Nou.. dit heb ik weer.. Ron heeft op het laatste moment afgezegd.. Misschien handig om het hele verhaal te vertellen zodat potentieel belangstellende hier wat aan hebben. Ik heb ruim 12 dagen geleden met wat moeite kunnen afspreken met 'Ron Audioklas'. Dit was precies vorige week woensdag. Ikzelf woon in Lelystad, hij in Rozenburg. Dat is voor Nederlandse begrippen een 'aardig end'. Helemaal als je in de spits nog terug moet. Op Marktplaats trof ik enorm veel bandrecorders aan die allemaal van hem bleken te zijn. Ik heb hem destijds een paar vragen gemaild, maar ik kreeg steeds (met een gat van een paar dagen) maar 1 vraag teruggeantwoord. Dat schoot niet echt op. Toen ik hem opbelde zei hij dat het geen probleem was om meerdere bandrecorders te beluisteren, zodat ik kan horen welke karakter mij het meeste aanspreekt. Afin, ik kom woensdag aan bij hem, verteld hij me dat PRECIES de vorige dag een of andere Deen vijftien verschillende bandrecorders van hem heeft overgekocht. Hij heeft vaker met grote internationale handelaren te maken, zo zegt hij. Met andere woorden; hij heeft geen kut meer staan. Ja dude?? Dat had je me best even mogen vertellen voordat ik half Nederland ben afgereden! Ik bedoel, ik snap dat als je niet weet waar ik naar op zoek ben en verschillende recorders wil horen, je ook niet weet welke ik wel wil, maar als door je vorige klant geen gebruiksklare recorders meer hebt staan, dan vind ik dat je dat op z'n minst mag melden. Dat was een behoorlijke domper en mijn enthousiasme daalde enorm. Het voelde eigenlijk niet meer goed. Dus ik vraag hem 'ja en nu?'. Hij zegt "nou, ik heb hier nog wel een prachtig dingetje staan die je helemaal geweldig gaat vinden!". Immers had hij wel 40 bandrecorders in z'n huisje/kamertje staan die flink opgeknapt moesten worden. Komt hij aan met een of andere Teac 4-sporen recorder aan. Ik zeg: "ja, maar ik zoek echt een 2-sporen recorder". Ik wil een 15 ips bak, dus ik vraag hem of hij uberhaupt nog zoiets heeft staan. Na wat denken en zoeken in zijn hokje tovert hij ergens onderaan een kapotte en versleten ding waar 'revox b77' op staat. 15 ips wel te verstaan. Hij verzekerde me dat hij hem als nieuw voor me zou opknappen. Tsja, ik moet natuurlijk ook een keuze maken en ik wil erg graag een bandrecorder hebben. Zijn hok zag er ook 'dedicated to die with all my recorders' uit, dat ik zoiezo wel geloofde dat hij hem naar behoren kon reviseren. En tevens moet ik ergens mee beginnen. Dus ik zei prima, zolang ik er maar jaren plezier mee kan hebben en hij er als nieuw uitziet. En een RMG 900/911 tape? "Nee joh, je moet die oude Maxell's nemen, die klinken veel beter en geven niet af" zegt hij. "Ik ga hem helemaal voor je opknappen, laten we maar een afspraak maken, ik bel je de dag ervoor nog even op". Owkee, ik heb gisteren helemaal niets van hem gehoord. Vandaag maar een e-mail gestuurd. "Helaas gaat het mij vandaag niet lukken, de uitlaat van mijn auto is kapot. Zal volgende week worden. De groeten!". Nou ja zeg?? Je kan niet eens fatsoenlijk afzeggen, nee, IK moet er achteraan! Nee sorry, ben klaar met deze gast. Ik had zowel goede alsmede slechte dingen over hem gelezen. De goede verhalen komen (blijkt na een beetje speuren op het net) van vaste klanten die bij hem om de hoek wonen. De slechte verhalen van mensen die dus wat verder af wonen. Ook bij hun was het op het laatste moment afzeggen geblazen. Pff.. daar had ik dan mijn woensdag (enige vrije dag in de week) voor opgeofferd. Ik wilde hem ondanks alle verhalen best een kans geven, maar goed.. dat is dus anders gelopen. Dus ja.. nu ben ik weer terug bij af. Wie the fuck kan ik op z'n woord vertrouwen bij het afspreken/kopen van een fatsoenlijke bandrecorder? Op marktplaats heb je voornamelijk losse verkoop onder de mom van 'goede recorder niet duur altijd veilig onder mn bed bewaard deed het 20 jaar geleden perfect zo robuust als een tank gaat nooit kapot volgens mijn overgroot-bet-opa en ik heb nooit van punten en kommas gehoord". Yeah right.. Ik zoek echt een uber-super-ultra-mega-geek die zijn leven wijdt aan deze dingen en zijn kind 'Studer' zou noemen, of iemand die een winkel runt waar ik -hopelijk- een paar kan/mag beluisteren. Ben ik nu veeleisend? Ik zie een website van audio survivors, maar daar zie ik geen prijzen staan en ken het voorderest niet. Jullie wel? En een andere die DP audio heet. Allemaal 1000+ euro krengen. Ik wil er rond de 500 aan uitgeven. Pff, Hoe moet dit nu verder? Sorry voor een ietswat lange verhaal, maar ik ben wel een beetje pissig nu