Speedy j in studio en Ableton live

mooi studiotje , die teknomuziek is ook wel lekker :)

en dit is niet toevallig de preview van het interview ofzo? ;)

Origineel geplaatst door j0ris
Idd... "Hi, I'm Jochem Paap, and I'm going to show you some things about Ableton Live". Leuk om even z'n studio te zien, maar dat was het enige wat we Jochem horen zeggen in deze video...

Mja dat viel me ook al op......ik vond de video een beetje overbodig moet ik zeggen. En als je een studio overview doet laat dan ook echt zien wat er staat i.p.v. er snel langs racen.

Ik zat echt te wachten totdat Jochem ging praten maar er gebeurde niks meer na die ene zin.....

Lijkt me meer op een trailer voor een tutorial ofzo. Hij had beter niks kunnen zeggen ... :confused:

Wel erg veel mooie stuff en idd lekker muziekje 8)

Origineel geplaatst door Arv
Nee, of we niet genoeg hardcore en techno hebben he? ...

R

Een beetje respect voor Jochem mensen.....ik vind hem erg veelzijdig hij maakt namelijk ook hele mooie ambient wat veel mensen misschien niet eens weten......die harde techno is mijn smaak ook niet, maar die Ambient is echt TOP!

Origineel geplaatst door Trance-M
Een beetje respect voor Jochem mensen.....ik vind hem erg veelzijdig hij maakt namelijk ook hele mooie ambient wat veel mensen misschien niet eens weten......die harde techno is mijn smaak ook niet, maar die Ambient is echt TOP!

Waaruit maak jij op dat ik geen respect heb voor Jochem? :confused:
Lezen is ook een vak. En JA ik weet genoeg over zijn oud werk maak je maar niet ongerust.

Wat zie ik allemaal in zn studio :

ARP2600
VCS3
Shermans
Talloze synths...
Racken vol modules..
Racken vol effecten...

Dan verwacht je ook muziek daarnaar zegmaar... =)

Origineel geplaatst door Bass

ARP2600
VCS3
Shermans
Talloze synths...
Racken vol modules..
Racken vol effecten...

ach dat staat daar allemaal wat stof te vangen.
eigelijk gebruikt hij fruity loops 2.8 en wat sample cd's

Origineel geplaatst door Bass

ARP2600
VCS3
Shermans
Talloze synths...
Racken vol modules..
Racken vol effecten...

Speedy J doet wat meer met zijn geluid dan aansturen met een midinootje of triggertje, dat is voor hem pas het begin, ik denk dat hij daarna nog wel even bezig is met de geluiden te vernaggelen om die sound van hem neer te zetten, denk je nou echt dat de geluiden die hij gebruikt in zijn tracks niet uit die apparaten komen? Hij zit niet bij Abba of zo.

vraag me af of die alleen maar albatron gebruikt of ook nog cubase , nuendo of logic ofzo , lijkt me sterk als je zoveel spul hebt ,om met een pakket alles te maken , maar kan natuurlijk best:)

Denk dat Jochem Paap zijn respect wel al heeft verdient in de muziekwereld. Daar hoeven we echt geen discussie over te starten.

Jammer dat iemand die een link doorgeeft ook ltijd meteen een afzeiksessie lijkt te triggeren hier.

Jochem werkt wel met wat complexere zaken dan wat simpele synthjes.....hij is bijvoorbeeld verantwoordelijk voor wat reaktor ensembles en doet veel met modular synthesis.

Niks mis mee......en smaken verschillen ja.....maar daar ging deze thread niet over toch?

Leuk deze video, alleen jammer dat ie al erg oud is! Deze video is gemaakt tijdens versie 2 of 3 van Ableton Live!
Een tijd dat menig van ons Ableton Live niet eens kende als stand-alone/live sequencer vergeleken met nu! Artiesten zoals Jochem en andere meesters zitten echt niet te wachten tot de nieuwe software uitkomt ofzo! Ze worden juist gevraagd om software te testen en werken vaak ver vooruit! Geen beta-versie van b.v Reaktor-5, maar zaten een dik jaar geleden al met een alfa versie te werken! Deze jongens verdienen hun brood met elektronische muziek! Dus om even terug te komen naar de opmerking "dat hij zoveel mooie analoge bakken heeft staan, maar hoor het niet aan zijn tracks?"
Ik denk dat als je al 15 jaar bezig bent met elektronische muziek, je wel eens een keer toe bent aan een nieuwe uitdaging! Niet elke keer weer die 909 of 2600 of 303?! Natuurlijk gebruikt hij ze nog steeds vaak, maar ik denk dat Jochem als 1 van de enige hier in Nederland verschrikkelijk veel verstand en bekwaamheid heeft van b.v. granulaire synthese, digitale klankopwekking en nieuwe software-matige technologie, dat hij gewoon de tijd en zin niet heeft om simpelweg die arp-2600 erbij te pakken die hij al 10 jaar lang uit z'n kop kent?! Artiesten zoals Jochem Paap "Maken" een programma zoals Ableton Live juist voor wat het nu is! Voor de meeste oude analoge gear vereist het veel tijd ze binnenste buiten te keren en ze echt te beheersen, moet je voorstellen hoe lang dat duurt met de hedendaagse software techniek? Alles is nu gewoon mogelijk en dat is voor mannen zoals Jochem juist "De" nieuwe uitdaging! Een 5.1 surround techno set geven? Dat vereist tijd! veel tijd! En ik weet het, want spreek hem vaak.

peace...

Back