Wie vind jij de beste techno producer ?

Wie vind jij de beste techno producer ?

• Juan Atkins

Stemmen: 4 16,0%
  • Jeff Mills

Stemmen: 4 16,0%
  • Derrick May

Stemmen: 7 28,0%
  • Carl Craig

Stemmen: 2 8,0%
  • Steve Rachmad

• Robert Hood

Stemmen: 3 12,0%
  • Johannes Heil

• Jamses Ruskin

Stemmen: 1 4,0%
  • Heiko Laux

Stemmen: 0 0,0%
  • Pacou

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    25
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Nouveau
De definitie voor trance is voor de Britten (muziek kenners); house muziek die je door de meeslepende melodie laat dansen i.p.v. alleen de bass die je liet dansen en heeft dus nix met de supersaw/overheersende synth te maken.

Ik heb twee jaar in Engeland gewoond, heb een engelse vrouw compleet met engelse schoonfamilie, en ik ken je vertellen dat de gemiddelde brit absoluut geen muziekkenner is. Moet je ten eerste maar eens kijken wat er elk jaar met kerstmis op nummer 1 staat. De hamster-song en Bob the Builder om maar eens een paar juweeltjes te noemen. Nee, het gewone trance spul wat wij hier in nederland ook draaien gaat er daar ook het beste in. En al het innovatieve komt dan toch weer uit allerlei ondergrondse stromingen met god weet wat voor benamingen.

Begrijp me niet verkeerd, Ik stop me zelf in het hokje acid/technomaar ik heb niks tegen trance. Ik luister er best graag naar als ik over de autobahn stuif. Ik vind het alleen vervelend als iemand het zooitje door elkaar gooit en met bizarre uitspraken komtdie de plank behoorlijk mis slaan.

Maar verder zijn we gewoon vriendjes hoor.:)

Sorry hoor Nouveau, maar al die naampies voor al die stijltjes vind ik vrij sad. En: dit is in en dat is uit, kom op joh........

Je hebt een paar hoofdstijlen, ben ik mee eens, maar al die sub en subsub en subsubsub stijltjes gaat toch nergens over.

nou wil ik wel effe aangeven dat Engeland toch wel een dans muziekkenners land nummero 1 is.

Her feit dat er 500.000 exemplaren van een Aphex Twin cd over de toonbank gaan en dan nog steeds underground is, is wel zeer speciaal te noemen.

en voor de rest (om het geheel nog een beetje weer bijelkaar te trekken ;) weet nouveau iig iets meer dan de gemiddelde nederlander en dan is er dus nog hoop :)

zo en nu weer leif zijn voor elkaar he !

Om jullie maar us een keertje te helpen ik heb een fulltime job producer. Ga regelmatig naar Manchester 9naar bevriende producer/dj's).
Ik produceer niet in dezelfde studio als DJ Jose (heb ik zelfs nog nooit ontmoet). Ik produceer in diverse studios in nederland en daarnaast ook in mijn eigen studio.
In mijn vrijetijd doe ik wat anders dan 'voor de gezelligheid' in de studio zitten.

Over Carl Craig (die zo'n 13 jaar terug de blauwdruk heeft gemaakt voowat later techno zou heten) is techno passe.
Carl Craig zegt in intervieuws, o.a. in future music (september'99 voor de betweters) dat hij niet meer leuk vindt.
Hij zegt letterlijk : "Ik heb het gevoel dat techno nogalal beperkend is. Echte techno-freaks zijn net jazzliefhebbers, ze raken zo gevangen in hun eigen wereld dat ze echt beginnen te denken dat er geen andere muziek dan techno is."
Verder verteld Craig over zijn techno collega's: "Neem nu Jeff Mills, hij is zonder twijfel geniaal. Maar toch, stel dat hij ineens een plaat gaat maken met gitaren en acoustische instrumenten, de techno-figuren zouden niet weten wat ze daar dan mee aanmoeten. Zo'n instelling kan ik niet tolereren."

Origineel geplaatst door Nouveau
In mijn vrijetijd doe ik wat anders dan 'voor de gezelligheid' in de studio zitten.

Beste Nouveau,

Het hele techno verhaal even achterwege gelaten, wil ik toch even het volgende opmerken: De reden dat er hier op jouw stelling zo heftig door de forum leden wordt gereageerd heeft er niets mee te maken dat hier een bepaalde mening niet geaccepteerd wordt. Waar het naar mijn mening aan ligt is het feit dat je hier kennelijk nogal met een profilerings actie bezig bent, in de trant van: "ik ben de alwetende professional en jullie zijn maar het amateur gepeupel !"

Nou, daar zitten we hier dus niet op te wachten!
Iedereen is hier van harte welkom, of je nu muziek maakt met een casio keyboard, een laptop of een modulair systeem. Of je nu trance, techo, house, pop, country of klassiek maakt: dat maakt niet uit.
Maar de manier waarop jij je stellingen hier presenteert, wordt zoals je ziet, niet heel erg gewaardeerd door het gros van de DSF leden.

equate

future music is een kutblad, en carl craig zegt nergens dat ie trance maakt

en dat je regelmatig naar manchester vliegt met easyjet voor je werk zal me verder ook aan me reet roesten...wise up of ga ergens anders onzin posten

uit je vraagstellingen in een andere thread kreeg ik ook al zo'n idee dat je de mening erop na houdt dat je de waarheid in pacht hebt omdat je een "professional" bent ofzo.... niet zo heel sympathiek allemaal..

anyway, iedereen mag natuurlijk z'n eigen mening hebben..
;)
Olaf

ben het met equate eens

we zitten hier niet voor een 'pissing contest', maar om samen gezellig over synths en muziek te ouwehoeren. leden die menen meer professioneel te zijn dan anderen of alles beter te weten moeten eerst respect verdienen voordat hun mening geaccepteerd word door andere leden.

dit is al de 2e keer deze week dat een redelijk nieuw lid verstrikt raakt in zo'n flame war. (die 'ik ben een professional en jullie zijn amateurs' thread was de andere). het is misschien verstandig dat je toch eens de rest van het forum bekijkt en de tone-of-voice probeert te hanteren die iedereen hier hanteert.

Deze thread gesloten na meerdere malen gevraagd om ontopic te blijven. Ik vind het jammer dat het zo ver moet komen. Heb je problemen met iemand of iets, meld het een admin/mod. Deze thread heeft geen toegevoegde waarde meer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back