zip boterbloem(?) modular

Origineel geplaatst door Jena_mu6
mmmmm yep you said it.

Maar ik denk dat i nu wel ff klaar ben..................
LOL! Die "ff" is goed!

Maar je hebt nu ook wel echt een mooi groot system. Prachtig!

NEE, ik ga zeker geen modules verkopen, dat zou afbreuk doen aan het systeem.

Ik heb het gekocht omdat het een uniek stuk is, en dat moet zo blijven.

oef, hij is in goede handen, gefeleciteerd!

opletten met de voeding: +_ 15v, de chips (veel cems) draaien hier op maximum spanning,
de blok en zaagtand van de vco' zijn ongebufferd: rechstreeks de chipsuitgangen.

Origineel geplaatst door ambi-j
opletten met de voeding: +_ 15v, de chips (veel cems) draaien hier op maximum spanning,
de blok en zaagtand van de vco' zijn ongebufferd: rechstreeks de chipsuitgangen.

Is dat erg?......ik bedoel zijn er omstandigheden waar ik op moet letten ivm met die ongebufferde uitgangen?

Dat je geen uitgang als ingang moet gebruiken en dat ze met multiples sneller hun zuiverheid verliezen.
Toch?

Of dat je uit moet kijken met het insteken van stekkers op die uitgangen want als die helemaal ongebufferd zijn kun je daarmee een harde kortsluiting op de uitgang van de CEM maken.

Is al te laat........

Ik heb bij verschillende modules al van alles overal in geprikt.(ook in uitgangen en zo).....ongebufferd of niet.......blijft gewoon werken...............gelukkig

En ik heb ook een gebufferde multiple liggen (:

Dus verder snap ik nog steeds niet wat het gevaar of nadeel zou zijn van ongebufferde uitgangen?

Weet iemand nog een goed makkelijke gratis weblog, waar je veel foto's kan uploaden?

Ik wil hier graag een uitgebreid verslag van gaan maken.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat je geen uitgang als ingang moet gebruiken en dat ze met multiples sneller hun zuiverheid verliezen.
Toch?

ja,

ze zijn natuurlijk wel kortsluitingsbeveiligd (uitgangsweerstand) maar met negatieve spanningen zou ik toch oppassen (vb: per ongeuk +_5volt modulatie aansluiten op een uitgang)

Origineel geplaatst door ambi-j
ze zijn natuurlijk wel kortsluitingsbeveiligd (uitgangsweerstand) maar met negatieve spanningen zou ik toch oppassen (vb: per ongeuk +_5volt modulatie aansluiten op een uitgang)
Net ff gekeken in de schema's maar ik zie bij de vco, vcf en vca gewoon buffers. Geen probleem dus.

:)

:)

ok dan jena

super vet :) ik vond hem er ook zooo mooi uit zien jammer dat ik er geen geld voor heb :P

Origineel geplaatst door Twiki
Net ff gekeken in de schema's maar ik zie bij de vco, vcf en vca gewoon buffers. Geen probleem dus.

Mooi........dacht het al want ik heb al wat vreemde connecties gemaakt(er zitten namelijk wat mistery modules bij???????????????)

Attachments

• 80-22.jpg
    80-22.jpg
    41,2 KB · Bekeken: 119
Mooie rooie rondjes.....in de datasheet van de CEM3340 staat dat alle ouputs gebufferd en korstluitvast zijn. Als je een modular ontwerpt moet je nadenken over wat te doen als outputs met elkaar verbonden worden. Je kan er niet van uit gaan dat het niet gebeurt, dus daar wordt wel rekening meegehouden.

Moet alleen snel ruimte zien te maken om het geheel in mijn studio te kunnen plaatsen......................kan die lekker samen met m'n 2 doepfer kasten piepen en knorren.

Jean heb jij tegenwoordig een 6 kamer woning?

kzou ut wel es allemaal bij je willen zien en horen ;)

grt,
Casper

In de datasheet van de CEM3340 staat dat alle ouputs gebufferd en korstluitvast zijn. Als je een modular ontwerpt moet je nadenken over wat te doen als outputs met elkaar verbonden worden. Je kan er niet van uit gaan dat het niet gebeurt, dus daar wordt wel rekening meegehouden.
Toch vrees ik dat ambi-j gelijk heeft, de buffers van de CEM's kunnen eigenlijk te weinig leveren/opnemen. Je kan dus de CEM's slopen zelfs bij het verbinden van positieve spanningen overschrijdt je de maximale waarde al, lekker ontwerp dus.

ondanks het feit dat je met deze synth toch wel een beetje moet oppassen blijft de digisound een fantastische machine.
klank is heel puur: ongebufferd = ook onvervomd.
Bij de digisound zijn alle ingangen zeer hoogohmig. dus normaal is er ook geen probleem bij juist gebruik.
De digisound is een cem machine. De meeste mensen kennen de klank van de cems van de polyfone obies en prophets en memorymoogs die er mee zijn gebouwd. Sommigen vinden hun klank inferieur ten opzichte van die met discrete components. ems, moog, arp...
Vergeet evenwel niet dat de klank bij die oudere polyfone door de voor audio eigenlijk minderwaardige cmos 4066, 4051 ea chips gaat. Bij de digisound heb je de cem chips klank puur,
en dat is ... straf!

een digisound freak,

Back