[NIEUWE TRACK] JJAajajaahaha, mijn eerste trackie

Maurice_1983

S Y N T H L O V E
Ok, het heeft even geduurd voordat ik voor het eerst in een half jaar op de record knop heb gedrukt,.. maar het resultaat mag er dan ook wel zijn!!! MIJN ALLEREERSTE TECHNOCREATIE, YEEEAAHHH, hoei, hoe trots ben ik !!! Commentaar en tips natuurlijk welkom.. Hier staat hij vooorlopig: Hiero

Ik ben nog bezig hem op de filebord te krijgen, Anyway: Het is zacht opgenomen, dat weet ik, ik weet geen reet van mastering e.d. ik heb maar wat geprobeerd, en het arrangement is 100% live en ik kreeg ondertussen nog ruzie met mijn zusje ook!!! Hij heet CANUSTAAA (zelf verzonnen woord) en hij komt op mijn "random particles" e.p.! Zo dat was het ff, enjoy my track!!
Groeten, maurice

klinkt wel geinig. Zeker als dit je 1e project is.

Om het geheel wat dansbaarder te maken zou ik de synths meer op de achtergrond gooien, en de drums meer naar voren gooien. Kleine oversturing erop en beuken maar!

Ja, het arrangement kan wat beter vind ik. Het is nu gewoon een rommeltje.

hmm zeker niet slecht qua arrangement en geluid keuze het enige wat niet helemaal lekker is de mix zelf. volume verhoudingen kloppen niet echt. er zit niet echt kracht in.

ik zou ff een middagje gaan zitten en alles ff nalopen. even wat aan de mastering doen..

volgens mij krijg je dan iets heel gaafs. want nogmaals ik vind het arrangement en de klank keuze goed.

Re: [NIEUWE TRACK] JJAajajaahaha, mijn eerste trackie

Hij heet CANUSTAAA (zelf verzonnen woord)

Echt niet! Dat is gewoon Zweeds voor hangbuikzwijn.

vind die stringpad wel gaaf in begin..ik zou zeggen kijk naar de kritische punten hier beschreven en dooooooooor gassen:D
niet gedemotiveerd raken maar zet deze kritiek positief om

Thanx voor de reacties so far [ik hoop op meerrr] :okdan: :okdan:
Aan het arrangement ga ik zeker nog werken, ik heb alleen nog geen computer tot mijn beschikking met zo'n lekker overzichtelijke sequencer. Mijn creaties zijn altijd jams van een kwartier en dat neem ik dus nooit op :stupid .
Over wat nou echte techno is heeft gelukkig nog niemand het laatste woord gezegd, in a way vind ik dit toch wel echte techno, beetje detroit/derrick may style (of i.e.g. van dat transmat label) met een vleugje progressive. Iedereen verstaat natuurlijk wat anders onder echte techno en de meest gehoorde vorm is denk ik gefreakte synths met een peunbeat eronder, nou dat is dit dus ff mooi niet, maar daarom nog wel echte techno! (van die rostechno, dat kannikookmakenhoor :engel: )

groeten, maurice

ZwoeLe Track zegg!!

Ik moet wel bekennen dat ik in de Bacardi 8 Años hang nu "gran reserva", dus ben ik wel in de stemming om dit te beoordelen, dus lekker, en die beat hoeft op dit nr niet te dreunen of te diep te zijn, de hihats vervullen het werk prima in 'ThA ViBE" !||||| :walker:

DZV zo ik zeggen. mmmmmm!

Die stringpad in het begin is idd erg vet, maar dat zijn alle leads.

Wat betreft de panning: soms idd een beetje extreem, zeker in het begin; als het nog wat rustig is. Later als het hele ritme er is dan valt het niet meer op in de negatieve zin. Geeft misschien wel wat meer breedte aan het geheel.

Het ritme in het tweede deel vindt ik echt wel grooving. Mist inderdaad alleen wel wat diepte in de Kick/Bass, maar anders gaat het misschien je leads ook wel weer in de weg zitten.

Daarna wordt het ritme mij wat te druk vind ik.

Keep on goin' tha good work

hey! de basis ligt er nu toch? Ik vind het wel iets om aan verder te breien. Vooral extra vette bassdrum met een juist gepitchte snare doen daarbij wonderen. Onderschat ook niet het nut van ghost-noten voor bv de hihat.

gr
R

@ arveyman:

wat bedoel je met Ghostnoten?
ik ben effe ni mee, misschien ken ik wat je bedoeld, maar de term niet.

p.

"everybody needs to learn"

"A ghost note is a very soft tap on the snare that, when strategically placed in the spaces between an existing beat, can "fill up" the sound and make an otherwise normal sounding beat really cool."

;)

das dan m.a.w. een softe snare onder de open-hat als ik het goed versta? of waar zet je die dan?

greetz, p.

Origineel geplaatst door technomauriesje
in a way vind ik dit toch wel echte techno, beetje detroit/derrick may style (of i.e.g. van dat transmat label) met een vleugje progressive...

Ik ben het wel met je eens.
De klanken doen erg oldschool aan. Inderdaad jammer dat het arrangement een beetje chaotisch is.
Lekker versimpelen dat arrangement, (detroit) techno gaat toch meer on het gevoel dan om de complexiteit?!

Wat voor spullen heb je gebruikt? Mooie geluiden hoor! :okdan:

Als de lead geen Nord is vreet ik mijn schoen op :)

Ik vind het wel een lekkere track, er zit gevoel in, iets wat ik mis bij de meeste tracks tegenwoordig.

Als de mix is zoals jij het wilt dan is ie goed, dat is nou juist waar het bij techo om draait: je eigen ding doen.

groeten

basicsys

Back