Wie vind jij de beste techno producer ?

Wie vind jij de beste techno producer ?

• Juan Atkins

Stemmen: 4 16,0%
  • Jeff Mills

Stemmen: 4 16,0%
  • Derrick May

Stemmen: 7 28,0%
  • Carl Craig

Stemmen: 2 8,0%
  • Steve Rachmad

• Robert Hood

Stemmen: 3 12,0%
  • Johannes Heil

• Jamses Ruskin

Stemmen: 1 4,0%
  • Heiko Laux

Stemmen: 0 0,0%
  • Pacou

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    25
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Yeah... Die Mauro snapt het inderdaad helemaal! Hij maakt nummers waar-ie heel veel geld mee verdient. Maar daarnaast maakt hij ook nummers waar-ie heel veel respect mee verdient.

Vooruitgang mensen.
Ik zal het aan jullie even uitleggen.
Drums and Bass is nu Drum and Breaks. Uitleg: Drum and Bass heeft zich verder ontwikkeld en gaat sneller ect. Nu heet het Drum and Breaks. Drum and Bass is niet meer.
Techno (is een muziek stijl mensen) staat niet stil; Het ontwikkeld zich. Het is nu Trance wat de klok tikt.
Omdat muziek van niemand is, kan iedereen ermee doen wat 'ie wilt. Je kunt ermee experimenteren en dan komt het weer misschien een stap verder.

Trance is niet (het nederlandse) barthezz, ferry C of tiesto. Dat is alleen wat we in nederland zien!
Trance gaat voor de britten verder. Carl Craig (US) maakt tegenwoordig ook trance en For My Party People (remix bassmentJaxx, UK) van Missy Elliot is nog zo'n voorbeeld.
Muziek heeft zich ontwikkeld en dat beestje krijgt weer een naam.
De definitie voor trance is voor de Britten (muziek kenners); house muziek die je door de meeslepende melodie laat dansen i.p.v. alleen de bass die je liet dansen en heeft dus nix met de supersaw/overheersende synth te maken.

laat Carl Craig het niet horen!

ps Roger Sanchez en Underworld zijn ook goede voorbeelden van trance.
Techno heeft zich ontwikkeld en heet alleen door de ontwikkeling trance

dan heb jij een anderer definitie van trance dan de meeste andere mensen..maargoed..dat kan natuurlijk ...want zelfs van Frans Bauer raken veel mensen in een trance ;)

Origineel geplaatst door Nouveau
Drum and Bass is niet meer.

Het is nu Trance wat de klok tikt.

Nou doe je het weer. Kijk, als iets niet op 3FM meer gedraaid wordt of bij de Breezah jeugd niet meer hip is, wil niet zeggen dat het niet meer bestaat.

En die Drum&Breakz verklaring vind ik ook wel lachen. Omdat het iets sneller zou gaan krijgt het een andere naam?

Lange leve de hitkrant!

For My Party People (remix bassmentJaxx, UK) van Missy Elliot is nog zo'n voorbeeld.

Dit is inderdaad vette trance.

Ik geef het op hoor.

Ben 'k controversieel of zijn jullie te koppig om je aan muziek over te geven?

Geen van beide. Ik dat de meeste onder ons het wel eens zijn dat jij geen flauw idee hebt wat in welk hokje thuishoort of waar het vandaan komt.

Loop eens een keer een echte platen zaak in (nee, niet Free Record Shop) en ga eens een middagje plaatjes luisteren.

Techno is in begin '80 ontstaan (En nee niet in '92 en sommigen zeggen zelfs al eerder met Kraftwerk etc.) En deze muziekstijl bestaat nog steeds en is niet overgegaan in TRENS! :(

House is tevens onstaan begin 80 (eind 70) Maar dan in chicago. In new York hadden ze muziek, genaamd Garage (Hey, nog zo'n bekende naam) en toen de DJ's later naar clubs in Chicago gingen is house ontstaan omdat ze daar wat hardere muziek wilden. Later is daar ook o.a. Acidhouse ontstaan.

Veel stijlen blijven gewoon bestaan naast de nieuwere stijlen. Kijk maar naar gabber. Dat is ook nog steeds niet 'dood'. Misschien heeft het een wat andere naam, maar er zitten hier zelfs zat mensen die het maken.

Misschien moet je eens wat meer de geschiedenis boekjes lezen voordat je gaat lopen blaten.

ps: mijn verhaal zal niet 100% kloppen, maar komt al aardig in de richting.

carl craig most def.

innovatiever dan wie dan ook !

en die duitse mills clonetjes tellen maar voor 1 vind ik

een paar uitzonderingen daar gelaten
(zoals thomas schumacher die met zijn goodlife remix , respect verdient)

eerder te pretentieus ;)

maar is jouw gearlist niet de studio waar dj Jose in produceert ?

zou een hoop verklaren iig ;)

typisch a bad case of

'bel wel horen luiden maar ....'

