RME fireface en cool edit 2

Sjoem

Nieuwkomer
Voor het bewerken van samples maak ik graag gebruik van Cool Edit 2. Nu heb ik een nieuwe RME fireface, maar Cool Edit crashed bij het opstarten. Als ik de Fireface uitzet start Cool Edit wel op.

Iemand een idee wat ik in Cool Edit of de Fireface aan moet passen?

thx.

Misschien wel handig om dat de mensen van RME te vragen.
Die zijn altijd wel behulpzaam. En misschien krijg je nog een bepaalde foutmelding als CE crashed. Daar kan ook nog interessante info uit komen wellicht.

Nee helaas geen foutmelding, alleen zo'n vervelende windows crash waarbij je een rapport mag verzenden.

Misschien moet ik maar eens aan een ander samplebewerkings pakketje gaan denken. Wel jammer want ik werkte al vrij lang met Cool Edit en ging best goed. Heeft iemand ervaring met Adobe Audition?

Ik werk ondertussen wel al met Ableton live en daar ben ik best tevreden mee. Je kan er alleen geen samples mee bewerken.

hoi

RME heeft goed service en een goede mailinglist. Ik denk dat het slim is om je daar op te abboneren en je vraag daar te stellen. Meestal krijg je snel antwoord, hetzij van medegebruikers, hetzij van de mensen van RME (die checken de mailinglist ook).

Als je een BSOD hebt met een stop fout dan is dat vrijwel altijd rotte drivers of een ander hardware defect wat je opspeelt.
Een nieuwere of misschien zelfs een oudere driver kan evt helpen.

Maar wat zo raar is dat het bij het ene programma wel gebeurd en de ander niet.

Ik gebruikte altijd cool edit, maar sinds ik een digitale mengtafel met fire wire gebruik,ben ik overgestapt
naar de opvolger van cooledit namelijk Audobe audition.
Audobe audition is precies hetzelfde als cooledit maar de aanpassing is beter, ook voor gebruik van mdi
control . dus ik zou zeggen probeer het met adobe audition.

groet,
bob

Audition werkt wel goed!

ik heb de trial versie gedownload. Het is eigenlijk niet veel anders dan Cool Edit2 (behalve dat die niet crashed!!!) maar wel wat leuke extra's zoals VST ondersteuning.

Wat ik het grote voordeel aan dit pakket vind, is dat het erg simpel werkt. Ik speel namelijk bijna alles realtime in en heb dus geen midi-ondersteuning nodig. Ik heb er dus ook geen last van met Audition.

Verder gebruik ik het ook om onze band op te nemen, werruk ook goed. Zeker nu met die RME fireface.

Groet<
Jeroen

Ha Jeroen,

Ik ben ook erg tevreden over Adobe Audition, Ik gebruik het als multitrack recorder voor de band . Ook de bewerking van de afzonderlijke tracks en het afmixen gaat goed.Het bevat zeer uitgebreide mogelijkheden om audio files te berwerken.Dus Audition hoofdzakelijk voor audio opnamens. Midi files kunnen wel afgespeeld worden maar zeer beperkt. Dan kun je beter Cubase of zo toepassen.

succes

bob

Back