Oberheim MC-1000

Geruisloos

Ingeburgerd
Zijn er toevallig leden hier die dit masterkeyboard bezitten? Ik ben namelijk van plan de MC1000-88 aan te schaffen. Het probleem is echter dat deze erg moeilijk te krijgen is in Nederland. Bij Dijkmanmuziek hadden ze even geïnformeerd en daaruit bleek dat ze niet meer gemaakt worden. Bestellen ging dus niet meer. Ik heb inmiddels Viscount gemaild of ze inderdaad niet meer gemaakt worden en gevraagd of ze de controller uberhaubt nog ondersteunen. Het wachten is nog op een reactie.

De oberheim MC 1000 is overigens nog wel verkrijgbaar bij de Muziek Store Keulen in Duitsland. Ik heb echter geen ervaring met deze winkel of met het bestellen van midi controllers in het algemeen. Het nadeel is natuurlijk dat als er iets aan makkeerd het hele apparaat opgestuurd moet worden naar Duitsland.

Ik zou het trouwens best willen wagen om deze controller "blind" te kopen via internet.

Alternatieven voor dit keyboard zijn de Studiologic SL-880 Pro en de CME UF8. De 880 heeft echter een vervelend "jitter" probleem met het modulatie wiel en de CME's zijn volgens vele, op het klavier na, ook niet helemaal stabiel. M-audio blijkt ook niet beter dan deze controllers te zijn.

Hopelijk kan iemand mijn advies geven over hoe ik nu verder moet. Zijn er nog meer alternatieve 88 controllers (500-600 euro)? Is de Music Store Koeln.com een aanrader? En graag lees ik jullie meningen over de Oberheim (Voor-nadelen) en jullie ervaring met het bestellen van midi controllers via internet.

Alvast bedankt!

Ziet er idd interessant uit. Had hem ook al zien staan op music-city.de . Ik heb daar wel eens iets besteld: ging zeer goed: kan ik iedereen aanbevelen. MEt de Oberheim MC-1000 heb ik geen ervaring. Hier staan wel wat reviews:

http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Oberheim/MC_1000-1.html