Carl Craig (US) maakt tegenwoordig ook trance

??????????????:fuckoff: Karel krek misschien!

Carl Craig (US) maakt tegenwoordig ook trance

Een paar eeuwen geleden werd je voor zulk soort uitspraken op de brandstapel gezet of gevierendeeld.

R.

Wat voor een muziek maakt u eigenlijk " Noveau trance and drum " misschien?:confused:

en om de britten nu als muziek kenners pur sang te definieren...
pfhoe...

ik denk dat als je een willekeurige (niet free record shop) platenzaak zou binnenlopen en in het "techno" bakje zou kijken je versteld zou staan hoeveel topkwaliteit techno muziek er dit jaar geproduceerd heeft.

neem loudboxer van speedy j nou als voorbeeld. toch een voorruitstrevend artiest. zeker niet de minste. veel respect verdiend in de loop der jaren. zelfs een tijdje experimenteel gegaan. en nu, weer helemaal terug met een 100% techno album.

kijk eens naar die "hippe britten". die ieder jaar hun bierbuik eraf dansen op ibiza. daar doen maar 2 stromingen het goed: club en techno. ja, je leest het goed. techno. op ibiza. bijvoorbeeld de coccoon parties in amnesia van sven vath. toch iemand die zijn sporen verdiend heeft in de vroegere trance scene. of hoe wilde je bijvoorbeeld ritchie hawtin anders bestempelen? als authentieke urker palingsound? alleen die hollanders brengen daar trance met hun dancevalley-goes-ibiza feesten...

techno is nooit echt hi-profile geweest (hooguit aan het allereerste begin van de dance periode), en zal het volgens mij ook niet snel worden. er zijn altijd andere, vaak tijdelijke, stromingen die eruit voortkomen en tijdelijk hip zijn. house, rave, acid, jungle, speed garage, drum 'n bass etc... allemaal maar korte tijd "hip" geweest weer gewoon op de achtergrond.

misschien is het leerzaam voor je om naar de meeting te komen de 15e en de film "Modulations" te bekijken die we daar in het filmhuis gaan draaien, dat gaat over de geschiedenis van de dance muziek en scene. daar kan je nog een hoop van leren volgens mij. ik beloof je dat we je niet op de brandstapel zullen gooien :)

"techno is nooit echt hi-profile geweest (hooguit aan het allereerste begin van de dance periode), en zal het volgens mij ook niet snel worden. er zijn altijd andere, vaak tijdelijke, stromingen die eruit voortkomen en tijdelijk hip zijn. house"

heee!!! correctie!!! ;) house (en ook acid) begonnen gelijk met techno.....geen zin in mierenneuken maar ik moet af en toe toch het house-vaandel hoog houden hiero ;);)

Vooruitgang mensen.
Ik zal het aan jullie even uitleggen.
Drums and Bass is nu Drum and Breaks. Uitleg: Drum and Bass heeft zich verder ontwikkeld en gaat sneller ect. Nu heet het Drum and Breaks. Drum and Bass is niet meer.
Techno (is een muziek stijl mensen) staat niet stil; Het ontwikkeld zich. Het is nu Trance wat de klok tikt.
Omdat muziek van niemand is, kan iedereen ermee doen wat 'ie wilt. Je kunt ermee experimenteren en dan komt het weer misschien een stap verder.

Trance is niet (het nederlandse) barthezz, ferry C of tiesto. Dat is alleen wat we in nederland zien!
Trance gaat voor de britten verder. Carl Craig (US) maakt tegenwoordig ook trance en For My Party People (remix bassmentJaxx, UK) van Missy Elliot is nog zo'n voorbeeld.
Muziek heeft zich ontwikkeld en dat beestje krijgt weer een naam.
De definitie voor trance is voor de Britten (muziek kenners); house muziek die je door de meeslepende melodie laat dansen i.p.v. alleen de bass die je liet dansen en heeft dus nix met de supersaw/overheersende synth te maken.

Zelden zo´n slap verhaal gelezen

Nouveau:
wat een gelul allemaal zeg ik weet niet van welke generatie je bent maar verkeerd opgevoed qua geschiedenis ben je wel.

"Drums and Bass is nu Drum and Breaks. Uitleg: Drum and Bass heeft zich verder ontwikkeld en gaat sneller ect."zei je

drum and bass heete vroeger ook wel jungle..later veranderd in 2 step drum and bass....

dan zeg je het heet nu drum and breaks..hihi is dat niet hetzelfde?

en dan dit: Ik zal het aan jullie even uitleggen...
hmpfff (ff de weinig haren op mijn hoofd naar beneden kammen)

techno is funk electronique ontstaan door 3 gasten die europese electronische invloeden vermengden met hun amerikaanse p funk

ik zal never begrijpen hoe jij dingen door elkaar haalt

jij wel?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back