Ik ken Ron niet persoonlijk dus ik neem dit soort berichten altijd met een korreltje zout, maar ik heb van enkele diehard recorder fanaten begrepen dat ze geen hoge pet op hebben van het groepje handelaren op marktplaats dat de hele markt verziekt met 'gereviseerde recorders met garantie'. Ik zou je dan ook willen aanraden om verder onderzoek te doen alvorens je met dergelijke partijen in zee gaat. Met wat speurwerk op internet kom je vroeg of laat vanzelf bij een groepje zeer schuwe doch buitengewoon sympathieke bandrecorderfreaks uit die je daar meer over kunnen vertellen en ongetwijfeld alternatieve adresjes weten voor een goede recorder voor een normale prijs.
Weet je zeker dat je een Revox wil trouwens?
Dat deed ik dus ook. Namelijk berichten met een korreltje zout nemen. Dus van te voren onderzoeken heeft in dit geval niet altijd veel zin, aangezien iedereen dingen anders ervaren. En nee, ik weet niet zeker of ik een Revox wil. Maar aangezien vele het in de hemel prijzen denk ik, ach, waarom niet. Het is niet alsof ik een winkel binnen kan lopen en het een en ander uit kan testen.

Wat ik me overigens wel afvraag is het hele 7.5ips en 15ips gebeuren. Mijn aanvankelijke reden om een B77 15ips te nemen was omdat ik dan over het algemeen een frequentie bereik van circa 40hz - 21khz zou hebben (ongeveer dan). Nu kom ik echter verschillende bakken tegen van b.v. Akai die op 7.5ips al (ongeveer) 40hz - 23khz bereik hebben. Mis ik hier nu iets? Zou ik dan net zo goed een 7.5ips kunnen nemen ipv een B77 15ips? Of heb je met een 15ips te allen tijde een betere overall kwaliteit?