Wie vind jij de beste techno producer ?

Wie vind jij de beste techno producer ?

• Juan Atkins

Stemmen: 4 16,0%
  • Jeff Mills

Stemmen: 4 16,0%
  • Derrick May

Stemmen: 7 28,0%
  • Carl Craig

Stemmen: 2 8,0%
  • Steve Rachmad

• Robert Hood

Stemmen: 3 12,0%
  • Johannes Heil

• Jamses Ruskin

Stemmen: 1 4,0%
  • Heiko Laux

Stemmen: 0 0,0%
  • Pacou

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    25
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik zeg maar altijd zo: Techno is de ruggegraat van de Housemuziek.

Techno van nu heeft nog bijna dezelfde sound als 10 jaar geleden. Het verandert niet. Misschien wat meer effecten enzo... maar platen van die tijd kan je nog zonder problemen door een hedendaagse mix gooien en niemand die het verschil zal merken (okay, behalve "de hitjes" dan).
Dat heb je echt niet zo snel met de andere muziek.

Neem een nummer als "In the dark we live" van Aphrohead (Dave Clarke rmx offcourse!) Dan praten we over 1992!!!
Daar knal ik in ieder geval nog steeds iedereen de dansvloer mee op!!!

Origineel geplaatst door olafmol
ik ga binnenkort mijn vinyl collectie maar es de deur uit doen en daar zitten denk ik voor de liefhebbers ook zeker interessante dingen tussen, denk aan LFO, moby's go, nu groove spul, trax, eddie flashing fowlkes, cybersonic's technargy etc.

zekers !!!

:P :P :P

ik hou me aanbevolen !

equate

techno de ruggegraat van housemuziek? nah man...is precies rond dezelfde tijd ontstaan, alleen vanuit 2 verschillende invalshoeken en ervaringen...... tip: lees het boek "last night a DJ saved my life" is echt superinteressant en erg diepgaand...

en die adam beyer/drumcode loop-techno is toch niet echt hetzelfde als de detroit sound.....dus wat dat betreft is er imho een heleboel veranderd.....

Olaf

Origineel geplaatst door Ferric
Ik zeg maar altijd zo: Techno is de ruggegraat van de Housemuziek.

Techno van nu heeft nog bijna dezelfde sound als 10 jaar geleden. Het verandert niet.

Daar ben ik het ook niet mee eens...
Naar mijn idee kent "Techno" heel veel hoedanigheden...(loop-techno, detroit-techno, tech-house) die allemaal een eigen progressie volgen. Vergelijk de eerste detroit-techno dingen maar es met hedendaagse detroit -techno: net zo funky en soulvol, maar toch verder ontwikkeld.

Maar natuurlijk zijn er ook genoeg tijdloze klassiekers...

equate

ik ga binnenkort mijn vinyl collectie maar es de deur uit doen en daar zitten denk ik voor de liefhebbers ook zeker interessante dingen tussen, denk aan LFO, moby's go, nu groove spul, trax, eddie flashing fowlkes, cybersonic's technargy etc.

zal je daar geen spijt van krijgen?

nee want ten eerste is het vnl techno en acid achtig spul wat ik toch niet meer draai, en ten tweede draai ik al jaren niet meer met vinyl.....

Toch voor Jeff Mills gestemd, maar niet helemaal eerlijk... Want ik heb gestemd op basis van een DJ optreden een paar jaar geleden in Doornroosje (go brabo's!) Heb op het gebied van techno nog nooit zoiets energieks gezien, live of van vinyl...
(hmm, Hardfloor misschien, maar da's geen techno,toch, kenners?)

onze jeff kan de 909 live inderdaad behoorlijk bewerken!

techno de ruggegraat van housemuziek? nah man...is precies rond dezelfde tijd ontstaan, alleen vanuit 2 verschillende invalshoeken en ervaringen...... tip: lees het boek "last night a DJ saved my life" is echt superinteressant en erg diepgaand...

en die adam beyer/drumcode loop-techno is toch niet echt hetzelfde als de detroit sound.....dus wat dat betreft is er imho een heleboel veranderd.....

Olaf

Ach, weet je wat het is... jullie snappen het allemaal nog niet helemaal... komt nog wel...

:D *LOL*

[mierenminaarmode]
marten: doornroosje ligt in nijmegen
nijmegen ligt zover ik weet toch echt in gelderland
[/mierenminnaarmode]

Origineel geplaatst door Ferric

Ach, weet je wat het is... jullie snappen het allemaal nog niet helemaal... komt nog wel...

leg het dan eens uit a.u.b., meneer de techno-muziek-kenner...

:)

equate

Vele zijn voor mij erg goed: Cisco Ferreira alias The Advent, Steve Rachmad, Chris Liebing, Geatano Parisio, Speedy j, Rino Cerrone, Dj Rush.

Zo kan ik er nog tientallen opnoemen die je bent vergeten! Schande!

Er zijn maar tien opties bij een enquete.......

Dit waren de eerste tien die mij te binnen schoten.

Mijn eigen favoriet is Juan Atkins. Ik ken niemand anders die zo veel leven uit zijn apparatuur kan halen als hij.

groeten

basicsys

als ik me niet vergis is Monica Kruse wel ok, voor de rest geen ID, heb me nooit verdiept in deze "Muziek?" maar ja ik sta open voor nieuwe dingen... dus we zien het wel

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back