Gear waar je een afkeer van hebt ?

Er was al eens genoemd dat iemand een hekel heeft aan de Blofeld.
Dat had ik aanvankelijk ook, maar toen ik 'm eenmaal had, ontstond er toch wat liefde.

Maar waar ik nog steeds rillingen van over m'n rug krijg, is van die rauwe PPG-geluiden.
Alles klinkt in mijn oren hetzelfde, uit die blauwe wavetable-bakken, alsof de aliassing de waveform overstemd, bah!
En hij is qua geluidsvolume te laag afgesteld, net als de plugin.

Ik heb de fysieke gehad en heb nu de plugin

En hij is qua geluidsvolume te laag afgesteld, net als de plugin.

Ik heb de fysieke gehad en heb nu de plugin
De Blofeld heeft idd volumeproblemen, maar ik zou niet zeggen dat dat standaard te laag is.
Ik heb patches die je amper hoort en de volgende patch knalt weer keihard, dus het lijkt me een probleem dat in de patches zit en niet in het apparaat.

Serieus ? Hook me up, ik wil er wel een video mee maken, ontmoeting met mijn nemesis.
Ik stuur hem wel terug als ik klaar ben, mocht je dat niet willen dan zet ik hem op marktplaats :eureka:
Nou ik heb al iemand anders gevonden. Sorry, echt waar! Anders had ik em zo opgestuurd.

Annaloge monofone syntersyzers uit de jaren zeventig kan ik niet waarderen.
Die moest je elke vijf minuten bijstemmen.

Het mag wel annaloog zijn maar dan met extreme mogelijkheden, o.a. sirene achtige dingen. En als een octaaf op het toetsenbord real time verstelbaar is naar eenderde en terug bijvoorbeeld.
Zulke dingen heb ik zelf gemaakt maar nooit gehoord waar dan ook.Het zat een beetje op de randomgenerator vn de Roland SH-1000.

Laatst gewijzigd:
Heeft dat ook niet met de omgeving te maken? In je studio met redelijk gelijke temperatuur zal zo'n ding minder detunen dan als er mee gesleept wordt van studio (warm) naar buiten (heel koud) naar achterbak auto (koud) naar podium (warm) in uiteindelijk volle zaal (heet) etc. De eerste digitale synths met hun rock solid tuning waren niet voor niets zo populair.

Heeft dat ook niet met de omgeving te maken? In je studio met redelijk gelijke temperatuur zal zo'n ding minder detunen dan als er mee gesleept wordt van studio (warm) naar buiten (heel koud) naar achterbak auto (koud) naar podium (warm) in uiteindelijk volle zaal (heet) etc. De eerste digitale synths met hun rock solid tuning waren niet voor niets zo populair.
Ik dacht niet op mijn leeftijd nog verward te worden met mensen die buiten komen. Maar ermee on the road gaan zal inderdaad zeker niet helpen, van een bevroren busje naar warme spotlights.

Maar dus ook dat "een uur opwarmen" herken ik niet. De Korgs zijn quasi instant stabiel na aanzetten. Het new osc board van de Minimoog met uA726 was er ook heel snel. Nu het old osc board misschien ietsje langer, nog niet echt op gelet. Als je er met een stemapparaat op zit misschien, maar voor mijn oortjes is het eigenlijk meteen speelbaar.

Dat was ook wel een deel van het karakter.. die driftende klanken.. Ik geloof dat de eerdere revisie van Jupiter 8 (12bit) daarom iets geliefder was. Maar als ik een bezitter mag geloven is de 12bitter minder strak in tuning.. Hij had een 12 bitter en is omgebouwd naar een 14bit. Het is misschien ook een persoonlijke voorkeur?

Laatst gewijzigd:
Ik dacht niet op mijn leeftijd nog verward te worden met mensen die buiten komen. Maar ermee on the road gaan zal inderdaad zeker niet helpen, van een bevroren busje naar warme spotlights.

Maar dus ook dat "een uur opwarmen" herken ik niet. De Korgs zijn quasi instant stabiel na aanzetten. Het new osc board van de Minimoog met uA726 was er ook heel snel. Nu het old osc board misschien ietsje langer, nog niet echt op gelet. Als je er met een stemapparaat op zit misschien, maar voor mijn oortjes is het eigenlijk meteen speelbaar.
Ik heb wel wat moderne analoge synths (gehad) die wat opwarmtijd nodig hebben, maar meestal is 10-20 minuten wel genoeg.

De Korgs zijn quasi instant stabiel na aanzetten.
Dat was ook wel met de Polysix iets wat me verwonderde. VCO, geen autotune maar bleef toch best stabiel.. al moest de algehele tuning soms wel bijgeregeld worden onder de klep.

Op de Teisco SX400 zitten naast de aansluitingen trimmertjes om de 4 stemmen te tunen..

2001-10-teiscosx400-5-ISFH8X6ZbyyNHc0R7rcQBpv7S.TaCzlq.jpg

Synths met veel top end. Hifi. Die gaan er uit. Sequential bijvoorbeeld

Annaloge monofone syntersyzers uit de jaren zeventig kan ik niet waarderen.
Die moest je elke vijf minuten bijstemmen.

Het mag wel annaloog zijn maar dan met extreme mogelijkheden, o.a. sirene achtige dingen. En als een octaaf op het toetsenbord real time verstelbaar is naar eenderde en terug bijvoorbeeld.
Zulke dingen heb ik zelf gemaakt maar nooit gehoord waar dan ook.Het zat een beetje op de randomgenerator vn de Roland SH-1000.
Ik heb nooit issues gehad met lange opwarmtijd Minikorg 700 of Roland sh-1000. Moog Little Phatty had daarentegen meerdere issues, inclusief de opwarmtijd van 20 minuten. Niet erg fijn in Live situaties - thuis maakte het me weinig uit.

Laatst gewijzigd:
zowel geluid als programmeren vond ik verschikkelijk, klinkt als een dun tinnen blikje
oja en ook nog midi bugs met hangende noten
De "dunne" sound heeft ook een voordeel, lekker makkelijk in de mix.
Reden dat er bij mij nooit een Blofeld in de studio is gekomen is toch wel de bouwkwaliteit, die is gewoon ruk.

Ik heb nooit issues gehad met lange opwarmtijd Minikorg 700 of Roland sh-1000. Moog Little Phatty had daarentegen meerdere issues, inclusief de opwarmtijd van 20 minuten. Niet erg fijn in Live situaties - thuis maakte het me weinig uit.
Door de toononzuiverheid voelde ik me altijd wat onzeker. Het was enorm ingewikkeld : Kom je van warm naar koud of kom je van koud naar warm. Is het vochtig? Tocht het? Het apperaat geeft zelf ook warmte af. Tussendoor had ik een stem fluitje elke vijf minuten (wat ik nog steeds heb maar niet meer gebruik) het was geen stemvork maar eerder een ronde mondharmonica met twaalf inblaas mogelijkheden.
Waarvan ik me afvroeg of dat fluitje ook niet afweek.
Maar dat was maar minimaal.
Het verloop in een sintersyzer zat soms al in een halve toon. C naar => C# of andersom.
Met de cassette recorders was het dezelfde ellende.
In die tijd speelde ik nog volop mondharmonika omdat dat het meest betrouwbaar was. En dat hoorde je meteen.
Toen heb ik ooit nog eens een cassette recorder gekocht waarbij de snelheid regelbaar was maar die ging ook niet lang mee.
Het valt me op dat spullen langer mee gaan tegenwoordig.

Laatst gewijzigd:
Back