Oberheim MC-1000

Geruisloos

Ingeburgerd
Zijn er toevallig leden hier die dit masterkeyboard bezitten? Ik ben namelijk van plan de MC1000-88 aan te schaffen. Het probleem is echter dat deze erg moeilijk te krijgen is in Nederland. Bij Dijkmanmuziek hadden ze even geïnformeerd en daaruit bleek dat ze niet meer gemaakt worden. Bestellen ging dus niet meer. Ik heb inmiddels Viscount gemaild of ze inderdaad niet meer gemaakt worden en gevraagd of ze de controller uberhaubt nog ondersteunen. Het wachten is nog op een reactie.

De oberheim MC 1000 is overigens nog wel verkrijgbaar bij de Muziek Store Keulen in Duitsland. Ik heb echter geen ervaring met deze winkel of met het bestellen van midi controllers in het algemeen. Het nadeel is natuurlijk dat als er iets aan makkeerd het hele apparaat opgestuurd moet worden naar Duitsland.

Ik zou het trouwens best willen wagen om deze controller "blind" te kopen via internet.

Alternatieven voor dit keyboard zijn de Studiologic SL-880 Pro en de CME UF8. De 880 heeft echter een vervelend "jitter" probleem met het modulatie wiel en de CME's zijn volgens vele, op het klavier na, ook niet helemaal stabiel. M-audio blijkt ook niet beter dan deze controllers te zijn.

Hopelijk kan iemand mijn advies geven over hoe ik nu verder moet. Zijn er nog meer alternatieve 88 controllers (500-600 euro)? Is de Music Store Koeln.com een aanrader? En graag lees ik jullie meningen over de Oberheim (Voor-nadelen) en jullie ervaring met het bestellen van midi controllers via internet.

Alvast bedankt!

Ziet er idd interessant uit. Had hem ook al zien staan op music-city.de . Ik heb daar wel eens iets besteld: ging zeer goed: kan ik iedereen aanbevelen. MEt de Oberheim MC-1000 heb ik geen ervaring. Hier staan wel wat reviews:

http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Oberheim/MC_1000-1.html

Ik ben ook van plan een 88-toetsen tellend masterklavier te kopen. De Mc1000 lijkt me wel wat, maar ik wil hem graag eerst testen. Zou niet weten waar dit kan in NL. Heb je al bericht terug van Viscount?

De enige nederlandse site waar ik hem gezien heb is hier: http://www.tach-tally.nl/

Was me nog niet opgevallen dat ie daar te koop was! Thanks voor de link. Hij is daar alleen wel erg duur (699 in plaats van 570 in Duitsland). Maar goed, in ieder geval één in Nederland.

Heb nog geen antwoord van Viscount gehad. Ik heb inmiddels de Music Store in Keulen ook gemaild hierover. Afwachten maar.

Bij Music Store Keulen krijg je je bestelling gratis thuis gestuurd. Je kan hem dacht ik zelfs weer, binnen twee weken, gratis terugsturen als het niet bevalt. Maar dat weet ik niet zeker.

Ondertussen hier maar een beetje informatie blijven vergaren. ;)

Ik heb hem zelf nu een jaartje, en ik moet zeggen dat hij me erg goed bevalt tot nu toe. Hij is lekker stevig, speelt lekker (het blijft natuurlijk een keyboard en geen piano). De bediening is gewoon lekker recht toe recht aan, hij doet wat ie moet doen.
Ik heb hem zelf ook bij musicstore gehaald, maar ik ben gewoon naar keulen gegaan om verschillende keyboards uit te proberen.
Hij is overigens wel zwaar om te verslepen, 25 kilo geloof ik, maarja dat is met al die keyboards zo.

Hey, wat leuk dat je er eentje hebt staan. Na veel research op het internet denk ik dat ik deze toch ook ga aanschaffen. Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen de Studiologic SL880 Pro en deze. Heb je ooit problemen met het apparaat gehad eigenlijk? En in hoeverre vond je het beter spelen dan de andere controllers die je hebt geprobeerd in Keulen (of ergens anders)?

Uiteindelijk wil ik er mee in Cubase en een paar leuke softsynths gaan werken.

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, heb m ook redelijk veel live in een bandje gebruikt en ook daar nooit problemen gehad. Ik zat toen ik m aanschafte ook te twijfelen tussen deze en die sl880, die sl880 hadden ze toen helaas niet staan, maar ik vond deze gewoon lekker spelen dus ik heb hem gelijk meegenomen. Ik heb toen ook nog enkele andere keyboards en digitale piano's e.d. uit geprobeerd, ik weet alleen niet meer precies welke.
Ik denk dat zowel de sl880 als de mc1000 een goede keuze zijn, alhoewel ik meen dat de mc1000 iets meer functies heeft en je moet natuurlijk van het blauw houden ;)

Back