Geluid van triton naar pc

Huib

Stamgast
Hoi

Ik heb deze week een Korg Triton LE synthesizer gekocht.
En ik heb er een usb midi interface kabel bij gekocht.
Het is echt de 1e keer dat ik met midi in aanraking kom.
Maargoed ik heb de synth nu aangesloten het probleem is nu dat ik geen geluid krijg op mijn Pc.
Als ik cubase op heb staan krijg ik wel een signaal op het midi 1 channel maar ik hoor niks en hij neemt ook geen geluid op.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met dit probleem

Alvast bedankt

Gr Huib

Handleiding van je Triton en Cubase lezen :eureka: Je zult toch eerst je gear moeten kennen voordat je aan de slag gaat :geslaagd:

Re: Geluid van triton naar pc

Origineel geplaatst door Huib
Hoi

Ik heb deze week een Korg Triton LE synthesizer gekocht.
En ik heb er een usb midi interface kabel bij gekocht.
Het is echt de 1e keer dat ik met midi in aanraking kom.
Maargoed ik heb de synth nu aangesloten het probleem is nu dat ik geen geluid krijg op mijn Pc.
Als ik cubase op heb staan krijg ik wel een signaal op het midi 1 channel maar ik hoor niks en hij neemt ook geen geluid op.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met dit probleem

Alvast bedankt

Gr Huib

Het klopt ook dat je geen geluid hebt, omdat Midi zo als de meeste denken geen geluid signaal geeft.
Je moet midi zien als een soort van bladmuziek zodat je andere instrumenten die op je synth zijn aangesloten met de zelfde toon en aanslagen tegelijkertijd ook kan aansturen.:kroon:

Dus zul je dit eerst goed moeten aansluiten... door je Midi In van uit je synth naar je Midi out van je pc (en visaversa)
te laten gaan. En tenslot je audio in en out ook op je pc in en out aan te sluiten. hier door heb je dus geluid. Midi is alleen handig als je iets met je cubase sequencer hebt opgenomen en je speelt per ongeluk een noot of toets fout kun je Cubase "Keyeditor" je verkeerd gespeelde noot verplaatsen en goed zetten. Verkomt je veel hoofdpijn als je moeilijke stukjes aan het inspelen bent. :eureka:

So be on your way.....:yamaha:

Back