zie ook de aantrekkingskracht van een mooi .com/MOTM systeem of een MacBeth M5, maar als je wilt beginnen met modulair is Doepfer echt geen foute keuze. Beperk jezelf alleen niet tot zo'n A-100 basissysteem. Zet er een of meer goede VCO's & VCF's bij.

Slechts mijn mening

hmm, ik wil doepfer verder de grond niet intrappen hoor..
het is natuurlijk heerlijk om voor weinig een redelijk goed systeem te kunnen kopen..
het was mij toen ten zeerste afgeraden door iemand die er voor doorgeleerd heeft,
daarom was ik zeer benieuwd naar jullie mening..
weinig animo maar tog bedankt..
:slotje: :slotje:

Cool, waar kun je doorstuderen in modulars?

Weinig animo?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Cool, waar kun je doorstuderen in modulars?

Weinig animo?

je kunt heel veel leren over geluidskwaliteit, brands, analoog/digitaal, alles wat met muziek te maken heeft...

en ja weinig animo ik had gehoopt op meer meningen van vercheidene mensen en niet alleen johnny's

Ik ben blij dat de meningen van leden hierboven allemaal zo gewaardeerd worden.

Kun jij misschien je kennis, of de kennis die die iemand die er voor doorgestudeerd heeft, over geluidskwaliteit, brands, analoog/digitaal, alles wat met muziek te maken heeft met ons delen? Dan leren wij ook wat en daar gaat het op dit forum over.

Het hoeft niet, maar ik zou het wel leuk vinden.

Uwer Johnny.

Ik heb zelf een Doepfer basis-systeem....bouwkwaliteit is goed,klank ook,filtertjes zijn erg fijn...maar zoals al gezegd : er zijn waarschijnlijk wel vettere VCO's te krijgen...niet dat het slecht klinkt,integendeel...

Maar check anders ff de vele threads die er al zijn over modulaire systeempjes,er is hier al veel over geschreven...

Oh...en Johnny heeft er ook voor doorgeleerd...

je kunt heel veel leren over geluidskwaliteit, brands, analoog/digitaal, alles wat met muziek te maken heeft...

en ja weinig animo ik had gehoopt op meer meningen van vercheidene mensen en niet alleen johnny's

Leg mij nou eerst maar eens uit wat je verstaat onder geluidskwaliteit zoals ik al eerder vroeg.

Weinig animo, wat verwacht je? een massive flame bait tussen modular eigenaars? of ben je gewend om 1000 reacties te krijgen?

Origineel geplaatst door mOkBor
Leg mij nou eerst maar eens uit wat je verstaat onder geluidskwaliteit zoals ik al eerder vroeg.

Weinig animo, wat verwacht je? een massive flame bait tussen modular eigenaars? of ben je gewend om 1000 reacties te krijgen?

geluidskwaliteit: detail, warmte, bereik... ik noem maar wat...

enneh, ja ik had wel ietsjes meer verwacht inderdaad...
en een iets minder bijdehande ondertoon..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back