zip boterbloem(?) modular

CptCRxCK

Ouwe rot
ff op marktplaats kijken bij synths mooie modular (ziet er iig mooi uit) gemaakt door ene zip boterbloem

Wel veel modules dit!

27475830.jpg

Volgens mij is er best veel werk aan om de boel werkend te krijgen

Dat was ook mijn eerste gedachte, als je zo de staat (en smerigheid) van de frontjes ziet. Belooft weinig goeds voor de printen erachter. En een Acorn Atom heb ik al, dus tja... 8o)

Vies is tie...........en of

Maar schoonmaken van 36 modules is niet zo erg...........zeker niet als ze ook nog eens gewoon blijken te werken.

Ik heb hem dus gekocht en ben nu met de restauratie/schoonmaak bezig.

Ik heb al
2 VCO's, 1VCDO, 1 Multifilter, 1LoPASS filter, 1 Frequency counter en een quad LFO schoon en foutloos aan de praat.

Nog maar 29 te gaan.

Dit ding is vet................

Ik zal er binnenkort een nieuw draadje over starten.......................man ik ben blij........zon fucking grote modular...........yeeah.

Gaan er nog modules in de verkoop, of wil je het systeem compleet houden???

op de volgende vraag hoeft u geen antwoord te geven.

maare voor de nieuwsgierigen onder ons...
wat heeft het je nou uiteindelijk gekost?

de hele verkoop is toch wel raar en snel verlopen.
ik denk dat ie onder de prijs door een onwetende van de hand is gedaan.
ik hoop dat de koper ons op de hoogte wil houden van de zeldzamere digisound modules en de custom modules, mischien valt er nog iets te leren.
dat het hier om een bijzondere synth gaat is voor mij wel duidelijk. de heer boterbloem zat begin jaren 80 vooraan in de technologie van het koppelen van muziek aan computers.
overigens: er staat op ebay op ' t monent een half compleet digisound alphadac systeem te koop. een volledig systeem weet vind ik nerens op 't net. niet dat dat zo belangrijk is, maar voor de freaks...

Ik heb hem voor een redelijk bedrag mogen kopen, maar in modular land is redelijk toch ook aanzienlijk.

De staat waar het apparaat in verkeert baarde me eerst wel wat zorgen, maar gelukkig blijkt het vooral het uiterlijk te zijn wat heeft geleden onder de jaren.

NEE, ik ga zeker geen modules verkopen, dat zou afbreuk doen aan het systeem.

Ik heb het gekocht omdat het een uniek stuk is, en dat moet zo blijven.

Degene die hem heeft verkocht is ZEKER geen onwetende, sterker het is een van muziekzollega's/vrienden van Zip Boterbloem en een bekende in de muziekwereld(denk pfunk)

Veder denk ik een weblog te gaan starten over het project en hoop ik snel de moed te vinden om Zip zelf eens te mailen/bellen, omdat er een aantal custom modules bij zitten, zonder opdrukken.
Ook hoop ik ooit het computer gedeelte aan de praat de gaan krijgen.

De modules die ik tot nu toe heb getest klinken echt super.................

Moet alleen snel ruimte zien te maken om het geheel in mijn studio te kunnen plaatsen......................kan die lekker samen met m'n 2 doepfer kasten piepen en knorren.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik heb hem voor een redelijk bedrag mogen kopen, maar in modular land is redelijk toch ook aanzienlijk.

Goed gedaan jongen, gefeliciteerd!

Ruimte kan je volgens mij besparen door andere bakken te bouwen, beetje moog modular-achtig. rechttoe rechtaan.
En ga je echt die goedkope zooi van doepfer nog steeds houden??!! :confused: ;) ;)

Origineel geplaatst door Jena_mu6

Ik heb hem dus gekocht en ben nu met de restauratie/schoonmaak bezig.

Gefelicteerd man ! Echt een leuk project dit.

Zijn de modules goed geassembleerd ?

Wat voor behuizing & voeding zat er bij ?

Je kent deze site vast al:
http://www.digisound80.co.uk/digisound/index.htm

gefeliciteerd!

Ik zei toch dat modulars (kopen) verslavend waren / is.. :)

veel succes met het inmekaar zetten , ziet er ingewikkeld uit,maar wel erg mooi met dat ivoorwitte kleurtje:)
zal best een apart ding worden als die klaar is.

Back