zip boterbloem(?) modular

Nieuwe patch

Nieuwe patch

Zojuist ff aan m'n doepfer regelwerk gehangen.

Te zacht opgenomen, heb het geluid al 2db opgekrikt...

Maar gewoon ff voor het idee zeg maar (:

http://rxj.nl/Jena_mu6/nicemodular.mp3

Dat je met 16 stapjes en maar 4 cv kabeltjes z...........

Laatst gewijzigd:
Re: zip boterbloem(?) modular

Origineel geplaatst door CptCRxCK
ff op marktplaats kijken bij synths mooie modular (ziet er iig mooi uit) gemaakt door ene zip boterbloem [

shiiiiit wat een fatt verhaal en sounds [het bestaat dus nogwel ,....]
kheb ff dit gemist maaaaruh jean congrat-u-lier,
veel cemmetjes knobbies en patchcable pleasure:halleluja

ga je die kast nog opsieren met wat mooie graphics?
r_lingua1.jpg

Origineel geplaatst door ttdom
ga je die kast nog opsieren met wat mooie graphics?

Ja, een kast met bloemetjes........

Voorlopig is de toekomst van de kast zelf niet eens gegarandeerd, hij neemt namelijk een hoop ruimte in.

Maar damn, wat ben ik blij met sound van deze bak.
Ka haast niet wachten totdat ik hem met mijn Doepfer kan combineren.

Weet iemand BTW waar je GOEDKOPE minijack patchkabeltjes kan kopen?

Ik zit op dit moment op 40 cent per patchkabel (20 cent per jack en de kabel heb ik hier zat liggen).
ECHTER, die doen het perfect in de bijbehorende jack-bussen, maar niet in die van Doepfer. Die lijken wel ietsje groter. Misschien het verschil tussen 3,5 mm en 1/8 inch (== 3,2 mm)?

Anyway, ik ben ook wel benieuwd.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
:) Zo leuk om dit allemaal te lezen. Zo herkenbaar.

Ik heb op een gegeven moment ebay in de gaten zitten houden en een haffel kabels vanuit US laten komen via chipsforbrain, die waren goed te betalen. Helaas is chipsforbrain weg...

Origineel geplaatst door Jena_mu6

Bij analoguesystems.com hebben ze fijne kabels in alle lengtes & alle kleuren die het bij mij tnt met alle merken prima doen.

www.analoguesolutions.com heeft ook prima kabels maar helaas slechts in een lengte & kleur

De oude roland system 100m kabels zijn ook erg ok; heb ik laats op ebay nog 2 setjes 'new old stock' van gescoord

Hoezo is chipsforbrains weg ? Daar heb ik net een setje kabels bestelt
Heb ze nog niet binnen dus weet ook nog niet hoe ze zijn, maar ze waren niet duur.
http://cgi.ebay.com/30pc-PATCH-CABL...ryZ64386QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

evt. heb ik ook nog wel een setje 'oude type' doepfer kabels hier liggen voor weinig

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
:) Zo leuk om dit allemaal te lezen. Zo herkenbaar.

Ik heb op een gegeven moment ebay in de gaten zitten houden en een haffel kabels vanuit US laten komen via chipsforbrain, die waren goed te betalen. Helaas is chipsforbrain weg...

Chipforbrains zit nog wel op eBay: http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZchipforbrains

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Excuses! Ik dacht dat ie weg was vanwege paypal fraude.. waar heb ik dat verhaal nu weer van... sorry!

dat was phatsandsmall (mr. Lin Lin uit Singapore) dacht ik

ben niet z,on modulair typje, raak te gauw letterijk de draad kwijt,maar deze klinkt toch wel heel bruut de demo mp3 zijn echt meer dan ok

dumbs up jean david s

Zo........3 jaar later........waarvan hij 1 jaar heeft uitgestaan.
Maar v.d. week begonnen met de laatste restauratie sessie.

Herindeling v.d. kast (moet eigenlijk nog steeds een nieuwe kast bouwen, maar ben een tikkie lui he.

Wel heb ik nog een aantal modules aan de praat gekregen........nu is het echt een supergrote modular.

Ook ben ik donderdag begonnen met het bouwen van een 2e VCDO.

Er zat namelijk nog een complete kit voor een VCDO bij alle spullen.(kwam ook nog een hele zooi CEM's tegen)

1 avondje en een middag solderen...........net geprobeerd.......WTF hij doet het gewoon in een keer.

Dus nu heb ik 4 VCO's en 2 VCDO's

De VCDO is echt een geweldige module, waar je mooie sounds mee kan maken, maar ook v.d. computergame achtige sounds.
Ook als modulatie bron is ie geweldig.

En nu heb ik er dus 2.........echt tof dat zo'n kit 25 jaar later in elkaar wordt gezet en ook nog werkt.

Binnenkort MP3's

Heb ook gelijk de DIY koorts goed te pakken........

Die VCDO's zijn dat ook die van Digisound? CEM3340+ROM+D/A? Wavetable dus feitelijk.

Ik heb de Ken Stone variant daarvan in mijn modular (da's eigenlijk de Digisound maar dan zonder eigen VCO) en da's inderdaad ook een lekker ding. Kreeg er drie ROMs bij van Ken omdat ik de laatste PCB's had. Eén van de ROMs die Ken erbij kon doen was ook de Digisound ROM dacht ik.

Yep, de originele VCDO van Digisound. Zat gewoon een compleet kitje ergens weggedoken in een plastic tasje.

Je kan hier de interne VCO ook uitschakelen of vervangen door een externe.

Wat ook leuk is, via een trigger kan je de waves selecteren en er zo doorheen stappen.

Ik vind ze vooral leuk om van die computersounds mee te maken(als modulator).

Weet jij ook of je ergens andere eproms kan scoren.

Ja, er zitten ook bank/wave triggers op de cgs-versie. Met een LFO en een clock divider kun je door de hele ROM rossen (en best snel).

Ik heb één 2716 bij de CGS zitten, maar volgens mij is dat de Digisound ROM. Zou ik even met Ken moeten checken. Als het een andere is en het mag van Ken dan kan ik 'm wel kopiëren. De andere twee zijn 8x8 ROMs (de CGS versie kan grotere ROMs aan...) dus die kunnen niet in de Digisound.

Als ik de Digisound ROM-image ergens kan vinden dan kan ik wel even checken of die hetzelfde is als de 4x8 die ik bij de CGS Wavetable heb.

Cool..........als je dat zou willen doen graag.

Ik vind het echt een hele toffe module, gebruik hem vaak om te moduleren.
Eigenlijk ook pas ontdekt dat je de interne VCO kan bijpassen en zelf je clocksignaal in kan geven.............instant alien babletalk.

Heb wat voorbeeldjes gepost in de thread:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=112042

vc do
was dat ,,ongeveer ..
een voltage contolled digital ...en toen ?
iig een wave table eprom in zich

Back