Gear waar je een afkeer van hebt ?

San-Pierre

Ouwe rot
Ben eens benieuwd of er gear is waar jij een afkeer van hebt ?

Zo heb ik een grondige hekel aan de DX7, kan de factory sounds niet meer aanhoren.

Bij live optredens die gepaard gaan met een Elektron Analog Rytm met de typische Elektron geluidjes loop ik direct de zaal uit, heb jij dat ook met bepaalde gear en zo ja... wat dan ?

Disco- of House-dreun, bij de tweede doing moet die uit of verlaat ik de tent. Heb mij er bijgevolg ook nooit in verdiept waar die herrie mee gegenereerd wordt... :beard:

Sylenth… hij staat nog wel op m’n computer maar niet in de lijst met vst’s. De enkele keer (zo’n 2 a 3 keer per jaar) dat ik hem dan toch even in de lijst zet en open krijg ik meteen hele sterke gevoelens van afkeer. Zelf wanneer ik andere skins gebruik voel ik me me er niet gemakkelijk onder.

Mijn stem gaat ook naar autotune denk ik. Zodra ik dat hoor, haak ik meteen af. Gevolgd door overdreven pompende compressie en loudness wars brickwall limiter ellende.

Al is dat misschien eerder afkeer van de toepassing van gear dan van de gear zelf. Gear is immers neutraal. Ik heb niks met knockoffs á la Behringer, maar dat zou ik geen afkeer noemen. Trompetten, die misschien weer wel. Van die door merg & been koperblaas ellende. Omsmelten tot kanonskogels!

Tellen draaiorgels?

Laatst gewijzigd:
Roland SH-32, V-synth, sp808 enige wat in mn herinnering opkomt.. verder vind ik lastige gear juist geinig..

Mijn stem gaat ook naar autotune denk ik. Zodra ik dat hoor, haak ik meteen af. Gevolgd door overdreven pompende compressie en loudness wars brickwall limiter ellende.

Al is dat misschien eerder afkeer van de toepassing van gear dan van de gear zelf. Gear is immers neutraal. Ik heb niks met knockoffs á la Behringer, maar dat zou ik geen afkeer noemen. Trompetten, die misschien weer wel. Van die door merg & been koperblaas ellende. Omsmelten tot kanonskogels!

Tellen draaiorgels?
Draaiorgels tellen natuurlijk, zodra ik dictator van dit land ben worden ze allen vernietigd, komt er een verbod op die dingen en levenslang de bak in voor het maken, bespelen of verheerlijken van deze helse uitvinding.

Back